Skip to main content

Beste lezer,

Ik wil voor mijn slaapkamer een extra tv kastje bestellen; echter is hier geen ethernetaansluiting aanwezig. Kan dit draadloos? Ik heb een 200MB glasvezel aansluiting.

Groet Martine

Hallo,

Als u overstapt op TV+ (of dat al hebt) kan het kastje draadloos via WiFi verbonden worden.

 

Gr


Of anders bij een geschikte TV op de slaapkamer de iptv-app van KPN installeren @Nippy2222 

 


Dank voor de antwoorden.


Graag gedaan @Nippy2222 


Hoi @Nippy2222, er zijn al een paar mogelijkheden genoemd zo te zien. Een ethernetkabel blijft de beste optie, mogelijk is er een optie om zo'n kabel aan te leggen. Mocht dat toch niet lukken heb je zo alternatieve opties.

Voor beide genoemde opties is het belangrijk dat er bij die tv een goede Wifi verbinding is, als de Wifi verbinding daar niet optimaal is kan je dat merken bij het tv kijken. 


Let wel op. Wanneer de nieuwe ontvanger een TV+ ontvanger is, kan die overweg met wifi, maar dat gaat weer niet goed met de Experiabox 10. Tenzij je wifi-mesh gebruikt.

 

Andere oplossing (hierboven nog niet gezien) die ik zelf gebruik, het gebruik maken van een powerline-adapter . Eentje aansluiten op dsl-modem met een ethernetkabel. De andere adapter in stopcontact bij de tweede tv-ontvanger en dan mbv ethernetkabeltje deze weer aansluiten op de tv-ontvanger.