Skip to main content
Vraag

ESPN 1 blijft sputteren

  • June 24, 2026
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

TV+ multicast. ESPN 1.

Aan één stuk door aan het sputteren. Zowel via 14 als ook 221.

Verder zijn ESPN 2,3 en 4 momenteel uitsluitend unicast. En niet multicast. Klopt dit?

- - - 

En terwijl ik dit schrijf is ESPN 1 ineens ook alleen unicast. Ik neem dus aan dat de multicast storing (h)erkend is.

24-6; 18:35

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 24, 2026

Multicast is terug op ESPN1. Maar niet succesvol. Zelfde gesputter. 

(19:26)


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 24, 2026

Kijk toch fijn en zonder storingen via Digitenne! 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 24, 2026

Hi Peter, ik heb dit al doorgezet naar het TV-team en wacht een reactie af. Hou ons op de hoogte mocht het in de tussentijd weer gaan werken! 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 24, 2026

Klopt. Er zijn gelukkig alternatieven. Digitenne kan weer via de ether verstoord worden. Langsrijdende brommers bijvoorbeeld. Hoewel mijn antenne locatie voor de voorkamer daar geen last van heeft.

Ook goed via unicast en de app hoor.

Overigens zie ik dat 14, 221 nu nog steeds hapert. 222, 223 en 224 pakken direct de unicast stream. Maar ook die horen multicast te zijn. 

Ik geef hier alleen maar aan dat ESPN 1 via multicast TV+ DRAMA is. En dat moet hersteld. En waarom zijn 2,3,4 wel op unicast gezet maar espn 1 niet??? Als die stream wel goed is.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 24, 2026

Vlak voor tienen nog even. Nog geen verbetering in de multicast stream van ESPN 1 op 14 en 221.

Ook opvallend: ESPN 2,3,4 geven al de hele middag en avond unicast. 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dankjewel voor de toevoeging, dit wordt bekeken. Ik laat hier weten zodra ik iets te melden heb. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 25, 2026

ESPN 1. 14 en 221. Multicast hapert flink. Soms bij afstemmen na enkele seconden unicast. 

ESPN 2,3,4. Na afstemmen eerst enkele seconden zwart LIVE, dan beeld met Live.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Het is hier gecontroleerd en ik krijg de terugkoppeling dat het bij ons werkt zoals het hoort, zowel Unicast als Multicast. Voor de zekerheid ook op een tweede box gedaan. 

Werkt het bij jou nu ook goed? Anders lijkt het op een lokale issue.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 25, 2026

Ik heb alleen op ESPN 1 multicast. En dat is waardeloos. Zowel 14 als 221.

Op ESPN 2, 3, 4 lijkt multicast weer aanwezig. Met net zo vreselijk haperend. 

Op 224 gaat ie nog steeds na 5 seconden zwart LIVE, naar de unicast stream Live. Daar doet multicast het helemaal niet. 

Het is alleen met de ESPN zenders prut met multicast. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 25, 2026

Klopt. Er zijn gelukkig alternatieven. Digitenne kan weer via de ether verstoord worden. Langsrijdende brommers bijvoorbeeld. Hoewel mijn antenne locatie voor de voorkamer daar geen last van heeft.

 

Daar heb ik echt nooit last van. 

En nu ESPN kijken? Alle competities liggen stil….


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 25, 2026

Ok, dit is bijzonder want dit kunnen wij hier niet reproduceren. Zou je eens je modem en de TV+ box stroomloos willen maken?