Skip to main content

Beste kpn , 

 

Regelmatig hebben wij te maken met onze experiabox te resetten.

 

Vandaag was het zelf zo erg dat wij een half uur tv konden kijken en weer alles uit de kast moeten halen om tv te kijken, en dat de heledag door....

 

Wij hebben alle mogelijke dingen geprobeerd , gerust, kastjes omgewisseld,  kabels vervangen…

 

Regelmatig hebben wij ook te maken met WiFi uitval.

Graag wil ik onze experiabox van 7 jaar oud omwisselen voor een nieuwere, want dit ben ik wel een beetje beu.

 

Groet 

Van der Zee

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Zo hoort het niet. Welke experiabox heeft u en welke ontvanger? Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed bekabeld bedoel ik dan?


Wij hebben een v9 experiabox.

De ontvanger is aangesloten via een verbindingsset.

 

Het is zowel de tv boven als beneden.

 

Beide ontvanger zijn HMB2260 , beide uit januari 2015.

 


Grote kans dat het in die draadloze verbindingset zit en het wisselen van de Experiabox helemaal niets uithaalt. Ik lees namelijk alleen over klachten van de tv. Hoe is het met internet als de tv het niet doet? Wat doen de lampjes op de Experiabox als de tv het niet doet? Sluit de tv ontvangers eens bekabeld aan zonder draadloze verbindingset. 


Dat hebben we allemaal al gedaan.... we zijn er al mee bezig vanaf vanmorgen 8.30uur ... en dan ieder half uur, oh ja dan doet het internet het ook niet ... daarnaast heb ik ook aangegeven dat WiFi ook vaak uit valt ... en dat wij regelmatig om de 4g moeten internetten.

 

Jullie kunnen ook de experiabox en de ontvangers omwisselen ... middels zijn ze alweer 6 jaar oud.

 

 


Dat hebben we allemaal al gedaan.... we zijn er al mee bezig vanaf vanmorgen 8.30uur ... en dan ieder half uur

Wat heeft u precies gedaan?


Misschien even terug lezen nick ... dat heb ik in het allereerste bericht al gezet...


Misschien even terug lezen nick ... dat heb ik in het allereerste bericht al gezet...

Daar staat niet in dat u de draadloze verbindingset eruit gegooid hebt en gewoon een kabel van Experiabox naar de tv ontvangers gelegen hebt.

Er staat ook niet in wat de lampjes op de Experiabox doen.


Tuurlijk hebben wij dat al gedaan ... 

 


Een medewerker zal de verbinding doormeten alvorens er een nieuwe experiabox wordt gestuurd. Overigens zijn de problemen die u omschrijft typerend voor niet goed werkende verbindingssets. Het is dus echt zaak om die allemaal te verwijderen. Op korte termijn zou mijn advies zijn alles van de experiabox halen. Dan de experiabox resetten en dan eerst 1 ontvanger met een kabel aansluiten en testen. Dus de experiabox direct in het stopcontact. Het zou namelijk wel heel toevallig zijn dat zowel de experiabox als de ontvangers allemaal niet goed meer zijn.


Dag @H.slotboom. Van harte welkom hier. Ik kan me levendig voorstellen dat je niet vrolijk wordt van een verbinding die steeds wegvalt. @Joep1965 en @Nick83 stellen al de juiste vragen, zie ik. :slight_smile: Op dit moment kunnen we nog niet vaststellen of de problemen inderdaad door de Experia Box en/of ontvangers worden veroorzaakt. Het is daarom belangrijk dat we eerst een aantal zaken testen. 

Je geeft aan dat beide tv-ontvangers met een Draadloze Verbindingsset zijn aangesloten op je Experia Box. Welk type DVS heb je precies? Als ik nu je verbinding doormeet, is er volgens de metingen maar één tv-ontvanger verbonden. Kan dat kloppen? Ik wil je in ieder geval vragen om de tv-ontvangers de komende 24 uur eens rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op je Experia Box. 

Verder zie ik alleen op 13 september een flink aantal verbrekingen van je verbinding terug, maar dit zijn voornamelijk reboots van de Experia Box geweest. Ervoor en erna is je verbinding dus stabiel geweest. Ik kan dus geen directe aanleiding voor de problemen ontdekken en vermoed dat we ons moeten focussen op de Draadloze Verbindingsset en het verbeteren van je WiFi. Ik wil je dan ook adviseren om het topic met oplossingen voor wegvallende WiFi goed door te lezen en de tips te proberen. Als je geen verbetering merkt, kun je dan toelichten welke stappen je hebt geprobeerd?

Vul ten slotte je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. 


Hallo @H.slotboom. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is en of je na bovenstaande tips verbetering merkt. Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt. 


Reageer