Skip to main content

Beste,

 

Ik kom er niet uit. Beneden en op slaapkamer kijken we tv van kpn. Op slaapkamer ook draadloos. Wat hebben we nou precies nodig om dit ook op zolder mogelijk te maken en wat kost het?

Alvast hartelijk dank.

Mvg., Stefan

Hoi @Stefan1974 ,

De huurprijs van de ontvanger kost 5 euro per maand. 
 

Je kunt kiezen uit Digitenne of interactieve TV als je voldoende internetcapaciteit hebt. Dat laatste kun je zien als je inlogt op MijnKPN. Via mijn KPN kun je ook de derde ontvanger bestellen. 


Dank je. Maar je hebt toch ook je setje nodig om het draadloos te hebben? Of is digitenne juist goede oplossing?


Van interactieve TV heb ik niet zoveel verstand. Ik vond het volgende daarover: 

Voor het beste signaal sluit je de tv-ontvanger aan via een UTP-kabel. Met een draadloze verbindingsset (DVS) heb je kans dat er kwaliteitsverlies optreedt door storingsbronnen op het elektranetwerk in je woning. Dit is misschien niet meteen zichtbaar, maar kan ook later ontstaan. Een halogeenlamp met dimmer is een voorbeeld van een storingsbron. 

Digitenne kan een hele goede oplossing zijn als je niet te ver van een zendmast afwoont. In welke plaats woon jij?

 


Benthuizen net naast zoetermeer


Met digitenne kun je alleen live tv kijken. Dus niet terug kijken. Als je dat prima vind, probeer dat dan zou ik zeggen.


Benthuizen net naast zoetermeer

In Benthuizen heb je op zolder een prima ontvangst via Digitenne. Er staat een grote mast in Alphen aan den Rijn. Geen probleem. 
 

Toen ik vroeger in Zoetermeer woonde, kon ik Digitenne via die zendmast ook prima ontvangen. In het Zoetermeerse industriegebied staat tegenwoordig ook een zendmast. 
 

Via  Digitenne heb je ontvangst van de 30 belangrijkste zenders in een uitstekende beeldkwaliteit. Het voordeel is daarnaast dat je geen kabels hoeft aan te leggen. Ik vermoed dat een binnenantenne al voldoet. 
 

Ik zou het gewoon proberen voor die 5 euro per maand. Als het niet bevalt, kun je maandelijks opzeggen. 
 

Je kunt Digitenne aanvragen via Mijn KPN, telefonisch via 0800-0402 of desnoods zelfs via het forum. 


Dank jullie wel


Hey @Stefan1974, leuk dat je onze community een vraag stelt over een extra tv-ontvanger. Welkom op het KPN forum :)

Met digitenne kun je alleen live tv kijken. Dus niet terug kijken. Als je dat prima vind, probeer dat dan zou ik zeggen.

Daarnaast zijn niet alle zenders op Digitenne beschikbaar. Met Interactieve tv heb je meer zenders en mogelijkheden. 

Hoi @Stefan1974 ,

De huurprijs van de ontvanger kost 5 euro per maand. 
Je kunt kiezen uit Digitenne of interactieve TV als je voldoende internetcapaciteit hebt. Dat laatste kun je zien als je inlogt op MijnKPN. Via mijn KPN kun je ook de derde ontvanger bestellen. 

Klopt helemaal. Heb alleen nog een kleine toevoeging. Met interactieve tv kun je ook online tv kijken. Je kunt door middel van een Chromecast programma's, series en films ook casten naar je tv. Daarvoor hoef je geen maandbedrag voor huur te betalen. Alleen maar een eenmalige aanschaf van een Chromecast

Succes met het maken van een keuze ;)


Dank jullie wel

@Stefan1974 

En wat heb je besloten? Ga je een Digitenne-ontvanger erbij nemen? 


Wij moeten nog beslissen. Hartelijk dank in ieder geval!


Succes met kiezen, @Stefan1974. Mocht je een keuze hebben gemaakt, je mag het ons hier gerust laten weten 😉 Fijne Pasen 


Chromecast is ook een mogelijkheid. Gebruik ik met de itv app op de ipadd in de slaapkamer. 


Chromecast is ook een mogelijkheid. Gebruik ik met de itv app op de ipadd in de slaapkamer. 

Goed idee, @Meneertje van der Meertje :D


Reageer