Skip to main content

Hallo allemaal. Ik heb het probleem dat ik de experiabox rechtstreeks op een DECO M9 heb aangesloten. TV werkt maar opnames en terugkijken niet. Ik krijg ook foutcode 3025. Ik ben van routed naar mesh en weer terug gegaan maar zonder verbetering. Iemand die mij kan helpen? Dit  erg frustrerend.

Als ik een superwifi apparaat van KPN aansluit en hier de TV aan verbind heb ik dan hetzelfde probleem? Werken de kastjes via stroomnet? Ik zou het fantastisch vinden als iemand mij kan helpen, zou de sfeer in huize vandenBroek erg ten goede komen.

alvast bedankt, Wim.

PS heel raar dat ik de vraag over superwifi niet rechtstreeks aan KPN, die ze verkoopt, kan stellen. Ik kom telkens weer in allerlei menu’s terecht.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @wtvdBroek,
Gebruik je een combi van TP-Link en SuperWiFi? 
KPN ondersteund officieel geen tv ontvangers welke zijn aangesloten op DECO's of SuperWiFi's. Als je de ontvanger bedraad aansluit direct op de Experia Box, werkt het terugkijken dan wel gewoon?

Zoja dan kan daar een probleem in zitten, zo niet dan is er iets met de ontvanger.


Tv ontvangers werken niet achter de TP-Link Deco. Volgens mij omdat deze geen igmp snooping ondersteund. Achter de SuperWifi's werken ze wel. In hoeverre de SuperWifi's wel igmp snooping ondersteunen weet ik niet, maar het werkt wel.

Als je KPN belt op 0800-0402, geen vraag inspreken, gewoon je mond houden. Of "medewerker" inspreken. Dan krijg je een mens aan de lijn.


Hoi Nick, dank voor je snelle reactie. Als ik rechtstreeks de tv ontvanger met een kabel aansluit op de experiabox dan werkt het wel. Het ligt dus aan de Deco. Het Deco sydteem is rechtstreeks met een kabel aangesloten op de experia. Ik overweeg om superwifi aan te schaffen hiervoor, maar dan wil ik wel zeker weten dat opnames terugkijken hiermee werkt. Officieel wordt dit door KPN niet ondersteund begrijp ik.


Hallo @wtvdBroek kortweg, Ja het werkt. Je kan opnames terugkijken en stabiel tv kijken. Mits de SuperWiFi voldoende bereik en snelheid heeft. Anders kan het gaan storen. 
De disclaimer blijft wel dat KPN je geen enkele ondersteuning kan bieden in deze configuratie. Dus mocht het niet stabiel werken zijn er geen beloftes voor. Het enige dat kpn ondersteund is een DVS of rechtstreeks bekabelen.


Ik heb KPN twee keer hier naar gevraagd, heeft me in totaal 2 uur gekost omdat van beide ik alles moest resetten. Zij kwamen alletwee tot dezelfde conclusie: dat ze het ook niet wisten, erg tragisch. Vandaar dat ik op het forum ben gaan zoeken, had ik meteen moeten doen…...


Heel eerlijk @wtvdBroek de klantenservice is opgeleid middels een stappen plan op hun computer. Het forum is wat uitgebreider en klanten kunnen hier ook hun ervaring delen om zo het probleem samen een beetje op te lossen. KPN heeft hier wel een TechDesk voor. Dit kost €5,00 p.m. en hebben veel technische kennis en helpen je ook hier graag mee mocht je daar de behoefte aan hebben. 


Je kunt ze binnen 14 dagen kostenloos retour sturen. Dus probeer het zou ik zeggen. Werkt het, dan hou je ze, werkt het niet, dan terug met die dingen.


Ik ga de superwifi bestellen, dank voor de tips. Ik hou jullie op de hoogte. Grtz Wim


Hoi wtvdbroek, welkom! Ik zie dat de anderen al goede antwoorden hebben gegeven, fijn!

Vanuit KPN kan ik daar aan toevoegen dat ja, een tv ontvanger via Superwifi werkt. Wel is het zo dat als je hem aansluit op een draadloos aangesloten Superwifi, we de kwaliteit niet kunnen garanderen. Dus, bij voorkeur, sluit hem aan op een bekabeld aangesloten Superwifi.

 

Edit: Nick herinnerde me er even aan dat een Superwifi maar Ă©Ă©n ethernetpoort heeft, dus als je deze bekabeld hebt aangesloten kan er geen tv ontvanger meer op :)


Dus, bij voorkeur, sluit hem aan op een bekabeld aangesloten Superwifi.

Dat kan niet eens. Want de SuperWifi's hebben maar 1 poort. Geen 2 poorten zoals de Experia WiFi's. 


Hoi Erik, Ik heb 3 superwifi apparaten besteld voor 2 TV ontvangers. Komen als hrt goed is vanmiddag binnen. Heb er vertrouwen in dat het werkt.


Laatste update: vanmiddag superwifi geĂ¯nstalleerd. Installatie no problemo met app. 2 maal tv ontvanger aangesloten rechtstreeks op superwifi unit: alles werkt zonder problemen: opnemen, terugkijken, netflix. Dus als je geen kabels wil trekken in huis, is TV aansluiten op superwifi goede oplossing.

grtz Wim

 

PS te koop TP-deco setje….   


Dus, bij voorkeur, sluit hem aan op een bekabeld aangesloten Superwifi.

Dat kan niet eens. Want de SuperWifi's hebben maar 1 poort. Geen 2 poorten zoals de Experia WiFi's. 

Ha, slim. Dat is waar ook. 

 

Laatste update: vanmiddag superwifi geĂ¯nstalleerd. Installatie no problemo met app. 2 maal tv ontvanger aangesloten rechtstreeks op superwifi unit: alles werkt zonder problemen: opnemen, terugkijken, netflix. Dus als je geen kabels wil trekken in huis, is TV aansluiten op superwifi goede oplossing.

grtz Wim

Mooi om te horen, Wim!


Wat fijn dat je ook bereid bent om de oplossingen die gevonden zijn te delen met alle leden.