Skip to main content

Waarom heeft KPn alleen maar gedateerde films?

Als je Ziggo bekijkt is er een groot verschil hoe kan dit? heeft dit te maken met kosten of worden de films uitgezocht door een medewerker die op leeftijd is?

Hi kapotte stofzuiger, welkom op het forum. 

of worden de films uitgezocht door een medewerker die op leeftijd is?

Absoluut. Dit wordt door onze @Bart_Z gedaan, hij houdt van klassiekers en sowieso oudere films. Ik maak natuurlijk maar een geintje. :wink:

 

Dit heeft zeker te maken met een bepaald kostenplaatje. Bedoel je overigens de films die inbegrepen zijn bij het Pluspakket? Of de films die los te huur zijn voor een bepaald bedrag? Als het om dat laatste gaat kan ik wel even navraag doen. 

Ik hoor graag van je. 


De laatste releases vind je onder de betaalde content.

De gratis content (pluspakket, videoland) is inderdaad minder recent wat films betreft.

In het betaalde gedeelte kan het al 4 maanden na de bioscooprelease staan. Dat aanbod is wel 'kleiner’ geworden omdat alle studio’s tegenwoordig eigen streamingdiensten hebben en hun films daarin aanbieden.

N.B. Een 20 jaar oude film die je nog niet gezien hebt is (voor jou) toch ook nieuw?


Goede morgen allemaal,

ik bedoel de betaalde films,

Van het pluspakket begrijp ik het wel een beetje maar moet dit voor deze grote partij wel een puntje tot nadenken zijn

Als je bv op Netflix kijkt is het aanbod groot, dit kan een verdienmodel zijn voor de kpn

Maar omdat je het pluspakket hebt mag ik er van uitgaan dat de films iets moderner mogen zijn

Overigens zijn oude films prima als dit je smaak is, maar het gaat mij eerder om de verversing 

 

fijne dag


Ik heb al uitgelegd waarom er dus weinig verversing is. Er is veel minder aanbod doordat veel studio’s (bijna de meeste) de films nu in hun eigen diensten plaatsen en niet meer aanbieden aan een algemenere.

Dus films van o.a. Disney komen alleen nog maar bij Disney+.

Het ligt er dus wel aan van welke studio je een film wilt zien.


Duidelijk. Peter legt dit duidelijk uit. Persoonlijk ben ik daar ook niet zo’n fan van, die versplintering. Inmiddels heb je nu Netflix, Disney, Videoland, NPO Plus, KIJK en Amazon Prime in Nederland. HBO via Ziggo. Apple en Warner Brothers zijn ook bezig met een eigen dienst. Je hebt als voordeel wel dat deze diensten maandelijks opzegbaar zijn en switchen redelijk makkelijk gaat. 

De concurrentie om content is dus groot. Ik heb begrepen dat het ook kan gebeuren dat Amazon Prime bijvoorbeeld exclusiviteit eist wanneer ze de rechten huren om een film aan te bieden op hun dienst.Â