Skip to main content

Heden juli 2021factuur ontvangen aangaande installatie oktober 2020.extra gemaakte kosten 30 euro.wat heeft de monteur gedaan:glasvezel aansluiting die aanwezig is geactiveerd,bestaande vaste telefoonaansluiting utp kabel gebruik gemaakt om tv ontvanger op aan te sluiten,telefoon staat nu in de meterkast.Met mijn toestemming.dus geen kabel gebruikt.verder utp kabel naar desktop computer.tv en computer aansluiting zoals vermeld bij installatie KPN abonnement.

Nu na 8 maanden wordt 30 euro berekend ,vermeld extra wens klant.(ik heb geen extra wensen kenbaar gemaakt)

Contact genomen,reactie kan er niets aan veranderen.

Verder heb ik nog steeds vanaf installatie stilstaand (zwart)beeld en geluid bij zender wisseling.

Over deze klacht zoveel gerapporteerd,dat ik moet toegeven dat vanuit KPN doodzwijgen resultaat heeft opgeleverd.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste @Henketiny, jammer om te lezen dat je hier nu mee geconfronteerd wordt! We hebben door een administratieve fout aan onze kant deze kosten inderdaad nu pas in rekening gebracht. Als er een installatiemonteur komt, dan installeert deze o.a. het modem, de wifi, 1 tv, 1 pc en 1 telefoon. Ik lees in jouw reactie twee keer ‘computer’, kan het zijn dat er meer is aangesloten dan 1 pc, 1 tv en 1 telefoon? Uit de notitie van de monteur is mij niet helemaal duidelijk wat er precies extra aangesloten is. Wel zie ik dat hij een handtekening gezet heeft: dat is in principe het ‘teken’ dat je akkoord bent gegaan met de kosten. Ik kan hier dus niets anders van maken, ben ik bang. Ik zie dat je telefonisch contact hebt gehad en het daar over het storneren van de factuur is gegaan. Dat adviseer ik niet. Op het moment dat je storneert, krijg je t.z.t. een herinnering en daarna nog eentje waar kosten aan verbonden zitten. Dat zou natuurlijk helemaal zonde zijn. 

 

Voor wat betreft het geluid/zwart beeld: daar loop je nog steeds tegenaan? Heb je de tv-ontvanger aangesloten met een kabel op de Experia Box of zit daar een draadloze verbindingsset o.i.d. tussen? En heb je een versterker/soundbar o.i.d. aangesloten op de tv? Kan je die er in dat geval eens tussenuit halen?


Geachte,

Aangesloten één computer,en éęn tv ontvanger tv ontvanger zoals vermeld gebruik gemaakt van al aanwezige utp kabel vaste telefoon huiskamer.dus nul kabel gebruikt hier voor.

Wellicht uw aanbod installatie monteur bij nieuwe klant bezien,de werkzaamheden bij mij uitgevoerd vallen geheel  daar onder.

 

Wat betreft zender wisseling stilstaand beeld is alles ,en alles zo ook nieuwe tv ontvanger al geprobeerd.tv is direct op tv ontvanger aangesloten.de vertraging is op afstand al door een KPN medewerker al geconstateerd.daarna stilte vanuit KPN. 

 


Vreemd! Ik kan, als je wilt, een klacht indienen voor wat betreft deze kosten. Dan wordt er contact met je opgenomen hierover. Laat me dan even weten dat je dit wilt 

 

Voor wat betreft de itv problemen: ik zie daar momenteel niet echt iets vreemds. Zou je de tv-ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Dat kan door via het menu naar instellingen te gaan en daar te kiezen voor een ‘frisse start’.


Geachte,

 

Ik wil gaarne klacht over deze extra kosten indienen.zie bericht hoe te handelen graag tegemoet.

Frisse start onlangs nog gedaan ,i.v.m. 4 k voetbal weergave.

 

 


Gebruikt u de originele hdmi kabel van KPN tussen de ontvanger en de tv?


Geachte,

 

Ik wil gaarne klacht over deze extra kosten indienen.zie bericht hoe te handelen graag tegemoet.

Frisse start onlangs nog gedaan ,i.v.m. 4 k voetbal weergave.

De klacht is bij dezen aangemaakt, binnen twee werkdagen wordt er contact met je opgenomen!

 

Gebruikt u de originele hdmi kabel van KPN tussen de ontvanger en de tv?

Hier ben ik ook benieuwd naar. En heb je de mogelijkheid om een ander (merk) HDMI-kabel te testen om te kijken of het daarmee opgelost is?


Geachte,

Extra kosten worden na overleg gecrediteerd.

Netjes opgelost.

 

Zoals al diversen malen opgemerkt aangaande zender wisseling bevroren beeld en geluid,is alles,alles al getest en geprobeerd.

Iets in de KPN Arris vip 5202 lijkt mij moet de oorzaak liggen.beeld weergave is prima.

Heb nu de tweede  5202 ingebruikname ,zo ook nieuwe afstandbediening.


Fijn om te horen dat de klacht goed afgehandeld is, Henk.

 

De 5202 is ons nieuwste model ontvanger, we dit niet als iets dat met deze ontvanger specifiek voorkomt. Meestal wijst een dergelijk probleem op een niet ideale aansluiting op een of beide van de volgende plekken:

  • verbinding tussen Experia Box en tv ontvanger
  • verbinding tussen tv ontvanger en tv

Om dat tweede punt uit te sluiten kun je dan een andere HDMI kabel testen. En probeer dan ook meerdere van de HDMI poorten op de tv. Het kan zijn, als je tv ontvanger en/of tv al wat langer in gebruik hebt en misschien vaker kabels hebt gewisseld, dat er wat speling zit op de HDMI poort die je in gebruik hebt.

Voor het eerste punt, ik maak uit je eerste bericht op dat de ontvanger met een kabel is aangesloten. Is dat helemaal rechtstreeks naar de Experia Box of zit er nog wat tussen (zoals een switch, of een draadloze verbindingsset of iets anders)?

Je geeft aan ‘alles is al getest en geprobeerd’ . Maar dat is nogal breed, dus dan weet ik alsnog niet direct wat er wel en niet gedaan is. Dus het kan zijn dat ik hier in herhaling val.