Skip to main content

Even opmerking over de ondertiteling die wat mij betreft verre van perfect is. Bij rechtstreeks TV kijken is de ondertiteling prima. Dat geldt overigens ook voor opgenomen programma's. Indien de een uitzending pauzeert en na pakweg een minuut of wat weer hervat, is de ondertiteling verandert in kleine lettertjes op een zwarte balk. Bovendien zeer onrustig door het verspringen van de ondertiteling op het beeld. Soms ook weergegeven in een kolom i.p.v. horizontaal. Is dit all in the game of wordt dit hiaat nog opgelost. Reageert trouwens ook niet op de instellingen v.w.b. de ondertiteling. 

Rechtstreeks TV, ondertiteling prima
Uitgesteld kijken, zeer onrustig en anders!

 

Reageert trouwens ook niet op de instellingen v.w.b. de ondertiteling. 

Rechtstreeks TV, ondertiteling prima
Uitgesteld kijken, zeer onrustig en anders!

 

Dat kan ik bevestigen, inderdaad. Apps als Disney+ pikken wijzigingen binnen de layout van de ondertiteling overigens wel op.


Bij mij wordt alleen de lettergrootte overgenomen maar de instellingen voor kleur en achtergrond niet.


Bij mij wordt alleen de lettergrootte overgenomen maar de instellingen voor kleur en achtergrond niet.

Je kunt zelf binnen de 7022 een voorkeur instellen aangaande de ondertiteling, maar kan dus overruled worden door de betreffende uitzending.

 


Potdorie, dat zou ik willen kunnen uitschakelen. Heeft KPN een brievenbus voor verbetersuggesties? Ik heb er voor TV+ nog wel een paar meer.


Potdorie, dat zou ik willen kunnen uitschakelen. Heeft KPN een brievenbus voor verbetersuggesties? Ik heb er voor TV+ nog wel een paar meer.

Hallo @tjiplub je kunt de ondertiteling binnen het het menu uitschakelen of bij een bepaalde zender uitschakelen, dan geldt het voor alle zenders.

 


Dank voor de tip, ik zou eigenlijk het vermogen van programma’s willen uitschakelen om mijn keuze van lettergrootte en achtergrondkleur te negeren.


We zien inderdaad dat er verschil is in ondertiteling tussen live kijken en terugkijken. Het zou wel jouw voorkeuren moeten onthouden. We nemen deze feedback mee in ieder geval.

 

Voor de volledigheid, hier meer informatie over het instellen van ondertiteling en de voorkeuren:

 

Aanvulling juli 2023:

Per de update naar TV+ app 1.109.8 is opgelost dat de ondertiteling zich niet houdt aan de instellingen. Lees er meer over in de Product Update:

Â