Skip to main content

Goedenavond,

Ik zag dat het al vaker gebeurt is maar ook bij ons is het fout gegaan met een gehuurde film in de kpn app. 

We wilden de laatste film van Harry potter kijken en deze heb ik gehuurd in de kpn tv app (Pathe thuis) op mijn telefoon. Vervolgens wilde ik de film openen op de tablet zoals ik altijd doe en stond er niet bij dat hij gehuurd is. 

Ineens was dit op de telefoon ook verdwenen dus ik dacht dat er iets fout gegaan is en dus wil ik de film opnieuw huren. 

Nu blijkt dat ik de 2e keer ineens een Nederlands gesproken versie heb gehuurd😖.

Kortom ik heb nu voor 2 films betaald waarvan de eerste wel Engels gesproken is maar deze is nergens meer te vinden in de app om af te spelen. En de optie die ik wel vind is Nederlands gesproken, maar op die manier is de film niet om aan te zien(horen).

Eerder kon ik in de app ook zien in een overzicht welke films ik gehuurd heb maar dit is sinds de laatste update verdwenen. Dus het is op het moment echt een bijna onmogelijke zoektocht om er achter te komen wat je huurt ( qua taal) en hoe ook daadwerkelijk de juiste film op het scherm te krijgen. 

Is er een mogelijkheid om de gehuurde films te annuleren zodat ik toch nog de juiste kan gaan kijken? Het zijn geen schokkende bedragen maar ik vind totaal €6 wel veel te veel als je geen enkele film gekeken hebt.

Ik hoor het graag,

Hoi ​@pinkienelis, welkom. Helaas is het huren van films niet te annuleren, juist omdat een film ook per direct voor je beschikbaar is, en wij niet kunnen controleren of je hem wel of niet kijkt. 

Het is op dit moment in de app zelf niet mogelijk om films te huren, dus je wordt daarvoor doorgestuurd naar de online omgeving op tv.kpn.com. Die geeft bij de filmomschrijving aan of deze Nederlands Gesproken is. En ook is de naam van de film in het Nederlands. Ik kan me voorstellen dat het, in de hectiek van het eerst al niet kunnen vinden van de eerste film die je gehuurd hebt, mogelijk is dat je dit gemist hebt. Maar, het is wel zodanig duidelijk dat ik deze kosten niet kan vergoeden.

Wat betreft het niet kunnen vinden van die eerste film, om welke ging dit specifiek? Ik heb aan de hand van je ingevulde profiel je factuur kunnen bekijken. En daarop zie ik aan recente films alleen Harry Potter en de Vuurbeker als NL-versie, maar niet de bijbehorende Engelse versie (Harry Potter and the Goblet of Fire). Als het wel om die film ging, dan is het huren op een of andere manier al niet goed gegaan, en ben je er ook niet voor gefactureerd.

Voorbeeld van een van de Nederlands gesproken delen van Harry Potter op dit moment

Hallo Erik! 

Het gaat om de laatste film, dus deel 7. Hiervan heb ik dus per ongeluk de Nederlandse en de Engelse versie gehuurd. Op de smart tv app was wel een overzicht te zien van de films die ik gehuurd heb dus inmiddels hebben we de Engelse versie wel kunnen zien gelukkig.

Maar op de tablet en op de telefoon was dit niet terug te vinden. 

Voor wat betreft het wel of niet duidelijk zijn: als ik het bekijk op de smart tv app is het inderdaad wel duidelijk. Maar op de telefoon is het voor mij niet duidelijk geweest helaas. 

Een goede jaarwisseling gewenst!

Groeten niels

Reageer