Skip to main content

Ik heb een mooie Samsung TV en de 4K ontvanger van KPN.
Hele handige functie is dat de afstandsbediening van de TV gebruikt kan worden om de ontvanger te bedienen.
Één ding blijf ik alleen wel vervelend vinden: het inschakelen van de ontvanger.
Een aantal knoppen moet ik indrukken om via het menu van de TV de ontvanger een signaal te geven dat die aan moet gaan.
Als de ontvanger echter in de hele diepe slaapmodes staat gaat de ontvanger wel vanzelf aan.
Simpelweg omdat de TV dan merkt dat er geen signaal komt, en dan gewoon even een aan signaal verstuurt.
Daarom een hele simpele vraag: kunnen jullie niet een instelling maken dat het HDMI signaal uit kan in standby, net als in diepe slaap?
Gewoon even een vinkje/selectievakje bij de HDMI instellingen, zo heel moeilijk kan dat niet zijn.
Niet alleen voor die tv van mij, als ik zo even snel zoek kom tal van problemen tegen doordat het HDMI signaal aan blijft:
- HDMI switches die niet automatisch schakelen.
- TV's die niet automatisch de juiste ingang kiezen.
- Audio receiver / soundbars die verkeerde ingang kiezen bij inschakelen.
- Apparatuur wat niet automatisch uitschakelt omdat het signaal blijft houden.

@brambo123 Welkom op het forum. Voor zover bij mij bekend wordt er aan deze functie gewerkt, alleen zitten hier nog wat haken en ogen aan. Ik durf dan ook niet te zeggen wanneer dit precies komt, maar wel dat de optie zeer waarschijnlijk komt in de toekomst.