Skip to main content

Van alles geprobeerd. Tot nu toe niets helpt.

Als ik het tv-toestel aanzet komt er boven in het beeld een knipperende balk met daarin EXT 1 met: geen videosignaal en -,-

De knop links onderaan op de afstandsbediening: indrukken geeft popup: selectie ingang.

Naar HDM1 scrollen lukt niet. popup wegdrukken => popup komt automatisch terug en EXT1 en EXT2 flikkert op en neer.

Wie biedt uitkomst?

Dit probleem zit niet in de KPN apparatuur. (en dat ding heet nou net de tv-ontvanger. Het modem is een héél ander apparaat :smirk: )

Zoals gezegt: scroll met de afstandsbediening die bij het tv toestel is geleverd! Philips afstandsbediening dus, naar HDMI 2 en druk daar dan op OK. Dan zal het werken.

801 is gewoon npo radio 1. Dat is geen code maar een zendernummer.

Roep evt. de hulp in van iemand uit je buurt die bv ook KPN heeft.


Hallo Nadia,

Ik ben er weer. Mantelzorgactiviteiten hielden mij op.

Begrijpelijk. Fijn dat je alsnog weer terug gekomen bent, @nachbar35. 

HDMI kabel aangesloten op TV-apparaat. Resultaat: op het scherm verschijnt de mededeling: Geen videosignaal. Op het modem de code 801 (i.p.v. uur-aanduiding).

Op het menu: selecteer ingang kan ik met scrollen wel bij HDMI2 komen, OK indrukken geeft geen reactie.

Komen we dichter bij de oplossing?

Ja, dat kan. Als je van bronsignaal kunt wisselen. 

Dit probleem zit niet in de KPN apparatuur. (en dat ding heet nou net de tv-ontvanger. Het modem is een héél ander apparaat :smirk: )

Zoals gezegt: scroll met de afstandsbediening die bij het tv toestel is geleverd! Philips afstandsbediening dus, naar HDMI 2 en druk daar dan op OK. Dan zal het werken.

801 is gewoon npo radio 1. Dat is geen code maar een zendernummer.

Roep evt. de hulp in van iemand uit je buurt die bv ook KPN heeft.

Klopt wat PeterG zegt. Als je geen tijdsaanduiding ziet, dan kun je het ‘zendernummer’ aflezen op je tv-ontvanger. 

Heb je de originele afstandsbediening van je tv al gevonden? Daarmee zou je naar HDMI 1/ 2 / 3 etc. kunnen schakelen. 


Goedenavond PeterG.,

Het schiet nog niet op.

Dagelijks probeer ik verbinding te maken. 1 of 2 keer per week lukt het om een goede ontvangst te krijgen. We behelpen ons voor de rest van de tijd met een IPad.

Wat gebeurt er allemaal?

Inschakelen “Selecteer ingang"-menu. Dat lukt altijd. Maar dan:

  1.  Na gaan naar EXT2 springt het systeem direct terug naar EXT1, of
  2.  Soms lukt het om stabiel HDMI 2 te bereiken en dan wisselen witte balk boven in beeld TV-beeld elkaar per enkele seconden af, of
  3. Stabiel beeld 

Ik heb het idee dat ik zo wel in eeuwigheid door kan gaan!!

Is er nog iets anders te verziinen?

Tot zover een update.


Ik ben dit topic nog eens door gaan lezen en kom dit tegen:

Ook bij orginele afstandsbediening (one for all)

Dit is niet de originele afstandsbediening van de Philips tv. Gebruik de originele Philips afst.bed. eens.

Inschakelen “Selecteer ingang"-menu. Dat lukt altijd. Maar dan:

  1.  Na gaan naar EXT2 springt het systeem direct terug naar EXT1, of
  2.  Soms lukt het om stabiel HDMI 2 te bereiken en dan wisselen witte balk boven in beeld TV-beeld elkaar per enkele seconden af, of
  3. Stabiel beeld 

Dit kan dus te maken hebben met gebruik v.d. One For All afst.bed. Dat die de signalen niet goed geeft.

En anders: een tv die niet goed naar een ingang wil en daar ook niet op blijft staan lijkt me gewoon stuk. Het is een oud beestje: het model is in 2009 (!) op de markt gekomen (en al lang niet meer beschikbaar). En lijkt het nog lang volgehouden te hebben.

Is er nog iets anders te verziinen?

Heb je al eens overwogen om gewoon een nieuwe te kopen? En dan meteen HD of misschien wel een UHD tv hoewel er nog eigenlijk geen 4k uitzendingen zijn. Ik heb ook nog gewoon een HD ontvanger Arris 2952 op de 4k UHD tv staan.
Een iets grotere TV, 40 inch, heb je al voor nog geen € 200 .
Zelfde maat als wat je nu hebt (32) maar dan (full) HD, en dus niet HDready, van af € 179.
Nota Bene: 40 inch lijkt gemiddeld zelfs goedkoper dan 32 inch.

Bekijk de prijzen maar eens! Het zal je verbazen!

Full HD 32 inch bij Bol.com.
Full HD 40 inch bij Bol.com.

HDready is mooi maar niet echt HD naar huidige maatstaf. Max 720 lijnen. Beetje oude norm, maar nog steeds te koop. Mijns inziens niet doen, maar Full HD of UHD (4k) nemen.
Full HD is 1080 lijnen, gelijk aan de uitzendingen.

:arrow_right: Mijn advies: niet meer doormodderen. Tijd voor een nieuwe. Om nog tijd in zo’n oud toestel te steken….
(na aanschaf van de nieuwe tv ook de ontvanger op HD uitvoer zetten: 1080i. Die zal nu ook nog op HDready 720p staan, want dat is de instelling bij aflevering.
Instellingen → Beeld & geluid → Beelduitvoer op 1080i zetten en niet vergeten te 'bewaren’
)


Hey @nachbar35, de tv-ellende blijft maar doorgaan, lees ik uit je laatste bericht. Jij, en leden van de community, hebben al heel wat inspanningen gedaan om de problemen te verhelpen. Helaas zonder goed resultaat. Wat ontzettend vervelend dat je nog steeds niet ontspannen voor de tv kunt genieten van een programma, film of serie. Ik sluit me aan bij Peter, ik ben bang dat je de tv het beste kunt vervangen. Het is even een uitgave, maar daar heb je weer voor jaren plezier van! :)


Goedemiddag Peter G, Nadia, WJB, Tycha, Dennis Schreve,

Allen hartelijk dank voor jullie bijdragen  aan de oplossing van het probleem. In het bijzonder Peter G .

Het gaat jullie goed.


Graag gedaan, @nachbar35. Voor dit soort vragen kun je altijd bij de KPN community terecht. Ik ben erg benieuwd voor welke oplossing je hebt gekozen. Mocht je daar over uit zijn, laat het ons dan weten :) 


Reageer