Skip to main content

Na jaren zeer slecht internet in het buitengebied met gemiddelde snelheid van 7Mbit was het niet mogelijk een tweede interactieve ontvanger te huren.

Dit was niet mogelijk omdat de snelheid veel te laag zou zijn.

Nu heb ik een buitengebied modem geïnstalleerd en is mijn ontvangen snelheid veel beter namelijk

43 Mbit.

Bij de klantenservice krijg ik te horen dat het nu nog niet mogelijk is een tweede interactieve ontvanger te huren omdat de snelheid nog steeds te laag is?
Hoe is dit mogelijk?

 De medewerker van de klantenservice geeft aan dat het “systeem “ het aangeeft en dan is het gewoon niet mogelijk.

Wat kan ik nu nog doen, om de ontvanger wel te krijgen

 

Bij mijn weten kan je die snelheid niet gebruiken voor iTv kijken! Geldt alleen voor internet. Waarom????


Hallo, er is een monteur van KPN die bij mijn aansluiting is komen kijken of er iets aan de kabels mankeerde, waardoor de snelheid te laag was.

Er waren inderdaad mankementen maar na de reparatie was de snelheid nog niet veel namelijk 9 Mbits.

Op de vraag of er iets gedaan kan worden waardoor de snelheid hoog genoeg zou zijn voor een tweede ontvanger zij de monteur, dat ik een buitengebied modem kon aanvragen.

Dat heb ik gedaan maar kreeg als antwoord dat ik wel over moest stappen naar Hussel. +€10,00!

Als het buitengebied modem was geactiveerd, wat een paar dagen zou duren, zou de interactieve ontvanger worden verzonden.

De ontvanger kwam niet, toen kreeg ik te horen dat het systeem aan gaf dat het ook niet mogelijk is een ontvanger te sturen ?

Nog een keer gebeld hoe deze tegenstrijdigheden bij de medewerkers kunnen ontstaan.

Toen kreeg te horen dat na metingen van de snelheid en apparatuur niets het versturen  van een interactieve ontvanger in de weg stond.

Twee dagen later kwam de ontvanger inderdaad aan, helaas een  DIGITENNE ontvanger waar ik er al twee van bezit via KPN.

Dus de stoom uit mijn oren!

Wie gaat nu oplossen 

 

 

 

 


Niemand gaat dit oplossen. Het tv signaal voor de ontvangers gaat alleen over de telefoonlijn. Niet over 4G.

Dus dat 4G modem is leuk. U heeft sneller internet. Maar voor tv schiet u er niks mee op.

U kunt wel de itv app op de smart tv of Chromecast gebruiken.


Hallo @belepro, welkom. Wat @Nick83 zegt, klopt.

Het aantal tv-ontvangers dat je in jouw abonnement kunt hebben, wordt bepaald door de snelheid van de vaste lijn. Een 4G modem versnelt jouw internet snelheid. Maar telt niet mee voor het maximum aantal tv-ontvangers dat je kunt hebben. Met een lage snelheid is het alleen mogelijk om meerdere Digitenne ontvangers aan je abonnement toe te voegen. 


Hallo Denise,

Ik begrijp dat alleen de iTV app met een smart TV een oplossing kan zijn voor mijn probleem.

Voor ik een nieuwe T V koop voor de slaapkamer wil ik wel weten of ik dan mijn opnames via de interactieve ontvanger in de huiskamer kan bekijken in de slaapkamer op de nieuwe smart TV via de iTV app?
 


@belepro 

Ook ik heb Sneller internet buitengebied. In de woonkamer kijk ik televisie via de televisie ontvanger. Op de slaapkamer kijk ik via televisie via de app van KPN op mijn LG televisie. Ik kan mijn opnames gewoon kijken op de televisie in mijn slaapkamer. Je opnames worden opgeslagen in de cloud en niet op je ontvanger in je woonkamer. 


Dank je wel voor deze informatie, hier kan ik verder mee👍


Je kunt niet alle opnames kijken via de itv app 

In mijn geval een Android tv met de itv app voor Android tv 

Voorbeeld 

 


Bedank, maar hierdoor wordt het wel lastig, welke opname wel en welke niet te bekijken is op de iTV app.

Is daar een overzicht van te vinden?

 


Geen idee of daar een lijst van is 

Laatst ook de Titanic opgenomen

Werkte ook niet via de tv app 

 

 

 

 


Bedank, maar hierdoor wordt het wel lastig, welke opname wel en welke niet te bekijken is op de iTV app.

Is daar een overzicht van te vinden?

 

Het klopt dat niet alle opnames in de KPN iTV app en KPN Smart TV app te bekijken zijn. Dat heeft te maken met de rechten die we krijgen vanuit de zenders. We hebben hier geen overzicht van.

We hebben wel een overzicht van de zenders die te bekijken zijn via de KPN iTV app en Smart TV app. Selecteer in dit overzicht ‘Online tv-kijken (thuis)’. Maar het kan dus ook nog weer per programma verschillen of het wel of niet te bekijken is.


Dat opnames van Love Nature niet bekeken kunnen worden is nieuw voor mij. Wat ik wel weet is dat opnames van BBC First, SBS9 alleen via de ontvanger bekeken kunnen worden.

Van mijn eigen site: Verder zijn opnamen van BBC First, de Vlaamse zenders, SBS 9 en last but not least de Duitse alleen via de decoder te bekijken.

Duitse en erotiek-zenders zijn helemaal niet via de app beschikbaar.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-mobiel-kijken/ .