Skip to main content

Ik had een extra tv modem besteld en gekregen, samen met een extra router V12 en 10meter kabel. Dat was niet nodig en niet groen.

Die kabel zit denk ik gewoon standaard bij de tv ontvanger. En ... welke Experiabox heeft u? Misschien nog een oudje?


Mijn account ging vorige maand in, dus in de meterkast hangt een E-box V12 en nu heb ik een extra. Kan ik ze aan elkaar koppelen?


Kan ik ze aan elkaar koppelen?

😳 NEE!!! Hoe komt u op het idee...


Mijn account ging vorige maand in, dus in de meterkast hangt een E-box V12 en nu heb ik een extra.

En ik weet niet waar u de term "E-box" vandaan haalt. Maar het moet zijn: KPN Box. 


Maar ik vind het wel heel vreemd dat u nu een 2de hebt ontvangen. Dan gaat er toch ergens iets fout volgens mij.


Er ging nog wel meer fout: mijn bestelling voor het account was pas na 14 dagen zichtbaar in mijnkpn. Dat was na een paar telefoontjes en chats. De 2e serie kastjes kwamen gisteren en pas morgen wordt de account voor opnemen, samen ermee besteld, geactiveerd. Blijkbaar is KPN zo groen dat er eerst gras over moet groeien.

PS E-box is Experiabox, ze komen van Arris, KPN kan zoiets niet zelf bedenken.


De "V12" is geen Experiabox, maar een "KPN Box". En "V12" klopt sowieso ook niet. De V hoort er niet voor. En hij is ook niet van Arris. Arris is de tv ontvanger. 


Hallo Slimmerik

Wat een geweldig advies. Inderdaad een Sagemcom router, waarvoor nog geen handleiding is te downloaden, behalve de interactieve van kpn.

Volgens mij kun je wel een extra router als een slave/extender koppelen, maar tot nu toe gaat het goed.

Ik snap nog steeds niet waarom ik een extra router kreeg, misschien kan ik hem op marktplaats verkopen?

Tot ooit!


Hallo @dirk-v , verkopen op Marktplaats is geen slim idee.

De apparatuur heb je van KPN in bruikleen en is dus niet je eigendom.

Bij verkopen maak je je schuldig aan diefstal en de koper maakt zich schuldig aan heling.

Wacht de reactie van een moderator af inzake de afwikkeling van het retour sturen van overtollige apparatuur.

 


Hallo Jan als jij het zo goed weet, kun je vast wel zeggen hoe ik die 2e router in bridge mode kan aansluiten, zodat ik meer wifi bereik heb tot achter in de tuin.

Alvast bedankt


Hallo @dirk-v , KPN modems kunnen niet gebridged worden, dat kan alleen bij Ziggo.

 


Hoi @dirk-v. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat je een nieuwe KPN Box 12 hebt ontvangen, aangezien je een maand geleden al één hebt aangesloten. Ik zou je willen vragen om deze router retour te sturen. Op de pagina “Apparatuur terugsturen” kan je bekijken hoe je het gratis retour kan sturen. Onze excuses voor het ongemak.