Skip to main content

ESPN Compleet nu ook in UHD bij KPN

• August 3, 2026
  • 160 reacties
  • 5566 keer bekeken
Toon eerste bericht

160 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 25, 2026

We zagen dat het soms kon gebeuren dat opnames of Terugkijken van ESPN in UHD werd afgespeeld ook als je die optie uit hebt staan. Dat kon dan leiden tot een donkerder beeld. Dat hebben we gistermiddag hersteld. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

Bij live tv blijft het beeld gewoon net aan de donkere kant ! 

Pesoonlijk vind ik dat niet fijne kijken dus blijft maar lekker uit dat is nog veel mooier beeld dan als het aan staat er is nog werk denk 🤔 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 26, 2026

Klopt het dat HDR er alleen rechtstreeks is? Zelfs na eventjes pauzeren geeft m'n tv geen HDR meer aan. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Auteur
  • Moderator
  • August 26, 2026

Voor de zekerheid, je bedoelt hiermee dat bij live kijken dit goed gaat, maar als je ook maar heel even pauzeert de tv geen HDR meer aangeeft? Dit antwoord hou je van ons tegoed, ik kan het nu namelijk niet controleren hier. We komen hier morgen op terug. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 26, 2026

Ja, klopt. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 27, 2026

Klopt het dat HDR er alleen rechtstreeks is? Zelfs na eventjes pauzeren geeft m'n tv geen HDR meer aan. 

Ja, ​@PeterG, dat is een gevolg van dit.

We zagen dat het soms kon gebeuren dat opnames of Terugkijken van ESPN in UHD werd afgespeeld ook als je die optie uit hebt staan. Dat kon dan leiden tot een donkerder beeld. Dat hebben we gistermiddag hersteld. 

We hebben het nu zo ingesteld dat uitgesteld kijken (via opname of Terugkijken) altijd zonder HDR is. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2026

(Ontvanger pas sinds gisteren weer op 4k/uhd tv. Wilde voetbal even met hdr beoordelen maar was niks live. Bij terugkijken zag ik geen hdr aanduiding op de tv.)

Best wel jammer dat het alleen live is. Maar het is niet anders. 

Waarschijnlijk zet ik UHD dan weer uit. Moet steeds als ik naar uhd zenders ga op de Samsung handmatig naar Dynamisch beeld anders is het te donker. Daarentegen is dát weer té helder zonder HDR. En dus ook na pauzeren.…

Met SDR moet ik dan weer handmatig naar beeldmodus Standaard in de Samsung. 

Dat vond ik met de EK in '24 niet zo erg. Maar nu steeds... Het beeld met 1080P 50, 14,4 Mbps is al prachtig. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Hier vanavond wil het beeld nog als een een hapering hebben met UHD aan,  nog meer dat misschien ook ervaren?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

Hier ook, ​@ivo46 . Zat mijns inziens in de UHD stream. 

Als ik even terug spoelde om de verstoring nogmaals te zien zat het er niet in. Bij terugspoelen en pauzeren krijg je de sdr unicast stream.

Ik denk dat ik zelf weer SDR ga kiezen. Want het HDR beeld is, ondanks led achtergrond verlichting en helderheid en contrast op maximum een beetje donkerder. 

Ik vind SDR (progressief en 14,4 Mbps) mooier. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Hier ook, ​@ivo46 . Zat mijns inziens in de UHD stream. 

Als ik even terug spoelde om de verstoring nogmaals te zien zat het er niet in. Bij terugspoelen en pauzeren krijg je de sdr unicast stream.

Bedankt voor reactie, want ik was ondertussen alles aan het nakijken van multicast naar Unicast, kabels nagelopen, etc .