Skip to main content

Ik had 3 Fox Sportzenders, daar later 3 extra sportzenders bij genomen.

Fox Sport werd ESPN met 6 zenders incl. Bundesliga en overige sporten.

Sinds enige maanden heb ik maar 4 ESPN zenders…. waarom???

Daar is niet over gecommuniceerd, laat staan een reductie in het abonnement….

Daar betaal je toch niet het oorspronkelijke bedrag voor.

Dit kan toch niet…!!! Daarover gebeld maar tot op heden geen reactie gehad.

De dame bij KPN vond dat ik volkomen gelijk heb, maar… er gebeurt niets.

Graag een reactie wat men daar van vindt.

Dit ligt niet aan KPN, dit ligt echt bij ESPN zelf, die zijn van 6 naar 4 ESPN kanalen gegaan. Maar ESPN is met het bedrag wat ze ervoor vragen bij KPN niet verlaagd. Dus dan zal KPN niet met het bedrag naar beneden gaan. Oftewel sport is erg duur. 


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De KPN moet de discussie wel aangaan met ESPN. De betaling gaat niet via ESPN maar via KPN. KPN is partij in deze discussie. Ik ben een sportliefhebber en kijk veel naar o.a. de Bundesliga… en dat kan nu niet meer.  Ik begrijp dat je niet van sport houdt…???


Hi @Hans Jager, ESPN heeft niet meer de rechten om de Bundesliga uit te zenden, vandaar ook de afname in het aantal kanalen. De rechten hiervoor zijn opgekocht door Nordic/Viaplay.

Viaplay gaat pas vanaf 2022 uitzenden/streamen in Nederland. Wel heeft Nordic aangegeven, totdat Viaplay begint, de Bundesliga gratis te gaan live streamen via het Bundesliga YouTube-kanaal. 


Nee Maja…. dat is niet de vraag. Van 6 naar 4 kanalen voor dezelfde prijs (compleet pakket) Daar moet de KPN met ESPN mee in discussie gaan, want dat kan toch niet waar zijn..?? En het gaat niet alleen over de Bundesliga. ESPN heeft nu de macht en de KPN incasseert.. !! 


Als je het er niet mee eens bent: gewoon opzeggen. Een beetje discussiëren / zeuren over de prijs en ondertussen gewoon blijven betalen is zinloos. Want ESPN denkt ook: hij of zij blijft toch wel betalen. Dat geldt ook voor KPN: wat kan KPN doen? Niets. ESPN vraagt een bepaalde prijs, en KPN heeft het maar te slikken, en dus door te berekenen aan de klant. Het enige drukmiddel om de prijs lager te krijgen is dat veel mensen opzeggen.


Dat is geen KPN kwestie, alle providers moesten teruggaan naar 4 zenders en daar is al lang van te voren melding van gemaakt.
Je hebt er wel een UHD zender van ESPN bij gekregen (mits je een UHD (4K) TV hebt en een 4K abonnement)
En ja ik ben wel een voetballiefhebber, maar 'kan me echt niet druk maken om die ene zender die nu mist.

Overigens kost het bij Ziggo nog meer n.l. € 17,95 en ook geen mindering in prijs.


Ik had nog nooit van Viaplay gehoord maar als ik de website bekijk, is het wel interessant wat ze hebben, maar de prijs is erg duur.
449 Zweedse kronen is € 44,03 


Als je het er niet mee eens bent: gewoon opzeggen.

En dat is dus exact de kern van de zaak. Als je namelijk het pakket aanhoudt geef je aan dat je het eens bent met het aanbod en de prijs. Zo is het in de mediawet geregeld.

KPN is nog steeds een van de goedkoopste met het ESPN-pakket. 12,99 per maand. Bij Ziggo kost ESPN Compleet 17,95.

Ik ben een sportliefhebber en kijk veel naar o.a. de Bundesliga… en dat kan nu niet meer. 

Als je gemist hebt dat ESPN de rechten van de Bundesliga is kwijtgeraakt aan Viaplay/NENT heb je een beetje onder een steen geleefd.

Alle berichten over Viaplay/NENT en Bundesliga op TotaalTV. Ook hoe je nu Bundesliga kunt kijken (zolang Viaplay/NENT nog niet echt actief is op de NL markt).

Heb je geen account bij ESPN zelf? Die hebben meerdere mails gestuurd met berichten hierover. Bundesliga kwijt; vermindering met 2 kanalen; meer live op resterende kanalen.

Er is niet minder live sport! Behalve dan de Bundesliga. Er zijn nu minder herhalingen op de overgebleven kanalen.

Sinds enige maanden heb ik maar 4 ESPN zenders ..

Dit is sinds 2 augustus het geval en al sinds 29 mei gecommuniceerd. O.a. door ESPN zelf (mits je daar ook een, gratis*, account had). En via de pers w.o. TotaalTV.

… waarom?

Mede door het kwijtraken van de rechten van de Bundesliga werd 6 kanalen te veel vonden ze bij ESPN.

*gratis i.c.m. afname van het zenderpakket bij een provider