Skip to main content

We hebben nog 0% beschikbare ruimte voor het opslaan van onze opnames van Interactieve TV. 

Zo nu en dan worden de oudste opnames verwijderd. Dat wil ik niet en daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om extra ruimte ‘bij te kopen’ of dat er andere oplossingen beschikbaar zijn. 

Helaas is daar geen andere oplossing voor @Alex van den Berg. De opslagruimte in de cloud is voor elke klant gelijk. Bijkopen gaat niet. Opnames worden sowieso na 1 jaar verwijderd. Je kunt in het menu dat niet automatisch de oudste opnames worden verwijderd als ze jonger zijn dan 1 jaar. Gevolg daarvan is wel dat je dan bij 0% capaciteit geen nieuwe opnames kunt inplannen. 
IN een ander topic hier op het forum wordt gesproken over eventuele andere oplossingen: 

 


Toch wel handig om dan wel wat te kijken, omdat je het dan ook kunt wissen.

Bewaren kan toch niet. Opnames blijven één jaar op de server staan, daarna zijn ze écht weg.

Opnamepakket is gewoon “uitgesteld kijken” en geen doel om te bewaren. Das war einmal.


Ik sluit me aan bij de vraag / opmerking van Alex van den berg hier. Ook wij lopen er sinds een paar maanden tegen aan dat de opnameruimte voor TV programma’s bij KPN niet meer van deze tijd is. Door dat wij veel on demand kijken (Netflix, Disney+, en Prime) komen we niet meer zo snel aan terugkijken en daarna verwijderen toe. We kijken zoveel On Demand dat we minder snel toekomen aan terugkijken van TV programma’s. We vragen ons zelfs af of het niet beter is om de opname mogelijkheid bij KPN maar stop te zetten omdat we de opgenomen programma’s maar een beperkte tijd (een jaar) terug kunnen kijken en de opnameruimte echt beperkt is. Als je veel series en docu’s opneemt is je opnameruimte bij KPN snel vol. Dus ook ik vraag om meer opnameruimte, zeker KPN TV programma’s die op HD kwaliteit worden uitgezonden zorgen er voor dat de opnameruimte bij KPN snel vol is. 


zeker KPN TV programma’s die op HD kwaliteit worden uitgezonden zorgen er voor dat de opnameruimte bij KPN snel vol is. 

Dit klopt niet, @HansBakker .

Je hebt namelijk 200 uur tot je beschikking. Ongeacht SD, HD of zelfs UHD.

En als ik je verslag zo lees, ga je aan 400 uur t.z.t. ook al tekort komen als je het niet kijkt en het kijken steeds maar uitstelt. 
N.B.! series e.d via on demand diensten zijn vaak langer beschikbaar, dus wat is er op tegen es eentje via je opnemenpakket te kijken? En daarna lekker eraf te gooien. Ik gooi zelf direct elke afl. die ik gezien heb eraf.