Skip to main content

We hadden dit al eerder via Android (maar kan het topic ff niet vinden, week of 3 geleden).

Maar enkele sportkanalen van ESPN en Ziggo sport lijken via Android wel weer diashows: ca. 3 beelden per seconde. En dat is geen kijken natuurlijk. En je betaalt er ook nog voor.

Het betreft deze keer:

ESPN 3 t/m 6
Ziggo Sport: Golf, Docu en Tennis

De overige (sport) kanalen zien er behoorlijk vloeiend uit. (al blijf ik het moeizaam vinden)

Maja schreef op 22 mei:

Conclusie: de Android 11 update van de A40 heeft video afspelen over een groot aantal apps ‘verslechterd’, Samsung werkt aan een update, die in enkele landen al wel is uitgerold met succesvolle reacties van die A40 gebruikers. Kortom, wij (KPN) kunnen niet echt iets doen, wachten is op een update van Samsung die het generieke probleem met A40 android 11 toestellen oplost.’

Hopelijk zijn we hier ook snel aan de beurt met die update!

Hi @PeterG, dat kijkt inderdaad niet zo lekker zeg :grimacing: Speelt dit nog steeds? Zo ja, via welk apparaat ben je aan het kijken?


Hoi, @Maja_ 

Ja, is nog steeds. Via mijn smartphone Samsung A40. Overige zenders doen het wel vloeiend.

Geen porem.

Beeldkwaliteit op 30 minuten per GB. Werkt niet bij genoemde zenders.

Over 20 minuten per GB hebben we 't dan maar niet… Dat is namelijk nóg erger qua gehaper!


Ik wil hier graag even navraag over doen bij de iTV online mensen, zou je voor de volledigheid nog aan kunnen geven of het via een ander apparaat dan de A40 wél vloeiend gaat met het beeld? (bijvoorbeeld via een laptop en dan dus niet met de app?)


Alleen met de A40 gaat het hakkerig met de genoemde kanalen. Overige wel goed, dus lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het m'n phone of de app is.

Laptop, Chromecast, tv-ontvanger en de Smart-tv app in mijn Samsung gaan wel vloeiend met genoemde zenders. Heb geen tablet.

Het betreft deze keer:

ESPN 3 t/m 6
Ziggo Sport: Golf, Docu en Tennis


Duidelijk! Laatste vraag; welke Android versie draait er op die A40?


De telefoon heeft onlangs nog (10 april) een update gehad.

Ik vraag me ook af wat dat er toe doet. De overige zenders doen het goed.

Versie One UI 3.1
Android-versie 11

Probleem was er al eerder maar dan met alle 12 sportkanalen. (en ook ESPN op 14 zelfs)

 


Wat de Android versie er toe doet weet ik persoonlijk niet, wel moeten wij die altijd aanleveren als we die iTV online mensen aansturen, vandaar :wink: 10 april een update lijkt er op te wijzen dat jij nu op Android 11, One UI 3.1 zal zitten, ik geef dat er bij door!

Top dat je de andere topics gevonden hebt, dit geeft me extra context. Ik ga er achteraan en laat hier weer van me horen zodra ik meer weet!


Hi @PeterG, aanvullende vraag; ervaar je deze haperingen ook op NPO1 / 2 / 3? En hoe gaat het als je nu switcht tussen beeldkwaliteit, Hoog, Gemiddeld en Laag?

Ze gaven aan er van uit te gaan dat je nu via Hoog zou kijken waardoor deze kanalen een 50Hz stream krijgen, maar je hebt hem nu op Gemiddeld staan toch?


Wat een hoop vragen….. beter actie!

ervaar je deze haperingen ook op NPO1 / 2 / 3?

Nee. Écht alleen op de genoemde zenders:

ESPN 3 t/m 6
Ziggo Sport: Golf, Docu en Tennis

En hoe gaat het als je nu switcht tussen beeldkwaliteit, Hoog, Gemiddeld en Laag?

Op Hoog en Gemiddeld is het hakkelen (ca. 3 beelden per seconde).
Met laag loopt het wel vloeiend (maar dat is toch niet mooi zelfs op het kleine telefoonscherm)

Bijlage:

Hoog: 20 minuten per GB (= drama met de genoemde zenders)
Gemiddeld: 30 minuten per GB, hier heb ik ‘m op voor wifi (= drama met de genoemde zenders)
Laag: 1,5 uur per GB, deze gebruik ik voor 4G (genoemde zenders lopen vloeiend, maar lage resolutie dus)


Wat een hoop vragen….. beter actie!

Ze hebben het al in onderzoek Peter, echter hebben ze de antwoorden op de vragen wel nodig om te kijken waar dit precies mis gaat :wink:

Niet iedereen ervaart dit, waardoor het best lastig is om te achterhalen waar dit vandaan komt, daarnaast zijn er blijkbaar alleen cases bekend waarbij dit optreed als men de hoogste resolutie heeft geselecteerd. Dat het bij jou alleen bij de laagste resolutie vloeiend loopt, presenteert dus een extra uitdaging. 


Weer een week verder. Nog geen verbetering, @Maja_ 

Via instelling 20 min per GB is het nog drama (geen verandering.
Via instelling 30 min per GB is het nog drama (geen verandering)
Via 1,5 uur per GB is het dus wel vloeiend maar niet zo scherp.

Via Chromecast en de app in de Samsung televisie is het wel goed.

(geplaatst om 18:45 uur)


Heb nog geen reactie weer ontvangen @PeterG en dat zou wel eens te maken kunnen hebben met Hemelvaart/lang weekend voor veel collega's. Morgen ga ik er weer achteraan!


Update: het werkt nog steeds niet.

Maar waar ik net achter kwam: ook bekijken van opnamen van bijv. RTL 8 (murder she wrote) gaan net zo schokkerig!!

(geplaatst 22 mei om 20:06)


Hi @PeterG, ik heb denk ik de verklaring voor je!

Heb de volgende reactie ontvangen:

‘We zijn er net achter gekomen. We konden het probleem niet reproduceren op een A40 met android 10, maar na de update naar android 11 hadden we precies hetzelfde als de klant. Maar de klant is niet de enige en zeker niet alleen onze app: https://eu.community.samsung.com/t5/mobiele-apps-services/galaxy-a40-error-videos-stream-apps/td-p/3328183 even als voorbeeld.

Vanuit daar kun je weer doorklikken op meer updates…

Conclusie: de Android 11 update van de A40 heeft video afspelen over een groot aantal apps ‘verslechterd’, Samsung werkt aan een update, die in enkele landen al wel is uitgerold met succesvolle reacties van die A40 gebruikers. Kortom, wij (KPN) kunnen niet echt iets doen, wachten is op een update van Samsung die het generieke probleem met A40 android 11 toestellen oplost.’

Hopelijk zijn we hier ook snel aan de beurt met die update!


Ah, duidelijk! Dan weten we tenminste waardoor het komt!

Foei, Samsung….

 Gelukkig gaat casten wel prima :grinning:


Inderdaad foei Samsung :yum: Gelukkig dat je nog uit de voeten kunt met het casten :blush:


Had april 2020 nou juist de A40 genomen vanwege formaat en goede recenties.

Maar ja, updates kunnen ook veel verpesten. Daar weet KPN alles van:

ITV november 2015

En de update naar het nieuwe menu, eind 2020


Er gebeurt inderdaad wel eens wat iets de ontwikkelaars van te voren niet aan hebben zien komen, en als ze er dan ook nog eens niet direct een oplossing voor hebben wordt het heel vervelend :grimacing: