Skip to main content

ESPN Compleet nu ook in UHD bij KPN

• August 3, 2026
  • 242 reacties
  • 7404 keer bekeken
Toon eerste bericht

242 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 25, 2026

Niet zo vreemd. Is een router met standaard kpn profiel. Kun je voor kiezen. Kpn verstrekt de Fritzbox 7590ax zelf ook tegen meerprijs. ​@Forthenite .

Overigens id uhd via de Asus momenteel alwel en alleen mogelijk via Videomodus unicast.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 25, 2026

Zonder uhd aan heb ik beeld en geluid, ik probeerde het vorige week via Fritzbox (7590ax) en dan werkte uhd wel, vind ik toch vreemd

Unicast alleen geluid, beeld blijft zwart.. ik wacht de updates maar af dan.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

Zonder uhd aan heb ik beeld en geluid, ik probeerde het vorige week via Fritzbox (7590ax) en dan werkte uhd wel, vind ik toch vreemd

1. Heb je koper of glasvezel?
  2. En met welke KPN modem (router) heb je de problemen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 25, 2026

Ik heb uhd sowieso nu na een paar weken weer uitgezet. Zels met beeldmodus dynamisch (Samsung) blijft het wat donkerder. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 25, 2026

Niet zo vreemd. Is een router met standaard kpn profiel. Kun je voor kiezen. Kpn verstrekt de Fritzbox 7590ax zelf ook tegen meerprijs. ​@Forthenite .

Overigens id uhd via de Asus momenteel alwel en alleen mogelijk via Videomodus unicast.

ESPN UHD is nu alleen beschikbaar via multicast. We werken er dus aan om in het geval dat dit niet geladen kan worden, om de stream op een alternatieve manier te tonen. Zonder UHD aan valt de stream wel terug na 7 seconde op het alternatief (als het goed is).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 25, 2026

In unicast heb ik uhd óók!

Moet ook wel voor de kijkers die unicast gebruiken. 

Maar ik gebruik het niet meer. Toch wel wat te donker. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 25, 2026

Ja, je hebt helemaal gelijk! Dan had ik het niet helemaal scherp, maar goed om dit nu zo duidelijk hier te hebben staan. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 25, 2026

1. Heb je koper of glasvezel?
  2. En met welke KPN modem (router) heb je de problemen?

Glasvezel, eigen Asus RT BE92U

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 25, 2026

​@Forthenite  Als ik de specs van dat ding zo bekijk heeft die oneindig veel instellingen.  Helaas kan ik daar vanuit KPN perspectief weinig zinnigs over zeggen.   Ik denk dat het een kwestie is van experimenteren. Hoe heb je dit apparaat precies geconfigureerd? Ik heb voor het overzicht nog even wat info van vrije router pagina geplukt   

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 25, 2026

IPtv op Lan4 maar hij staat te ver heb er nu geen kabel voor dus doe het over Wifi

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 25, 2026

IPtv op Lan4 maar hij staat te ver heb er nu geen kabel voor dus doe het over Wifi

DHCP krijg ik niet werkend, heb via PPPOe verbinding

• September 25, 2026

Krijg je sinds kort geen beeld op de ESPN kanalen als je ESPN in UHD kijkt? Dan kan het zijn dat je te maken hebt met een probleem waarvoor we inmiddels aan een oplossing werken.

Sinds de september update van KPN TV+ wordt ESPN UHD ook via een nieuwe manier uitgezonden. Bij sommige aansluitingen komt het aanvoersignaal voor ESPN UHD daardoor niet goed binnen. Je ziet dan een zwart beeld.

Tijdelijke oplossing
Je kunt voorlopig gewoon naar de reguliere HD-versie van ESPN kijken. Zet hiervoor ‘ESPN in UHD’ uit in de informatiebalk wanneer je naar ESPN kijkt.
Je kijkt dan naar ESPN in HD en hebt geen last van het zwarte beeld.

We werken aan een oplossing
We werken inmiddels aan een verbetering waarbij ESPN UHD automatisch overschakelt naar een andere verbinding als het UHD-signaal niet beschikbaar is. Zo krijg je ook bij een tijdelijk ontbrekend aanvoersignaal automatisch weer beeld.

We verwachten deze verbetering eind oktober uit te rollen. Na het zappen naar ESPN UHD kan het dan maximaal ongeveer 7 seconden duren voordat het beeld verschijnt.

Heb je op dit moment last van een zwart beeld op ESPN? Schakel dan tijdelijk ‘ESPN in UHD’ uit.

Ik neem aan dat er een compensatie komt voor de klanten die problemen hebben met ESPN UHD sinds de KPN wijziging?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 25, 2026

Ik neem aan dat er een compensatie komt voor de klanten die problemen hebben met ESPN UHD sinds de KPN wijziging?

Zeker, iedereen krijgt een compensatie. Berekend uit: voor UHD kost ESPN 15€/maand, met UHD kost ESPN 15€/maand, dus voor 1 maand krijgt je 0,00€

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 25, 2026

UHD is gratis, zonder meerkosten, toegevoegd. Bovendien kun je het gewoon in 1080 P 50 met hoge bitrate zien. 

Derhalve zal van compensatie toch geen sprake zijn. Zo Hollandsch weer.

Ik kijk in SDR en het is alsof ik door een raam kijk. Vind dat zelfs mooier dan HDR. 

UHD is ook verwarrend. Want het is gewoon 1080P, maar dan met onder andere HDR/HLG WCG2020 voor een breder kleuren pallet. Maar de resolutie blijft Full HD. 

Diepere kleuren? Tja, het blijft voetbal hè.

Vroeger in zwart / wit, nog meegemaakt, kon je de teams soms nauwelijks onderscheiden. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 25, 2026

​@NK99  We werken aan een oplossing en aangezien dit een gratis extra feature is, moet ik je qua compensatie uit de droom helpen. Dat gaat niet gebeuren. 

Hopelijk hebben we het snel gefikst en kun jij ook in UHD genieten van ESPN. We houden jullie op de hoogte!

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

​@NK99  We werken aan een oplossing en aangezien dit een gratis extra feature is, moet ik je qua compensatie uit de droom helpen. Dat gaat niet gebeuren. 

Hopelijk hebben we het snel gefikst en kun jij ook in UHD genieten van ESPN. We houden jullie op de hoogte!

Niks is gratis , dat is een illusie 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 25, 2026

Hoeveel ben je dan meer gaan betalen voor ESPN UHD, ​@ivo46 ? 🤗🤔