Skip to main content

Ik wilde gisteren een film op KPN kijken.

Helaas ontbreekt er een zoek optie (of zie ik iets over het hoofd?).

Met Netflix en Pathe kan je met een zoekfunctie zoeken.

Ik zocht de Joker, met scrollen niet gevonden (misschien is hij er nog niet).

Ik heb een andere film gekozen, maar een zoekoptie zou wel heel handig zijn.

Toevallig dacht ik gisteren aan hetzelfde toen ik een film wilde zoeken. Het is nu wel heel erg behelpen  met films bij KPN. Temeer nog omdat je door de verbeterde presentatie nauwelijks nog films in beeld ziet.  


Hoi Joop, welkom op het forum. 

Dit is mogelijk onder Menu > zoeken. Zie hieronder. Of bedoel je iets anders? De Joker staat er helaas nog niet op, net even op gezocht. 

 


Hoi Joop, welkom op het forum. 

Dit is mogelijk onder Menu > zoeken. Zie hieronder. Of bedoel je iets anders? De Joker staat er helaas

Hi Alex, 

Hoe werkt dit dan. Bij de Films on Demand in het pluspakket staat een film “Wendy”. Ik heb het dus even geprobeerd.

Ik heb gezocht in alles op “Wendy”. Krijg ik wel 3 uitzendingen met een sex film over Wendy MVHH (staat trouwens geblokkeerd bij mij) maar niet die kinderfilm. 


Zoeken via hoofdmenu gebruiken. Kun je kiezen uit: in alles, gids, on demand, terugkijken.

Gebruik je “in alles” dan staan er 3 tabbladen boven de gevonden items. Daar blader je in met links en rechts naar de OK knop.

Pluspakket is ‘on demand’ dus zeker niet (alleen) zoeken i.d. gids.


Zoeken via hoofdmenu gebruiken. Kun je kiezen uit: in alles, gids, on demand, terugkijken.

Gebruik je “in alles” dan staan er 3 tabbladen boven de gevonden items. Daar blader je in met links en rechts naar de OK knop.

Pluspakket is ‘on demand’ dus zeker niet (alleen) zoeken i.d. gids.

Ah, ben op dit gebied over het algemeen niet dom. Had na jouw uitleg ongeveer een half uur nodig voor het kwartje viel. Als je in “Alles" zoekt komt niet alles, Maar 3 tabs wat gewoon een kopie is van de Menu onderdelen Gids, Terugkijken en On Demand. De eerste tab is niet alles maar met wat geklungel op de afstandbediening kan je door de tabs heengaan en dan bij On Demand staan waarschijnlijk de films. Ik denk dat je echt een KPN insider moet zijn om deze logica te kunnen begrijpen (Waarom makkelijk voor de gebruiker als het ook moeilijk kan.), Dan weet je ook dat On Demand een synoniem is voor Films. Ja het kan ermee. Net zo iets als iemand vertellen dat hij een vork moet gebruiken om soep te eten en als een ander dat niet lukt  zeggen dat hij de vork eerst in een plastic zakje moet doen.

Dit “zoekmenu versterkt voor mij de vraag van Joop, dat dit wel sterk achterblijft bij Netflix en andere aanbieders. Ik zou er zonder jouw uitleg echt niet achter zijn gekomen dat dit geklungel de manier is om een film te zoeken. 

 


On demand is geen synoniem voor Films. Er zijn on demand ook tv-series, reality, documentaires en meer te krijgen.


Ik bedoel nieuwe films zoeken die je dan huurt voor 2 dagen voor € 4,99.

Ik ga kijken of dit werkt, maar ik heb twijfels. 

Dus eigenlijk wat je vroeger in de videotheek deed.

 

En als het werkt, waarom staat deze optie dan niet gewoon bij Films?

Dat is toch veel logische?

 


Ik heb gekeken, Joker vindt hij geen film. 

Of hij staat er nog niet in of het werkt niet bij films on demand.


Joker is niet beschikbaar. Waar heb je info gelezen dat ie komt of er al zou moeten zijn?


Joker is niet beschikbaar. Waar heb je info gelezen dat ie komt of er al zou moeten zijn?

 

Nergens.

Ik hoopte dat hij er al was, is een vrij nieuwe film, maar ik dacht dat hij on-demand al aanwezig was.

Ik ga ervan uit dat alle film on-demand komen.

Tot nu alles gevonden.

De oude videotheek, maar dan vanuit je luie stoel.

 

De zoekfunctie staat erg onhandig moet ik zeggen, zie ook boven.

 


Het is nog geen 4 maanden na de bioscooprelease. Dat was 3 oktober 2019.

Het is ook niet te stellen dat ie bij Videoland/KPN komt. Er zijn meerdere partijen tegenwoordig. Netflix is dan de grootste. Ook qua kans dat ie daar te zien zal zijn.


Dank je Peter.

Ik wacht dan nog even.

Volgens mij heeft het huren van een film niets met videoland en zo te maken.

Videoland heb ik niet, ik heb wel Netflix (kijk via de TV app). 

Tot nu toe alle films kunnen vinden.

Ik zie dat de Joker pas begin februari op Blu-Ray uitkomt, op dat moment kan je hem meestal ook huren. 


Dank jullie wel voor de feedback. Ik heb in ieder deze paar signalen over de zoekfunctie doorgezet naar de juiste mensen.