Wie heeft goede ervaringen met een niet-KPN bluetooth afstandsbediening voor de TV+ Box? En welke is dat dan?
Achtergrond
Lang geleden lukte het me niet om een Google Chromecast (met Google TV) bluetooth afstandsbediening te koppelen aan de TV+ Box. En er is in dit forum vaak geschreven dat een extra afstandsbediening gewoon niet kan, omdat de TV+ Box geen infraroodontvanger heeft.
Sinds deze week is één nieuwe M3 Comfort+ gewoon tegelijk met één L8 standaardafstandsbediening aan de TV+ Box te koppelen. En eerder schreef
Ik kan alle mijn BT Input Devices (dat zijn heleboel) als AB voor TV+Box koppelen, alleen kloppen de Functie en Beschrijving op de knoppen niet altijd, soms wordt Netflix gestart als je op Prime Video druk, als ik b.v. op de AB van mijn TV de telelext drukt, gaat TV+Box Menu open
En jawel, vandaag lukte het me wél om dezelfde Google Chromecast bluetooth afstandsbediening te koppelen, en gewoon tegelijk met de standaard L8 afstandsbediening te gebruiken, inclusief de Google Assistant. Ook na opnieuw opstarten (en keihard de spanning van de TV+ Box) geen enkel probleem. Dus er lijkt inmiddels (misschien al lang geleden) iets veranderd in de TV+ Box firmware.
Kortom: het kan (op dit moment...) prima. Maar nu is de keuze ineens oneindig groot, dus benieuwd welke er bij anderen goed bevalt, in combinatie met de TV+ Box.
Wat details uit de instellingen van de TV+ Box: