Skip to main content

goedenavond,

ik heb op dit moment 1 tv in gebruik in de woonkamer. dus ook 1 kastje. nu kan ik een tv installeren in mijn slaapkamer maar neem aan dat ik daar een extra kastje voor nodig heb? hoe werkt dit dan? is een andere ruimte dus kan niet met elkaar verbonden worden.

daarnaast heb ik Netflix, zonder dat mij dat ooit is gevraagd is de gratis maand omgezet in het duurste abonnement wat ik in mijn eentje totaal niet nodig heb. ik begrijp als je een standaard abonnement netflix neemt, van EUR 10,99 dat je daar met 2 personen tegelijk naar kunt kijken? ik heb nu het premium abonnement kwam ik onlangs achter.

eigenlijk 2 vragen dus :)

Hoi @samobin1974 ,

Je vraag over een extra kastje moet je even voor op een moderator wachten.
 

Vul anders alvast je forumprofiel in. 
 

Wat Netflix betreft, je kunt dit nakijken onder je Netflix account. 

Vermoed je dat het niet helemaal klopt, kijk hier dan even en volg de instructies op.

 

 


ik voel me heel simpel nu maar...forumprofiel?? waar vind ik dat?


ik voel me heel simpel nu maar...forumprofiel?? waar vind ik dat?


Geen probleem!
 

Rechts bovenaan, daar waar je ook je profielfoto wijzigt  :-) 


Daar staat mijn profiel naam, mailadres...wat valt daar verder nog aan toe te voegen?


Daar staat mijn profiel naam, mailadres...wat valt daar verder nog aan toe te voegen?

Je adres bijvoorbeeld. Dat is alleen zichtbaar voor jou en voor KPN Webcare medewerkers (die van klantenservice zijn). Daarmee kunnen ze zien of je internet snelheid voldoende is voor een tweede TV decoder.

Maar als je op dezelfde manier op je slaapkamer wil kijken kun je inderdaad een tweede decoder aanvragen voor 5 euro per maand. Die moet aangesloten worden op de Experiabox, net als de eerste. De boxen hoeven niet op elkaar aangesloten te worden.

Andere opties: als je slaapkamer TV relatief nieuw is, beschikt over wifi en van LG of Samsung is, dan kan je hierop de KPN ITV app voor smart TV's downloaden en zo kijken 

Of je koopt een Chromecast voor 40 euro, opent de KPN ITV op je telefoon of tablet, kiest een zender en cast deze naar je TV. Dat werkt ook vrij goed.

Beide alternatieven zijn gratis binnen je huidige abonnement (op die eenmalige 40 euro voor een Chromecast na dan).


Chromecast gebruik ik hier ook voor boven.
Eenmalige uitgave.

Inpluggen in een hdmi poort van je tv, verbinden met wifi, KPN iTV app op je telefoon zetten (en nog veel meer mogelijk) en kijken maar :-)


Ok..top..:)


Hoi @samobin1974 en welkom op het forum! Ik zie dat je al flink wat tips en hulp hebt gekregen, super! Bedankt @Ward_ en @Anneke-Anna! 😄 Ik heb nog geen gegevens in je forumprofiel kunnen ontdekken, maar wellicht dat je met het antwoord van Ward al voldoende informatie had? Mocht je nog willen dat ik kijk of een extra ontvanger mogelijk is op jouw adres, laat dan je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant in je profiel achter en klik op opslaan. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 


@Sanne_M  Wordt er ook gekeken (als dat nog niet is gebeurd) naar het Netflix issue van @samobin1974   ?


Goed dat je het zegt. Het abonnement van Netflix loopt buiten ons om, wij verzorgen alleen de facturatie. Wellicht heeft @samobin1974 het Premium abonnement aangevraagd destijds. Die is dan de eerste 30 dagen gratis en wordt daarna automatisch omgezet in de betaalde variant als je het niet opzegt na de 30 dagen. Als zij deze op wil zeggen kan ze dit via Netflix zelf opzeggen. 


Bedankt.. ik heb inmiddels n Chrome casting apparaatje gekocht..werkt zeer goed..em ik heb online mijn Netflix abonnement omgezet naar n passendabonnement bij mijn gezinssituatie 


Super! Fijn dat de Chromecast goed werkt en Netflix aan is gepast. 😄 Bedankt voor de terugkoppeling! 


Reageer