De enige manier waarop dat zou kunnen werken is via een apart wifi toegangspunt met een eigen SSID dedicated voor de TV ontvanger.
Vandaar mijn vraag of aanschaf van een Ethernet/WiFi adapter voor 5Ghz band werkt i.c.m. de KPN UHD set top box en dat mogelijk een betere oplossing is.
Zelf heb ik tijdens de pilot van de Experia Box V10 (zonder a) een test gedaan waarbij ik via wifi televisie heb gekeken door de TV ontvanger aan te sluiten op een Netgear WNCE2001.
Â
Deze ethernet wifi adapter werkte prima en dat op 2.4GHz. Dit wil echter niet zeggen dat het in jouw omgeving daarmee ook goed zal werken.
Het is essentieel dat er geen enkel ander apparaat van dezelfde wifi gebruik maakt want dan krijg je vast en zeker haperingen.
Ook is de kans groot dat KPN de TV streams van de wifi zender van de Experia Box weghoudt.
Tijdens de pilot van de V10 (zonder a) was dat nog niet zo maar op andere Experia Boxen al wel. Je zult dus (waarschijnlijk) ook een fysiek apart wifi accesspoint moeten gebruiken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.