Skip to main content

We hebben een abonnement op ESPN met 6 zenders. maar op 2 ervan wordt niet meer uitgezonden 

Maar je betaald daar wel voor dit hoort toch niet zo

Wat gaan jullie hier aan doen  graag reactie 

Ik denk dat je die vraag aan ESPN moet stellen.


Het is ESPN zelf die teruggegaan is van 6 naar 4 zenders.

Ik neem aan dat KPN daarmee ook geen €2,50 per abonnee meer hoeft af te dragen maar dat ook daar een prijsverlaging heeft plaatsgevonden.

Dergelijke prijsverlagingen zie je vrijwel nooit doorgegeven worden aan de abonnee, die verdwijnen meestal in de zakken van de aandeelhouder.


Het is niet alleen dat er 2 zenders zijn geschrapt, maar ondertussen zijn ook de grote Europese voetbal competities verdwenen naar een ander en wordt je dood gegooid met Amerikaanse sporten.

Hopen dat de eredivisie snel naar de Zweedse decoder gaat dan ben ik na veel jaren weg bij ze. 


We hebben een abonnement op ESPN met 6 zenders. maar op 2 ervan wordt niet meer uitgezonden 

Maar je betaald daar wel voor dit hoort toch niet zo

Wat gaan jullie hier aan doen  graag reactie 

 

@Trijntje Boonstra 

KPN gaat hier niets aan doen. De prijs van het aanvullende ESPN-abonnement wordt niet verlaagd. 
 

Feitelijk betaal je nu nog voor slechts drie zenders aangezien ESPN (1) standaard wordt doorgegeven via het basispakket. 
 

Dat er relatief weinig gemor is onder de klanten over de prijs komt omdat veel klanten gratis naar het ESPN-pakket kijken als gevolg van de voorwaarden van KPN-compleet. 

Ben je het niet eens met de huidige constructie en prijsstelling? Het staat je vrij om het aanvullende ESPN-pakket op te zeggen: 


Typische reactie @Trijntje Boonstra : het staat je vrij om op te zeggen.

Volledig de plank mis geslagen. Het gaat erom dat ESPN het aanbod zowel qua voetbal competities als qua zenders sterk verminderd en dat doet zonder er ook maar 1 bericht over te sturen om de abonnee op de hoogte te brengen.

Ook KPN - aan wie ik betaal en met wie ik dus een zakelijke relatie heb - blinkt uit in stil zwijgen. Nu niet komen met een reactie dat ik ook KPN zou kunnen opzeggen, want dat zou echt heel flauw zijn. 


Typische reactie @Trijntje Boonstra : het staat je vrij om op te zeggen.

Volledig de plank mis geslagen. Het gaat erom dat ESPN het aanbod zowel qua voetbal competities als qua zenders sterk verminderd en dat doet zonder er ook maar 1 bericht over te sturen om de abonnee op de hoogte te brengen.

Ook KPN - aan wie ik betaal en met wie ik dus een zakelijke relatie heb - blinkt uit in stil zwijgen. Nu niet komen met een reactie dat ik ook KPN zou kunnen opzeggen, want dat zou echt heel flauw zijn. 

 

Helaas heeft KPN hier geen enkele invloed op.

KPN is in dit geval niets meer dan een tussenpersoon. 

ESPN bepaalt wat de abonnement kosten zijn en hoeveel kanalen zij gebruiken.

KPN draagt het abonnement geld over aan ESPN en ESPN betaald KPN voor het aantal gebruikte kanalen. (volgens mij gaat het nog steeds op deze (oude) methode).

 

Voor de Eredivisie heb je ook niet meer dan 4 kanalen nodig.

18 clubs.

9 wedstrijden, verdeeld over 2 of 3 dagen (uitgezonderd de laatste 2 wedstrijden).

Zie hier voor de site van ESPN.

 


ESPN bepaalt wat de abonnement kosten zijn ...

ESPN bepaalt niet wat de abonnementskosten zijn, dat doet KPN.

We weten dat KPN een vast bedrag per abonnee afdraagt aan ESPN ongeacht of de abonnee een ESPN abonnement heeft of niet. Dat is wat mij betreft een zeer verwerpelijke constructie. Het is echter KPN die bepaalt hoe zij die inkoopkosten doorbelast aan de abonnee. KPN heeft er voor gekozen een voetbaltax van €2,50 bij alle abonnees in rekening te brengen om zo 10 à 15 procent van de abonnees "goedkoop" een ESPN abonnement aan te kunnen bieden.


Precies zo is het wjb. En ik denk niet dat KPN ESPN eruit gaat gooien, ondanks dat dit maar voor pakweg 10-15% van de abo's overeind gehouden wordt. Hoeveel er daarvan opstappen? Zeker niet allemaal. Maar KPN heeft nu wel een inkomstenbron van €2,50 per klant per maand. Dat is een zeer gemakkelijk verdienmodel! Dat vervalt natuurlijk (hoewel,,) als ze ESPN eruit gooien.


Ziggo heeft Ziggo sport select voor alle klanten.

KPN heeft ESPN kanaal 1 voor alle klanten.

 

Ik ben het ermee eens dat het alleen maar is om klanten te trekken.

 

Ziggo heeft na eind dit jaar, denk ik, een probleem als ze de F1 kwijt zijn.

 

Zelf hou ik van voetbal en F1, maar ik neem geen abonnement op ESPN en Ziggo sport zeg ik eind dit jaar op.


KPN heeft ESPN kanaal 1 voor alle klanten.

En dat vind ik echt heel jammer want het overgrote meerendeel van de abonnees heeft helemaal niets met voetbal en zit dus ook niet te wachten op ESPN.

 

Ziggo heeft na eind dit jaar, denk ik, een probleem als ze de F1 kwijt zijn.

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Waar Ziggo wel steeds meer last van krijgt is de gestage uitrol van glasvezel.


KPN heeft ESPN kanaal 1 voor alle klanten.

En dat vind ik echt heel jammer want het overgrote meerendeel van de abonnees heeft helemaal niets met voetbal en zit dus ook niet te wachten op ESPN.

 

Ziggo heeft na eind dit jaar, denk ik, een probleem als ze de F1 kwijt zijn.

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Waar Ziggo wel steeds meer last van krijgt is de gestage uitrol van glasvezel.

 

Helemaal met je eens.

 

En als KPN alle kanalen in de originele stream gaat aanbieden, dan heeft Ziggo pas een echt probleem. (denk ik).


En als KPN alle kanalen in de originele stream gaat aanbieden, dan heeft Ziggo pas een echt probleem. (denk ik).

Het zou dan ook maar zo heel goed kunnen dat KPN dan ook een groot probleem gaat kijgen als het percentage uitgesteld kijken gaat oplopen immers dan zullen er vast en zeker capaciteitsproblemen gaan ontstaan op de centrale infrastructuur.

KPN zou er verstandig aan doen om te kijken of ze voor live televisie kijken het HD-"Glas" aanbod kunnen vergroten en HD-"Glas" ook op VDSL beschikbaar te stellen terwijl het uitgesteld kijken in tijden van overbelasting van het netwerk automatisch teruggeschakeld zou kunnen worden van HD-"Glas" naar HD.