Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben onlangs overgestapt op Internet & TV van KPN (oude provider Ziggo). Maar voel toch de behoefte om even mijn ervaring te delen.

De eerste ervaring was prima, het aanmelden ging goed en kreeg netjes updates via de e-mail en de SMS. Een week voordat mijn abonnement inging ontving ik een pakket met modem, glasvezel kastje en de tv box. Netjes verpakt met de nodige instructies.

Maar hier ging het fout, het aansluiten van het glasvezelkastje… aangezien dit de eerste keer was dat ik glasvezel ging gebruiken, moest ik even zoeken waar deze de meterkast inkwam. Na wat speurwerk, uiteindelijk gevonden… handleiding erbij en puzzelen maar.

In de handleiding staat ‘Sluit de blauwe Klep’, in mijn geval was deze al gesloten. Het glasvezel kastje moet je er dan overheen schuiven, maar aangezien in de handleiding staat dat het blauwe klepje dicht moet, werkte dit niet, het blauwe klepje moet namelijk ‘open’ staan! Zodat de connector van het glasvezel kastje in de connector van het aansluitpunt past.

Aangezien alle lampjes netje begonnen te branden en het internet + TV prima werkt, ga ik ervan uit dat dit een fout in de handleiding is :)

Daarna netjes alles aangesloten en internet getest, via de kabel en wifi werkte alles prima, maar aangezien ik geen gebruik wil maken van de KPN wifi, wou ik deze uitzetten.

Om in het modem te komen, netjes het wachtwoord overgenomen van de achterkant van de router, op de pc naar de website gegaan en geprobeerd in te loggen… wachtwoord werd niet geaccepteerd!

Uiteindelijk klantenservice gebeld, die overigens bar slecht is! Werd mij verteld dat dit een probleem bij KPN is, dat al enkele weken duurt?!?!

Ik moest maar een andere browser gebruiken, of via de KPN Thuis app proberen op te lossen. Zonder enkele instructie het bos ingestuurd, zoek het maar zelf uit!

Uiteindelijk het wachtwoord kunnen resetten en kwam er uiteindelijk in, na een boel gekloot met verschillende browsers, waar het soms met Edge wel lukt en dan weer niet, zelfde met Chrome.

Als laatst the TV aangesloten, alles ging volgens plan, de setup doorlopen en dat ging vlotjes, hij ging direct wat updates downloaden en installeren en klaar was kees.

Alles werkte, maar dat zappen van een kanaal naar het andere….wat een DRAMA! Zappen gaat prima overigens, maar het beeld blijft bij elke zender minstens 3-5 seconden zwart voordat je beeld ziet. Bij Ziggo nooit problemen hiermee gehad en was ook verbonden met internet kabel.

Al met al, het begon goed, installatie handleiding mag beter, klanten service is verschrikkelijk en service voor inloggen router mag na weken wel eens opgelost zijn! En TV app mag wel een stuk sneller, ondanks 1Gbps internet kan het niet eens een beeld tevoorschijn toveren binnen een redelijke tijd.

 Hi @Guido-1243! Welkom op het forum en welkom bij KPN! Bedankt voor het delen van je ervaringen. 

“In de handleiding staat ‘Sluit de blauwe Klep’, in mijn geval was deze al gesloten. Het glasvezel kastje moet je er dan overheen schuiven, maar aangezien in de handleiding staat dat het blauwe klepje dicht moet, werkte dit niet, het blauwe klepje moet namelijk ‘open’ staan! Zodat de connector van het glasvezel kastje in de connector van het aansluitpunt past.”

  • Ik heb dit voor de zekerheid nagevraagd. En ik zie bij het zoeken een paar andere voorbeelden. Ik heb aansturing gedaan met de vraag of dit aangepast moet worden. 

“Om in het modem te komen, netjes het wachtwoord overgenomen van de achterkant van de router, op de pc naar de website gegaan en geprobeerd in te loggen… wachtwoord werd niet geaccepteerd!”

  • We zien dit signaal helaas vaker bij de Box 12. Goed dat het uiteindelijk toch gelukt is. Mocht het nog een keer niet lukken kijk dan op onze pagina over inloggen op de Box 12. Wil je bevestigen dat die manier wel werkt?

“Alles werkte, maar dat zappen van een kanaal naar het andere….wat een DRAMA! Zappen gaat prima overigens, maar het beeld blijft bij elke zender minstens 3-5 seconden zwart voordat je beeld ziet. Bij Ziggo nooit problemen hiermee gehad en was ook verbonden met internet kabel.”

  • Het zappen bij TV+ is iets waar we mee bezig zijn en regelmatig updates voor uitbrengen. Deze staat ook op de pagina met bekende bevindingen. Als dit na de laatste update nog steeds zo is, laat het dan hier weten. Dan kijken we samen naar de oplossing. 

Als je verdere vragen hebt hoor ik het graag. Ik ben benieuwd naar je ervaring als je een paar maanden klant bent!


het blauwe klepje moet namelijk ‘open’ staan!

 

Voor toekomstige lezers, daar zijn de meningen over verdeeld; een monteur schrijft:

Het blauwe klepje aan de onderkant moet overigens dicht zitten.