Skip to main content

Wat een geweldige ervaring. ESPN in 4K, kanaal 694.

Was het EK-voetbal in 4K dit jaar niet voor iedereen om overnaar huis te schrijven,,nu heb ik een volkomen tegenovergestelde ervaring.

Prachtig scherpeen heldere beelden!!!!

admin: titel aangevuld voor de vindbaarheid

Dat hoef ik toch niet uit te leggen, @wjb . Dát verschil weet je zelf ook wel.

UHD vanaf de bron i.h. stadion ( 1080p met hdr).

Opgekrikt HD:  tot de studio HD ( 1080i; 12 Mb/s H.264) van daaruit met hdr en hevc er weer uit.


UHD vanaf de bron i.h. stadion ( 1080p met hdr)

En dat zouden ze wat mij betreft dus absoluut geen UHD mogen noemen maar HD-HDR.

Het meerendeel van de mensen denkt bij UHD aan 4K en dat is dit dus absoluut niet.

Dat is ook de reden van mijn vraag, dus niet omdat ik dat niet allang zou weten maar om mensen aware te maken van het feit dat ze naar een zender in het "4K" pakket kijken die geen 4K is.

De titel van dit topic "ESPN - 4K"  is dan ook volstrekt onjuist, het is immers geen 4K zender maar gewoon een HD zender.


Mee eens, @wjb 

Daarom noemt ESPN het ook UHD en geen 4k. Volgens mij is het beeldlogo ook ESPN UHD.

 gewoon een HD zender.

Dat nou ook weer niet met 15.5 Mb/s én HDR én 1080P


 gewoon een HD zender.

Dat nou ook weer niet met 30 Mb/s.

Waar wordt gezegd dat die zender 30Mbps zou vergen want dat is denk ik niet het geval immers een 4K uitzendeing met HDR vergt zelfs geen 30Mbps terwijl we het dan toch over vier keer zoveel beeldpunten hebben.


Heb m'n bericht aangepast, @wjb . Na het typen van die 30 dacht ik ook “klopt dat wel?”