Skip to main content

Ik heb nu 2 HD TV's aangesloten via DVS en Arris kastje. Ik wil de 3e HD TV aansluiten, waarvoor ik ook een DVS aansluiting heb en een Arris kastje. In Harderwijk waar ik woonde was dit mogelijk. Maar nu lukt het mij hier in Boskoop niet. Wat zijn mijn mogelijkheden???

Wat lukt er niet dan? Sowieso word niet aangeraden meer dan 3 DVSen te gebruiken. (Liefst helemaal geen) 

Is er geen vast kabel mogelijk tussen modem en tv ontvanger?


Ik krijg geheel geen beeld. Heeft het soms te maken dat er geen glasvezel aanwezig is? Een vaste kabel is moeilijk daar het modem in de meterkast op de beg.grond is en de te plaatsen tv op de 2e verdieping is


Hallo @Hans Hillerts heb je die 3e tv-decoder via KPN bekomen?

 

 


Ik krijg geheel geen beeld.

Helemaal niks? De tv blijft zwart? Zit de HDMI kabel er wel in? Juiste source gekozen?


Alle zaken heb ik via KPN gekocht.

beste Nick,

wat bedoel je met juiste source? Op deze tv is maar 1 ingang voor dhdmi en die heb ik aangeskloten.


wat bedoel je met juiste source? Op deze tv is maar 1 ingang voor dhdmi en die heb ik aangeskloten.

Heb je dat ook als bron ingesteld op de TV? Als er bijvoorbeeld ook nog een SCART-aansluiting zit dan kun je daar tussen schakelen met de AV- of Source-knop.

 

Zoals eerder al genoemd; twee tv's via DVS is wel echt de max. Kans dat het hele zooitje storingen gaat geven is wel aanwezig. Het beste is natuurlijk om alle tv's te bekabelen maar ik snap dat dit niet altijd kan. Eentje bekabelen zou al veel storingen en irritaties kunnen schelen. Kabels trekken is soms een rotklusje maar je hebt er echt lang plezier van.


Alle zaken heb ik via KPN gekocht.

beste Nick,

wat bedoel je met juiste source? Op deze tv is maar 1 ingang voor dhdmi en die heb ik aangeskloten.

Mogenlijk heeft die tv ook nog een scart aansluiting, misschien wel 2. En hij zal ook vast nog een eigen tuner hebben. Daarmee zou je hem op de coax kabel van bijvoorbeeld Ziggo kunnen aansluiten. De juiste source kiezen dus.

Maar hoe zit het nu? Blijft het beeld echt zwart? Want op mijn overige vragen heeft u geen antwoord gegeven. 


Welkom hier @Hans Hillerts! Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten. We helpen je hier graag op weg met je extra tv-ontvanger. 

Ongeacht of een tv-ontvanger verbinding heeft met het modem, hoor je altijd beeld te hebben. Net als Nhendriks en Nick ben ik benieuwd naar hoe je tv-ontvanger aangesloten is, en wat er precies in beeld gebeurt? Als je echt helemaal niets in beeld krijgt, dan kan het óf te maken hebben met de kabel die tussen je tv-ontvanger en tv zit, óf dat je tv niet op het juiste invoerkanaal (oftewel source) staat. We horen het graag van je, alle informatie is welkom. Daarmee maak het ons makkelijker om je hier te helpen.


Excuses voor de late reactie. Door omstandigheden was en eerdere reactie niet mogelijk. Even wat gegevens: Sony tv , met 2 niet gebruikte scart aanslutingen; hdmi mogelijkheid aanwezig, ook een mogelijkheid om met een kaart te werken. Arris kastje aangesloten aan netwerk, met hdmi kabel naar tv, met kabel aangesloten aan DVS. Met activering van arriskastje gaat deze niet verder dan P085. Beeld op tv geeft programma keuze aan, zoals  004 en dat het digitaal is gekozen. Wanneer ik naar instellingen gaat geeft hij aan dat er geen hdmi app. aanwezig is.


Krijg je het laadscherm wel in beeld?

 

 

 

Zo niet, met de sourceknop krijg je tv op het juiste hdmi kanaal zodat je beeld krijgt van de tv ontvanger. 

 

 

Mbt die 85%. Ruil hem eens met beneden, en probeer hem daar op 100% te krijgen.

 


Nee, het laadscherm krijg ik niet . Op mijn afstandbediening kan ik geen mogelijkheid vinden om van source te veranderen . 

Persoonlijk denk ik dat het aan de tv ligt, alhoewel hij het eerder wel heeft gedaan. In ieder geval bedankt voor alle moeite!!!


Nee, het laadscherm krijg ik niet . Op mijn afstandbediening kan ik geen mogelijkheid vinden om van source te veranderen . 

Persoonlijk denk ik dat het aan de tv ligt, alhoewel hij het eerder wel heeft gedaan. In ieder geval bedankt voor alle moeite!!!

Ik deel je vermoeden, aangezien je helemaal geen beeld krijgt. Je kunt de tip van Dennis nog proberen en de tv-ontvangers omruilen als dat lukt. Graag gedaan van deze kant natuurlijk, laat het gerust weten als we nog met je mee kunnen denken.