Skip to main content

Afgelopen 2 dagen gebeurt het dat bij het terugkijken tv zenders of film kijken op Netflix dat het beeld stil gaat staan en de afstandsbediening met nieuwe batterijen niet werkt op de decoder Arcade AN HMB 2260 HDMI. Decoder aan de achterzijde uitgeschakeld, tv uitgezet even gewacht en daarna alles opnieuw opgestart en het groene lampje brand weer en ook functioneert de afstandsbediening weer. De volgende dag gebeurt het weer na een aantal uren kijken. Aangezien de decoder al vele jaren oud is moet hij wellicht worden vervangen. Kan dit wellicht de oorzaak zijn ? Ik hoor het graag, Mvg, Jan

@Jan Kuiper 

Dat is 1 van de vele redenen dat ik de KPN tv decoder alleen voor tv zenders en opnames gebruikt.

Netflix, Disney+, ViaPlay, YouTube, etc. doe ik allemaal via de app in de Smart tv en dus met de AB van de televisie.

Nooit problemen en bij o.a. Disney+ zelfs in 4K. 

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox? 


Decoder is rechtstreeks verbonden via utp kabel met Experia box V8. Nooit geen problemen gehad tot voor 2 dagen terug. Ik heb geen opname mogelijkheid in gebruik. HMB 2260 Arcade decoder. Groetjes, Jan


Decoder is rechtstreeks verbonden via utp kabel met Experia box V8. Nooit geen problemen gehad tot voor 2 dagen terug. Ik heb geen opname mogelijkheid in gebruik. HMB 2260 Arcade decoder. Groetjes, Jan

 

Je hebt nog de V8.

De V10 is zo wie zo veel beter.

Vraag bij KPN of je hem kan omruilen.


Hoi @Jan Kuiper, welkom bij ons op het forum, De tv-ontvanger die je hebt is niet dusdanig verouderd, die kan nog prima mee. Heb je die ook al eens volledig opnieuw ingesteld: hoe reset ik de tv-ontvanger? (stap 2)

De Experia Box V8 is inderdaad een wat ouder model, maar die kan het niet reageren van de afstandsbediening niet veroorzaken. Dat zit tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger in. De V8 kan vervangen worden, maar dat zal hier geen verbetering voor geven.

Heb je inmiddels via een andere weg contact gehad Jan? Aangezien je hier niet meer had gereageerd.


Hoi @Jan Kuiper, welkom bij ons op het forum, De tv-ontvanger die je hebt is niet dusdanig verouderd, die kan nog prima mee. Heb je die ook al eens volledig opnieuw ingesteld: hoe reset ik de tv-ontvanger? (stap 2)

De Experia Box V8 is inderdaad een wat ouder model, maar die kan het niet reageren van de afstandsbediening niet veroorzaken. Dat zit tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger in. De V8 kan vervangen worden, maar dat zal hier geen verbetering voor geven.

Heb je inmiddels via een andere weg contact gehad Jan? Aangezien je hier niet meer had gereageerd.

 

De AB reageert niet, omdat Netflix blijft hangen zo te lezen.

Dit kan aan de WIFI of aan de V8 of aan de HMB2260 liggen.

 

Zoals ik al vermelde, is dit een van de vele reden dat ik altijd de app op de tv gebruikt.

Dus ook de AB van de tv en voor tv kijken de KPN tv decoder.

Ik kan de AB van de tv gebruiken voor de KPN tv decoder.

Momenteel gebruik ik meestal de de universele AB van Logitech. 


Hallo Jasper, ik kon niet eerder reageren maar ik heb via de instellingen van de tv / decoder een frisse start gedaan en ik hoop dat alles weer goed functioneert. Zo niet dan meld ik mij opnieuw. Iedereen bedankt voor de reacties. Mvg, Jan


Dat is goed Jan, ik hoop dat er niets te melden is 😉

En anders weet je ons te vinden, ook voor andere vragen.