Skip to main content

Goedendag, ik heb een draadloze verbindingsset voor 2 setup boxen maar wil een 3e setupbox ook draadloos gaan aansluiten. Kan ik hier 1 extra verbindingsadaptor voor krijgen of moet ik dan een geheel nieuwe verbindingsset voor 3 setupboxen kopen?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Je kan ze los aanschaffen maar of het verstandig is..

Je gaat dan een 4e DVS toevoegen. KPN ondersteund er maximaal 3.

DVSen zijn al zo kwetsbaar,  laat staan als je er 4 hebt.

Dan kun je haperingen verwachten. 

 

Is een vaste kabel geen mogelijkheid? 

 

 

 


Dank voor je bericht Dennis.Lastig maar niet onmogelijk. Maar hoezo 4? Ik heb slechts 1 draadloze verbindingsset met dus 2 adaptors voor in de contactdozen. Kan er dan geen 3e bij?


Dank voor je bericht Dennis.Lastig maar niet onmogelijk. Maar hoezo 4? Ik heb slechts 1 draadloze verbindingsset met dus 2 adaptors voor in de contactdozen. Kan er dan geen 3e bij?

 

Omdat je schrijft dat je 2 setupboxen hebt. Dan moet je dus 3 stuks DVS in gebruik hebben.

Dat is 1 DVS bij je modem, 1 bij de 1e tv, en 1 bij de 2e tv. Dat zijn 3 DVSen.

Voor een 3 tv kom je dan op 4 DVSen uit.

 

Of kan ik niet tellen? :smile:


😒 dan doe ik blijkbaar iets niet goed maar wat wel werkt op dit moment:sweat_smile:

Ik heb nu een adaptor in een stopcontact nabij het modem zitten. Van die adaptor gaat een kabel naar het modem. De 2e adaptor heb ik boven in een contactdoos in de slaapkamer met setupbox2

Als ik t goed begrijp kan ik een 3e adaptor ergens in een contactdoos stoppen en zal het ook op de 3e setupbox werken. (De 1e setupbox is met een kabel naar het modem) 

 


Ooooh kijk.. 

 

Goedendag, ik heb een draadloze verbindingsset voor 2 setup boxen

 

Maar 1 van die 2 is vast bekabeld. Daar komt de aap uit de mouw :joy:

 

Als ik t goed begrijp kan ik een 3e adaptor ergens in een contactdoos stoppen en zal het ook op de 3e setupbox werken.

 

Klopt 


Idd, sorry ikhad niet volledige info gegeceb. Maar een losse kan er dus eenvoudig bij?


Idd, sorry ikhad niet volledige info gegeceb. Maar een losse kan er dus eenvoudig bij?

 

 

Ja eentje erbij en dan werkt die ook. Hier te bestellen 

 


Thnx:thumbsup:


@Fred69 Tip: installeer de DVS met de hoogste snelheid (bijvoorbeeld 1200) bij het modem, en DVS’en met eventueel een lagere snelheid (bijvoorbeeld 650 of 200) bij de tv's. Dat komt de verbinding en de snelheid in het netwerk ten goede.

Piet.


Dank je Piet. Hier maak ik op uit dat ik mogelijk DVS'n heb met verschillende snelheden? Zal vanavond 's ff kijken


De snelheid van de 650 en 1200 zijn gelijk indien gebruik wordt gemaakt van ongeaarde stopcontacten.

2 x 1200 is alleen sneller indien deze beiden op een geaard stopcontact zitten.

( @P.J.M. van der Vooren )


😒 dan doe ik blijkbaar iets niet goed maar wat wel werkt op dit moment:sweat_smile:

Ik heb nu een adaptor in een stopcontact nabij het modem zitten. Van die adaptor gaat een kabel naar het modem. De 2e adaptor heb ik boven in een contactdoos in de slaapkamer met setupbox2

Als ik t goed begrijp kan ik een 3e adaptor ergens in een contactdoos stoppen en zal het ook op de 3e setupbox werken. (De 1e setupbox is met een kabel naar het modem) 

 

 

 

Ja eentje erbij en dan werkt die ook. Hier te bestellen 

 

 


Dank je Piet. Hier maak ik op uit dat ik mogelijk DVS'n heb met verschillende snelheden? Zal vanavond 's ff kijken

Ik ben benieuwd of het gelukt is, @Fred69 !

Piet.


Ik heb de kpn spullen binnen maar de aan te sluiten tv komt volgende week. Laat t je weten😉