Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant, vandaag sms gekregen dat de boel aangesloten kan worden. Maar stiekem toch niet, blijkbaar...krijg foutmelding 307. Kpn gebeld, knaap aan de telefoon verteld mij doodleuk dat pas na 20:00 vanavond de boel werkt...zo staat het niet vermeld in het sms'je...wie weet hoe ik hier de boel aan de gang kan krijgen, voor 20:00? Heb al gereset en alles...

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Saskiabos , het feit dat je vandaag aangesloten wordt, betekent dat dit de hele dag nog kan gebeuren.

Kijk eens via onderstaande link of je jouw probleem op kan lossen:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-300-301-307-of-311.htm

Branden alle lampjes van het modem groen?

Heb je glasvezel of xDSL?

Ik geef een link van Telfort omdat ik daar klant ben, maakt voor de werking verder niet uit.

 

 


Branden alle lampjes groen op het modem of knippert er iets en zoja welke?


Het internet lampje knippert

 


Het resetten van de link heb ik al gedaan, werkt niet.

Wi-Fi lampje en power lampje branden, internet lampje knippert redelijk snel.


Zou de downloadserver niet overbelast zijn omdat iedereen z’n kastjes aan het updaten is in de hoop dat problemen daarmee worden opgelost? hmm.. :thinking:


Beste klant, goed nieuws: uw internetaansluiting is actief. Sluit nu uw pakket aan en geniet ervan! Hulp nodig? Kijk dan op kpn.com/instructievideo . Groet, KPN

 

Dit staat in de sms...ik verwacht dan dat de verbinding gelijk werkt. En niet pas na 20:00 uur.


Heeft u wel internet?


Nee, Wi-Fi werkt ook niet.


Het resetten van de link heb ik al gedaan, werkt niet.

Wi-Fi lampje en power lampje branden, internet lampje knippert redelijk snel.

Heb je een KPN Box 12? Zo ja, knippert de LED ongeveer 4 keer per seconde? Dan kan de Box nog geen internetverbinding tot stand brengen. Bij 2 keer is er helemaal nog geen signaal (uit m'n hoofd, heb ik enkele dagen geleden gelezen).


Euhm, lastig te zien, maar het lijkt op 2x per seconde. 

 


En is idd KPN box 12


Ik wil het feestje niet verpesten maar ga er maar van uit er iets niet goed gaat. Waarschijnlijk is er iets mis tussen de centrale en het modem.


Nee, Wi-Fi werkt ook niet.

WiFi zal wel werken. Immers, het wifi lampje brand toch gewoon groen? Maar internet mogelijk niet. Zolang internet het niet doet hoef je ook de tv ontvanger niet aan te sluiten. Dat is nutteloos. 


Ik wil het feestje niet verpesten maar ga er maar van uit er iets niet goed gaat. Waarschijnlijk is er iets mis tussen de centrale en het modem.

Dat vermoeden had ik al. Hoe nu verder? Wachten tot na 8 uur? Dan weer klantenservice bellen?


Ik wil het feestje niet verpesten maar ga er maar van uit er iets niet goed gaat. Waarschijnlijk is er iets mis tussen de centrale en het modem.

Dat vermoeden had ik al. Hoe nu verder? Wachten tot na 8 uur? Dan weer klantenservice bellen?

Kunt u een foto plaatsen van hoe u de kabels aangesloten heeft?


Heb nogmaals de KPN gebeld, afspraak voor een monteur gemaakt. Er is geen verbinding tussen modem en centrale.


Nou ja... dat kan komen omdat u het misschien verkeerd aangesloten heeft. Of niet?


Dat kan idd, maar denk het niet. Alle kabels dubbel gecheckt of ze in de juiste aansluiting zaten. 

Geel stekkertje zat in geel gat, stroom in rond gat en telefoonstekker in DSL gat. 

En tv ontvanger was ook aangesloten volgens het installatie boekje.

Destijds met Ziggo ook problemen gehad met aansluiten. Vorige bewoners hebben flink met de aansluitingen lopen klooien.

 

 


Hoi @Saskiabos, welkom op het forum!
Zoals het klinkt zal hier inderdaad een monteur naar moeten kijken. Ik hoop dat je niet te lang op de afspraak hoeft te wachten. Laat ons vooral weten hoe het afloopt!


Monteur komt a.s. dinsdag 


Hoi @Saskiabos, is het gelukt met de monteur vandaag?


Ja hoor, tis inmiddels allemaal gelukt! 

 


Waar lag het nu uiteindelijk aan en wat was de oplossing (van de monteur)? Ik heb exact zelfde probleem en foutmelding.


Wachten tot KPN het signaal doorgeeft...mijn man had het s avonds nog een keer geprobeerd, toen deed de tv het iig wel...monteur is wel geweest, heeft de Wi-Fi verder aangesloten en geoptimaliseerd.