Skip to main content

Experiabox vervangen door Fritzbox 7590 interactive tv bevriest en staat stil,

Wizard doorlopen KPN Glasvezel en laatste firmware geïnstalleerd (FRITZ!OS: 07.21)

Wat kan ik nog  veranderen aan instellingen?

Aangesloten op:  GS108Ev3 - 8-Port Gigabit Ethernet Smart Managed Plus Switch

IGMP Snooping Status   Enable
VLAN ID Enabled for IGMP Snooping  
Validate IGMPv3 IP Header Disable  
Block Unknown Multicast Address Disable  

 

laatste firmware version: V2.06.10EN

Op Experia V10A geen problemen met Interactive TV

Fritz!Box 7590 zelf in winkel gekocht (internationaal)

 

Vast dank en groet,

Ron

@Boeiski1 , Pin me er niet op vast, maar in mijn zoektocht naar de 5490 kwam ik ergens tegen dat je het XS4ALL profiel moest gebruiken, heb het ergens in mijn grijze berein opgeslagen maar ben het hoe en waarom en of het klopt effe kwijt.:astonished:


@Boeiski1, Pin me er niet op vast, maar in mijn zoektocht naar de 5490 kwam ik ergens tegen dat je het XS4ALL profiel moest gebruiken, heb het ergens in mijn grijze brein opgeslagen maar ben het hoe en waarom en of het klopt effe kwijt.:astonished:

Dag Doornekamp33

Geprobeerd, in het begin leek het te werken maar toch weer de bevriezing en stil staan van het beeld.

Dank voor de tip.

 


Benieuwd of er nog meer KPN klanten zijn die hetzelfde probleem hebben?

En of er klanten zijn die de oplossing hebben?

 

Vast dank.

 


Hier geen problemen heb 7.20 erop staan nog niet de laatste.

Maar beeld bevriest niet heb wel de KPN boxen rechtstreeks op me Fritzbox zitten

 


Heb hem net naar 7.21 geupdate maar blijft gewoon prima werken.

Heb Profiel KPN Glasvezel gekozen


@Boeiski1 

Al geprobeerd itv van de stroom af

De switch moet ook even stroom loos gemaakt worden

Voeding Stekker uit de switch en tv ontvanger

Tv ontvanger kan ook met het schakelaar achterop


Heb hier exact hetzelfde probleem. 

Begon met een 7590 die goed werkte, na de update naar 7.20 begon de ellende. 

Uiteindelijk na veel gezeik en monteur langs geweest. Men kon meten dat kortstondig de verbinding weg viel op het moment dat het beeld vast liep. Deze heeft tijdelijk een Experiabox V10 neergezet om te testen.  Alles was nu weer in orde geen haperingen en vast lopende beelden meer.

Vervolgens door KPN de 7590 omgeruild (heb abbo met Fritz!Box), hier stond weer de oude software versie op. En deze geplaatst, ook deze met de oude software draaide zonder problemen.

Na een ongewilde update naar 7.20 is de ellende weer begonnen, wel in mindere mate als de eerste Fritz!Box maar nog steeds hinderlijk aanwezig.  Soms gaat het dagen goed, soms is het dagen achter elkaar ellende. 


Geen enkel probleem hier met een fritzbox 7590 met fritz os 7.21 

Met 7.20 ook niet en toen met de fritzlab beta ook niet 

Ik heb wel glasvezel 


Eerst allemaal dank voor de reactie.

Mediabox uit gehad, ook alleen bedraad getest op Fritz!Box, niets verder aangesloten maar hielp niet. Ga zo nog eens testen door de spanning van de mediabox er af te halen en één minuut zonder. Ben dan benieuwd of er wat schot inkomt.

komt de Fritz!Box van de KPN af bij jullie of ook zelf gekocht in de winkel? Deze zelf gekocht, weet niet of er nog een aanpassing uitgevoerd moet worden op mijn glasvezelaansluiting.


Ik heb hem zelf gekocht en dus zelf Ingesteld zonder problemen alles werkt pima ook nu met 7.21


Ik heb de 7490 en de 7581 en nu de 7590 werken allemaal met itv en internet 

Voor vaste telefoon had ik de 7590 nodig 

Je moet even de stekker van de switch er uit en erin doen en de schakelaar van de tv onvanger uit en aan 

Nu gaat opnieuw starten nu moet het werken 

In de fritzbox moet je gewoon kpn glasvezel kiezen de rest volgt zelf 

 

 


Effe onthouden, alleen mijn 5490 heeft nog 7.12 als laatste firmware, werkt goed op TM, nu hopen dat het bij KPN net zo goed gaat.


Zelf ook ingesteld, geen probleem,  Annex= A, KPN   kpn glasvezel, wizard heeft alles doorlopen.    IP 4 range ook 192.168.2.xxx  Fritz!Box zelfs 192.168.2.254 beschikbare adressen 192.168.2.1 tot 253 maar denk dat dit niet nodig is. Heb een idee dat het toch met de firmware heeft te maken.

KPN Box type is: ZTE  ZXV8001 4K UHD TV Ontvanger.

Ga nu eens testen.


Opgelost,

mijn Soundbar en een Access Point waren de boosdoeners, Access Point afgekoppeld en Soundbar aangepast, de Soundbar maakt nu gebruik van de Fritz!Box Wi-Fi, was lastig om te vinden omdat het soms wel een minuut of 10 goed ging en dan pas fout, was  vooral wachten. Er zit van alles aangekoppeld zoals het Huisalarm, Hue verlichting, TV Boxen, Mediaplayer, Apple TV, TV.s, smartphones etc.  Nu al zo'n 20 uur storing vrij.

 

Forumleden bedankt voor het meedenken.