Skip to main content

Hallo, ik ben sinds 2 maanden  (weer) bij KPN terecht gekomen, na 7 succesvolle jaren bij Ziggo, echter KPN bood 8 maanden extra VIAPLAY gratis zodat ik dus de komende maanden tot december naar de F1 kan kijken.

 

Ik kreeg een zwart modem versie nr.12 maar die had telkens het probleem dat hij uit zichzelf ging resetten en dan ook wel weer (uit zichzelf) alles online maakte (dus internet, TV en vast bellen), ik heb echter 2 digitale ontvangers van KPN, dat werkte allemaal goed op dat V12 modem, maar nu heb ik een wit modem van KPN gekregen : v10. A (Experiabox) en kom ik aansluitingen tekort, ik heb namelijk ook nog een desktop PC die ik op een kabel heb aangesloten (want dan heb je de snelste verbinding), ik heb totaal 3x moeten bellen, 1 medewerker bood mij gratis een Switch aan die ze zouden opsturen, ben sinds 26 April bezig geweest en pas gisteravond had ik een correcte medewerker aan de lijn met het volgende voorstel : ik krijg meteen een restitutie email van 26 euro, maar moet wel eerst het Switch kastje zelf betalen en KPN gaat dat verrekenen met de eerstvolgende termijn.

 

Bij Ziggo had ik dit soort problemen allemaal niet, in die 6 of 7 jaar dat ik op hun kabel zat eigenlijk 1 of 2x een korte storing (kan gebeuren) die na 15 minuten weer was opgelost….een bedrijf als KPN had gewoon meteen GRATIS dat Switch kastje (is een doosje met 5, eigenlijk 4, extra aansluitingen) moeten opsturen, ik heb nu een week geen gebruik kunnen maken van 2 TV toestellen.

Ik heb dus 2 klachten, waarom verschillende medewerkers een ander antwoord geven dan de andere, de ene beloofde mij meteen een gratis Switch op te sturen (want die was op voorraad zei hij) en die van gisteravond zei NEE, dat doen we niet (volgens een hogere chef van hem), maar de overigens zeer correcte jongeman deelde mij mede dat ze het niet gratis kunnen geven, ONDANKS dat ik geen waar naar mijn geld (lees contract) krijg, namelijk ongestoorde ontvangst op 2 TV toestellen (beiden Smart TV's), er zitten 4 aansluitingen op, waarvan er eentje een WAN aansluiting is, alleen geschikt (volgens de medewerkers) voor Glasvezel-aansluiting, dus kan er 3 van gebruiken, eentje naar mijn desktop PC en de 2 anderen voor de TV beneden, voor TV boven mis ik dus aansluitingen.

 

Vanmiddag komt de Switch binnen, krijg net een mail binnen van Post.nl, dus hopelijk is mijn probleem dan opgelost….maar het had allemaal wel wat sneller en duidelijker mogen worden opgelost.

Hoi @BramvT71 

't Is inderdaad wat verwarrend ook voor de helpdesk.
Alle modems hebben 4 UTP aansluitingen, behalve de V10A
Daarom krijg je alleen bij de V10A een switch gratis, niet bij de andere types.


@huistijger :  Maar die kreeg ik dus NIET gratis, althans niet meteen….en zoals ik schreef heeft de jongeman van gisteravond (rond 18 uur dat ik belde) duidelijk gemaakt...dat ook al heb je meer dan 3 ethernet aansluitingen nodig (bijvoorbeeld omdat je 2 digitale ontvangers hebt besteld + een vast kabelaansluiting voor je PC), je als klant geen recht meer hebt op een gratis Switch (dat krijg je pas gratis als je meer dan 4 TV ontvangers hebt 😣)….dat ik hem WEL vergoed krijg zal wel te maken hebben omdat een eerdere medewerker hem mij gratis had aangeboden, maar NA het telefoongesprek hen duidelijk was dat hij dit niet had moeten beloven.

 

Erger vind ik het, dat ze mij geen ENKEL emailbericht stuurden (of een belletje, ze hebben mijn nummer), dat het een vergissing was….ik was vroeger heel lang klant van KPN (sinds 1980) en ben alleen bij Ziggo weg gegaan vanwege dat mooie aanbod van KPN….8 maanden gratis Viaplay, waarvan KPN ook niet duidelijk genoeg is geweest, namelijk dat je op kanaal 225 NIET ALLE uitzendingen van de F1 kan zien, ik zat vorige week voor niks voor de TV te wachten op de uitzending van een training of zo (ben niet alleen fan van Max, maar kijk al sinds eind jaren 60 naar alles wat met de F1 te maken heeft)...terwijl degenen die rechtstreeks via Viaplay abonnee zijn geworden dat allemaal WEL kunnen zien.

DUS...ondanks dat ik als 70+er altijd erg trots ben geweest op puur Nederlandse bedrijven, zoals Tomtom, Philips en KPN, ben ik v.w.b. die laatste erg teleurgesteld.😔


Hoi @BramvT71 

't Is inderdaad wat verwarrend ook voor de helpdesk.
Alle modems hebben 4 UTP aansluitingen, behalve de V10A
Daarom krijg je alleen bij de V10A een switch gratis, niet bij de andere types.

Hallo @huistijger , die gratis switch krijg je dan ook alleen gratis bij 3 tv-decoders, omdat je dan geen andere apparatuur meer aan kunt sluiten.

CC: @BramvT71 


Alleen al dat je verwacht dat zoiets gratis geleverd wordt vind ik al een absurde gedachte.  Van het electriciteitsbedrijf krijg je toch ook geen extra stopcontact om dat je toevallig een extra staande schemerlamp hebt.


Wat een ophef zeg, 8 maanden gratis viaplay, en dan kan er geen netwerkswitch van 15 euro af..