Skip to main content

Van alles geprobeerd. Tot nu toe niets helpt.

Als ik het tv-toestel aanzet komt er boven in het beeld een knipperende balk met daarin EXT 1 met: geen videosignaal en -,-

De knop links onderaan op de afstandsbediening: indrukken geeft popup: selectie ingang.

Naar HDM1 scrollen lukt niet. popup wegdrukken => popup komt automatisch terug en EXT1 en EXT2 flikkert op en neer.

Wie biedt uitkomst?

Op welke poort van de televisie is de hdmi kabel van de TV ontvanger aangesloten?


Heb je dit probleem met de orginele afstandsbediening die bij de tv hoort ook?


Hallo WJB,

Aansluiting op HDM1.

 


Aansluiting op HDM1.

Toch lijkt het er op dat er geen signaal op HDMI1 binnenkomt.

Misschien een domme (of stomme) vraag maar ik neem aan dat de TV ontvanger aan staat. :wink:

Heb je ook al eens een andere HDMI kabel gebruikt?

Welk type TV ontvanger heb je?


Hallo Tycha,

Ook bij orginele afstandsbediening (one for all).

Afstandsbediening in vraag: KPN

 


Hallo wjb,

TV ontvanger staat aan.

Domme vragen bestaan niet.

Andere kabel: moet ik dan aanschaffen.

TV: Philips 32PFL5403d/12


Hallo wjb,

TV ontvanger staat aan.

Domme vragen bestaan niet.

Andere kabel: moet ik dan aanschaffen.

TV: Philips 32PFL5403d/12

Welke type TV ontvanger heb je? Daar vroeg @wjb nog aan jou. 😉👍🏼


Andere kabel: moet ik dan aanschaffen.

Eerst maar eens bij de buren aankloppen of je er even eentje kunt lenen.

Welk type TV onvanger heb je?


Type ontvanger: interactief (KPN - pakket)


Type ontvanger: interactief (KPN - pakket)

Maar is het een Arcadyan HMB2260, een Arris VIP2952 of een Arris VIP5202.

Kijk even op het stickertje aan de onderzijde.


Arris VIP2952


Staat er in de bronlijst (source) van je Philips naast EXT 1 ook HDMI 1, HDMI 2, etc. ??

EXT = (meestal) scart


HDMI 1, HDMI 2, etc. komen voor in het menu keuze ingang


Dan zit je ontvanger dus op HDMI 1. En niet op EXT 1. :wink:


PeterG: dat is zo

 


Dan zit je ontvanger dus op HDMI 1. En niet op EXT 1. :wink:

Maar @nachbar35 kan HDMI1 niet selecteren in het menu, dat is nu net het issue.

Kan je hem eens aansluiten op HDMI2.

Kan je dan wel HDMI2 als source selecteren?


Kabel verplaatst naar HDMI2

Via knop: selecteer ingang krijg je keuzemenu: selecteer ingang

Scrollen heeft geen zijn, komt geen beweging in


Heb je een Chromecast of DVD/BLU-RAY speler tot je beschikking die je op één van die hdmi poorten zou kunnen aansluiten.

Het lijkt er op dat er helemaal geen verbinding is tussen de TV ontvanger en die Philips.

Kan je die TV ontvanger met die hdmi kabel eens op een andere televisie aansluiten. Desnoods even bij de buren.

Krijgt je daar wel "beeld" al is het maar het opstartmenu?


WJB: 

Over een Chromecast of DVD/BLU-RAY speler beschik ik niet noch een andere televisie.

Naar de buren gaan duurt even. Ik heb nu andere taken te doen. Als ik daar geweest ben, meld ik mij weer.


Scrollen heeft geen zijn, komt geen beweging in

Gebruik eens de originele Philips-afstandsbediening van je TV :wink:

Alleen als je de C3/D3 kpn afst.bed. hebt ingesteld met code 525 kun je ook een ingang v.d. tv daarmee selecteren. Met andere codes lukt het niet.


Hah @nachbar35, welkom op het forum. Zo te lezen ben je in goede handen, Peter, Tycha en wjb helpen je met goede raad en adviezen. Als ik het zo lees, lijkt er een connectie probleem met de tv-ontvanger en je Philips tv te zien. 

Scrollen heeft geen zijn, komt geen beweging in

Gebruik eens de originele Philips-afstandsbediening van je TV :wink:

 

Werkt de originele afstandsbediening van Philips wel? We horen graag van je :)

 


Hallo WJB

Ik ben er weer. Test kabel heeft opgeleverd: mijn  kabel geeft bij een ander toestel het signaal wel door.

Aan de kabel ligt het dus niet.

Scrollen in menu: selecteer ingang met PH afstandsbediening: EXT2 springt terug naar EXT1 en weer naar EXT2 enz, enz. en komt zo nooit bij HDMI 1

Hoe kun je het modem op betrouwbaarheid testen?


Hey @nachbar35, goed dat je de HDMI-kabel op een ander toestel hebt getest. Dan kan dat worden uitgesloten.

Hoe kun je het modem op betrouwbaarheid testen?

Daarmee los je het probleem niet op. Als het modem (Experiabox) geen signaal doorgeeft aan de tv-ontvanger zie je Foutcode 303 of 842 in beeld. Je geeft onderstaande aan;

Als ik het tv-toestel aanzet komt er boven in het beeld een knipperende balk met daarin EXT 1 met: geen videosignaal en -,-

Dat geeft aan dat de TV geen bronsignaal kan vinden op EXT1 Je kunt het beste de tv-ontvanger aansluiten op een andere (HDMI-)ingang en naar deze (bron)signaal overschakelen. Wil je dat eens proberen? 


Ik begin zo langzamerhand defecte hdmi op de tv te verdenken aangezien het op geen enkele hdmi ingang werkt.

Beste is om even te testen met een ander apparaat met hdmi uitgang. (bv bluray speler). Werkt dat ook niet op de tv dan is de tv stuk. Werkt dat wel dan zal de tv-ontvanger (is geen modem :wink: ) stuk zijn. Maar dat is zeldzamer dan defecte hdmi ingang(en) op tv.


Hallo Nadia,

Ik ben er weer. Mantelzorgactiviteiten hielden mij op.

HDMI kabel aangesloten op TV-apparaat. Resultaat: op het scherm verschijnt de mededeling: Geen videosignaal. Op het modem de code 801 (i.p.v. uur-aanduiding).

Op het menu: selecteer ingang kan ik met scrollen wel bij HDMI2 komen, OK indrukken geeft geen reactie.

Komen we dichter bij de oplossing?


Reageer