Skip to main content

Na verschillende en meerdereĀ resets te hebben gedaan blijft het beeld op tv haperen, ook met terugkijken. Internet is ook af en toe prut. We krijgen regelmatig ook met de internetsnelheidtest dat deze beter kan, vind ik apart.

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Welk type ontvanger heb je? Welk modem heb je?


Hoi Joep, hij zit met een kabel aan een zwarte xperia wifi router vast. Die is weer verbonden aan een DVS


Toch weer die dvs! Daar zijn zo vaak problemen mee. Kan je testen met een kabel rechtstreeks?


In principe wel maar ik voel er niks voor om gaten te gaan boren in muren om de kabel er definitief te laten zitten. Dit was ook niet van tevoren vermeld toen ik overstapte naar glasvezel. Jij verdenkt de dvs ervan? Afgelopen week moest ik die wel resetten omdat die rood knipperde.


Ja die verdenk ik zeker. Ze versturen data vua het electriciteitsnetwerk.Ā  Dat isĀ er eigenlijk niet voor geschikt.Ā  Ze kunnen slecht tegen ledverlichting,Ā  zonnepanelen etc. Eigenlijk is het een noodoplossing. Je hebt glasvezel dus de beste verbinding wil je daar optimaal gebruik van maken zal je de rest ook moeten bekabelen. Welk type dvs heb je? 200, 650 of 1200?


We hebben de 1200. Het kwam van de ene op de andere dag en het is weken lang goed gegaan en ook zijn erĀ geen wijzigingen in apparatuur gebracht. Als de mogelijkheid er is zal ik met een vaste kabel naar de meterkast gaan.


Ok goed plan. Laat even weten hoe het afloopt. Het kan ook zijn dat er iets bij de buren is aangesloten.Ā  Het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur.Ā :wink: Ā . Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs kan beheren.Ā  Misschien dat die kan helpen.


Zal ik doen, bedankt in ieder geval voor de tips!


@Mart81Ā 

Ik raad het ook niet aan om de dvs te gebruikenĀ 

Als een kabel trekken echt niet kanĀ 

Kun je eens proberen de expera wifi er tussen weg te halen en de tv ontvanger direct op de dvs aansluitenĀ 

Heb je geen wifi meer op die plekĀ 

Maar misschien werkt de tv ontvanger dan primaĀ 

Proberen kan altijd en is niet veel werkĀ 

Ā 


Update: Zo plots al het gekomen is, zo is het ook weer vanzelf weg gegaan. Maar ik zal de volgende keer zeer zeker eerst met een directe kabel kijken of daardoor het euvel opgelost is.