Skip to main content
Beantwoord

EXT1 -geen videosignaal

  • February 17, 2020
  • 32 reacties
  • 2512 keer bekeken

Van alles geprobeerd. Tot nu toe niets helpt.

Als ik het tv-toestel aanzet komt er boven in het beeld een knipperende balk met daarin EXT 1 met: geen videosignaal en -,-

De knop links onderaan op de afstandsbediening: indrukken geeft popup: selectie ingang.

Naar HDM1 scrollen lukt niet. popup wegdrukken => popup komt automatisch terug en EXT1 en EXT2 flikkert op en neer.

Wie biedt uitkomst?

Beste antwoord door PeterG

Ik ben dit topic nog eens door gaan lezen en kom dit tegen:

Ook bij orginele afstandsbediening (one for all)

Dit is niet de originele afstandsbediening van de Philips tv. Gebruik de originele Philips afst.bed. eens.

Inschakelen “Selecteer ingang"-menu. Dat lukt altijd. Maar dan:

  1.  Na gaan naar EXT2 springt het systeem direct terug naar EXT1, of
  2.  Soms lukt het om stabiel HDMI 2 te bereiken en dan wisselen witte balk boven in beeld TV-beeld elkaar per enkele seconden af, of
  3. Stabiel beeld 

Dit kan dus te maken hebben met gebruik v.d. One For All afst.bed. Dat die de signalen niet goed geeft.

En anders: een tv die niet goed naar een ingang wil en daar ook niet op blijft staan lijkt me gewoon stuk. Het is een oud beestje: het model is in 2009 (!) op de markt gekomen (en al lang niet meer beschikbaar). En lijkt het nog lang volgehouden te hebben.

Is er nog iets anders te verziinen?

Heb je al eens overwogen om gewoon een nieuwe te kopen? En dan meteen HD of misschien wel een UHD tv hoewel er nog eigenlijk geen 4k uitzendingen zijn. Ik heb ook nog gewoon een HD ontvanger Arris 2952 op de 4k UHD tv staan.
Een iets grotere TV, 40 inch, heb je al voor nog geen € 200 .
Zelfde maat als wat je nu hebt (32) maar dan (full) HD, en dus niet HDready, van af € 179.
Nota Bene: 40 inch lijkt gemiddeld zelfs goedkoper dan 32 inch.

Bekijk de prijzen maar eens! Het zal je verbazen!

Full HD 32 inch bij Bol.com.
Full HD 40 inch bij Bol.com.

HDready is mooi maar niet echt HD naar huidige maatstaf. Max 720 lijnen. Beetje oude norm, maar nog steeds te koop. Mijns inziens niet doen, maar Full HD of UHD (4k) nemen.
Full HD is 1080 lijnen, gelijk aan de uitzendingen.

:arrow_right: Mijn advies: niet meer doormodderen. Tijd voor een nieuwe. Om nog tijd in zo’n oud toestel te steken….
(na aanschaf van de nieuwe tv ook de ontvanger op HD uitvoer zetten: 1080i. Die zal nu ook nog op HDready 720p staan, want dat is de instelling bij aflevering.
Instellingen → Beeld & geluid → Beelduitvoer op 1080i zetten en niet vergeten te 'bewaren’
)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

32 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2020

Op welke poort van de televisie is de hdmi kabel van de TV ontvanger aangesloten?


Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 17, 2020

Heb je dit probleem met de orginele afstandsbediening die bij de tv hoort ook?


  • Auteur
  • Topper
  • February 17, 2020

Hallo WJB,

Aansluiting op HDM1.

 


wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2020

Aansluiting op HDM1.

Toch lijkt het er op dat er geen signaal op HDMI1 binnenkomt.

Misschien een domme (of stomme) vraag maar ik neem aan dat de TV ontvanger aan staat. :wink:

Heb je ook al eens een andere HDMI kabel gebruikt?

Welk type TV ontvanger heb je?


  • Auteur
  • Topper
  • February 17, 2020

Hallo Tycha,

Ook bij orginele afstandsbediening (one for all).

Afstandsbediening in vraag: KPN

 


  • Auteur
  • Topper
  • February 17, 2020

Hallo wjb,

TV ontvanger staat aan.

Domme vragen bestaan niet.

Andere kabel: moet ik dan aanschaffen.

TV: Philips 32PFL5403d/12


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Hallo wjb,

TV ontvanger staat aan.

Domme vragen bestaan niet.

Andere kabel: moet ik dan aanschaffen.

TV: Philips 32PFL5403d/12

Welke type TV ontvanger heb je? Daar vroeg @wjb nog aan jou. 😉👍🏼


wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2020

Andere kabel: moet ik dan aanschaffen.

Eerst maar eens bij de buren aankloppen of je er even eentje kunt lenen.

Welk type TV onvanger heb je?


  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2020

Type ontvanger: interactief (KPN - pakket)


wjb
Wijsgeer
  • February 18, 2020

Type ontvanger: interactief (KPN - pakket)

Maar is het een Arcadyan HMB2260, een Arris VIP2952 of een Arris VIP5202.

Kijk even op het stickertje aan de onderzijde.


  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2020

Arris VIP2952


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2020

Staat er in de bronlijst (source) van je Philips naast EXT 1 ook HDMI 1, HDMI 2, etc. ??

EXT = (meestal) scart


  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2020

HDMI 1, HDMI 2, etc. komen voor in het menu keuze ingang


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2020

Dan zit je ontvanger dus op HDMI 1. En niet op EXT 1. :wink:


  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2020

PeterG: dat is zo

 


wjb
Wijsgeer
  • February 18, 2020

Dan zit je ontvanger dus op HDMI 1. En niet op EXT 1. :wink:

Maar @nachbar35 kan HDMI1 niet selecteren in het menu, dat is nu net het issue.

Kan je hem eens aansluiten op HDMI2.

Kan je dan wel HDMI2 als source selecteren?


  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2020

Kabel verplaatst naar HDMI2

Via knop: selecteer ingang krijg je keuzemenu: selecteer ingang

Scrollen heeft geen zijn, komt geen beweging in


wjb
Wijsgeer
  • February 18, 2020

Heb je een Chromecast of DVD/BLU-RAY speler tot je beschikking die je op één van die hdmi poorten zou kunnen aansluiten.

Het lijkt er op dat er helemaal geen verbinding is tussen de TV ontvanger en die Philips.

Kan je die TV ontvanger met die hdmi kabel eens op een andere televisie aansluiten. Desnoods even bij de buren.

Krijgt je daar wel "beeld" al is het maar het opstartmenu?


  • Auteur
  • Topper
  • February 18, 2020

WJB: 

Over een Chromecast of DVD/BLU-RAY speler beschik ik niet noch een andere televisie.

Naar de buren gaan duurt even. Ik heb nu andere taken te doen. Als ik daar geweest ben, meld ik mij weer.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2020

Scrollen heeft geen zijn, komt geen beweging in

Gebruik eens de originele Philips-afstandsbediening van je TV :wink:

Alleen als je de C3/D3 kpn afst.bed. hebt ingesteld met code 525 kun je ook een ingang v.d. tv daarmee selecteren. Met andere codes lukt het niet.


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • February 19, 2020

Hah @nachbar35, welkom op het forum. Zo te lezen ben je in goede handen, Peter, Tycha en wjb helpen je met goede raad en adviezen. Als ik het zo lees, lijkt er een connectie probleem met de tv-ontvanger en je Philips tv te zien. 

Scrollen heeft geen zijn, komt geen beweging in

Gebruik eens de originele Philips-afstandsbediening van je TV :wink:

 

Werkt de originele afstandsbediening van Philips wel? We horen graag van je :)

 


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2020

Hallo WJB

Ik ben er weer. Test kabel heeft opgeleverd: mijn  kabel geeft bij een ander toestel het signaal wel door.

Aan de kabel ligt het dus niet.

Scrollen in menu: selecteer ingang met PH afstandsbediening: EXT2 springt terug naar EXT1 en weer naar EXT2 enz, enz. en komt zo nooit bij HDMI 1

Hoe kun je het modem op betrouwbaarheid testen?


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • February 21, 2020

Hey @nachbar35, goed dat je de HDMI-kabel op een ander toestel hebt getest. Dan kan dat worden uitgesloten.

Hoe kun je het modem op betrouwbaarheid testen?

Daarmee los je het probleem niet op. Als het modem (Experiabox) geen signaal doorgeeft aan de tv-ontvanger zie je Foutcode 303 of 842 in beeld. Je geeft onderstaande aan;

Als ik het tv-toestel aanzet komt er boven in het beeld een knipperende balk met daarin EXT 1 met: geen videosignaal en -,-

Dat geeft aan dat de TV geen bronsignaal kan vinden op EXT1 Je kunt het beste de tv-ontvanger aansluiten op een andere (HDMI-)ingang en naar deze (bron)signaal overschakelen. Wil je dat eens proberen? 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2020

Ik begin zo langzamerhand defecte hdmi op de tv te verdenken aangezien het op geen enkele hdmi ingang werkt.

Beste is om even te testen met een ander apparaat met hdmi uitgang. (bv bluray speler). Werkt dat ook niet op de tv dan is de tv stuk. Werkt dat wel dan zal de tv-ontvanger (is geen modem :wink: ) stuk zijn. Maar dat is zeldzamer dan defecte hdmi ingang(en) op tv.


  • Auteur
  • Topper
  • March 2, 2020

Hallo Nadia,

Ik ben er weer. Mantelzorgactiviteiten hielden mij op.

HDMI kabel aangesloten op TV-apparaat. Resultaat: op het scherm verschijnt de mededeling: Geen videosignaal. Op het modem de code 801 (i.p.v. uur-aanduiding).

Op het menu: selecteer ingang kan ik met scrollen wel bij HDMI2 komen, OK indrukken geeft geen reactie.

Komen we dichter bij de oplossing?