Skip to main content
Beantwoord

Extra router niet aangevraagd

  • July 16, 2020
  • 12 reacties
  • 128 keer bekeken

Ik had een extra tv modem besteld en gekregen, samen met een extra router V12 en 10meter kabel. Dat was niet nodig en niet groen.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi @dirk-v. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat je een nieuwe KPN Box 12 hebt ontvangen, aangezien je een maand geleden al één hebt aangesloten. Ik zou je willen vragen om deze router retour te sturen. Op de pagina “Apparatuur terugsturen” kan je bekijken hoe je het gratis retour kan sturen. Onze excuses voor het ongemak. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 16, 2020

Die kabel zit denk ik gewoon standaard bij de tv ontvanger. En ... welke Experiabox heeft u? Misschien nog een oudje?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2020

Mijn account ging vorige maand in, dus in de meterkast hangt een E-box V12 en nu heb ik een extra. Kan ik ze aan elkaar koppelen?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 16, 2020

Kan ik ze aan elkaar koppelen?

😳 NEE!!! Hoe komt u op het idee...


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 16, 2020

Mijn account ging vorige maand in, dus in de meterkast hangt een E-box V12 en nu heb ik een extra.

En ik weet niet waar u de term "E-box" vandaan haalt. Maar het moet zijn: KPN Box. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 16, 2020

Maar ik vind het wel heel vreemd dat u nu een 2de hebt ontvangen. Dan gaat er toch ergens iets fout volgens mij.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2020

Er ging nog wel meer fout: mijn bestelling voor het account was pas na 14 dagen zichtbaar in mijnkpn. Dat was na een paar telefoontjes en chats. De 2e serie kastjes kwamen gisteren en pas morgen wordt de account voor opnemen, samen ermee besteld, geactiveerd. Blijkbaar is KPN zo groen dat er eerst gras over moet groeien.

PS E-box is Experiabox, ze komen van Arris, KPN kan zoiets niet zelf bedenken.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 16, 2020

De "V12" is geen Experiabox, maar een "KPN Box". En "V12" klopt sowieso ook niet. De V hoort er niet voor. En hij is ook niet van Arris. Arris is de tv ontvanger. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 19, 2020

Hallo Slimmerik

Wat een geweldig advies. Inderdaad een Sagemcom router, waarvoor nog geen handleiding is te downloaden, behalve de interactieve van kpn.

Volgens mij kun je wel een extra router als een slave/extender koppelen, maar tot nu toe gaat het goed.

Ik snap nog steeds niet waarom ik een extra router kreeg, misschien kan ik hem op marktplaats verkopen?

Tot ooit!


  • July 19, 2020

Hallo @dirk-v , verkopen op Marktplaats is geen slim idee.

De apparatuur heb je van KPN in bruikleen en is dus niet je eigendom.

Bij verkopen maak je je schuldig aan diefstal en de koper maakt zich schuldig aan heling.

Wacht de reactie van een moderator af inzake de afwikkeling van het retour sturen van overtollige apparatuur.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 19, 2020

Hallo Jan als jij het zo goed weet, kun je vast wel zeggen hoe ik die 2e router in bridge mode kan aansluiten, zodat ik meer wifi bereik heb tot achter in de tuin.

Alvast bedankt


  • July 19, 2020

Hallo @dirk-v , KPN modems kunnen niet gebridged worden, dat kan alleen bij Ziggo.

 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @dirk-v. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat je een nieuwe KPN Box 12 hebt ontvangen, aangezien je een maand geleden al één hebt aangesloten. Ik zou je willen vragen om deze router retour te sturen. Op de pagina “Apparatuur terugsturen” kan je bekijken hoe je het gratis retour kan sturen. Onze excuses voor het ongemak.