Skip to main content

Ik krijg wanneer ik een film wil terugkijken de melding:
“Door een probleem in het netwerk kan het Films op
 TV-menu niet worden geopend.
 Probeert u het later nog eens.
 Excuses voor het ongemak

(STB-VOD-01)”

Wanneer ik op website van KPN de foutcode “STB-VOD-01” probeer op
te zoeken dan krijg ik onderstaande melding.

Dit helpt mij natuurlijk niet veel verder….
Kan iemand mij uitleggen wat er nu moet gebeuren?

(NB.:  ik heb hier al een paar dagen last van …..)

Groet
Marcel Vlak

 

 

Je kan uitgezonden films toch gewoon terugkijken via de gids?

Welke ontvanger heb je met deze melding?


Dat heb ik ook geprobeerd, maar ook dan hetzelfde resultaat.
Een zwart scherm waarin wel de tijd onderin doorloopt maar geen film wordt weergegeven.
Ik heb een zwarte ontvanger van Arris.
Toch wordt het probleem volgens mij niet door de ontvanger gecreëerd.
Ik ben namelijk sinds relatief kort geleden op Glasvezel over gestapt en voordien
had ik een ADSL aansluiting waarbij dezelfde ontvanger gebruikt werd.
Toen nooit problemen gehad.

 

 

Dit is de melding die ik sinds een aantal dagen krijg wanneer ik probeer om een film via of het menu
of via de gids terug te kijken.

Extra vervelend is dat er geen indicatie wordt gegeven wanneer het probleem zou zijn opgelost.

 


Beste Marcel,

 

Wat vervelend dat je deze foutmelding krijgt bij het terugkijken van films. De foutcode STB-VOD-01 duidt vaak op een netwerkprobleem. Probeer je ontvanger eens te herstarten door deze kort van de stroom te halen. Controleer ook de verbinding met het modem, vooral omdat je onlangs bent overgestapt naar glasvezel. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan kan de klantenservice mogelijk verdere hulp bieden.

 

Hopelijk werkt het snel weer naar behoren!


Hmm, je kunt niets terugkijken in de gids? Ook andere programma's niet?

Is het de Arris VIP2952? Of de VIP5202?

 


Beste John_92,

De oplossing was inderdaad om de ontvanger (tijdelijk) van de stroom te halen.
Wanneer hij dan opnieuw aangesloten wordt gaat hij op zoek naar een (software) update en
wanneer die er is zal hij die gaan installeren (Duurt ongeveer 10 minuten…)
Gedurende die tijd kun je vanzelfsprekend geen TV kijken, want daar heb je natuurlijk
de ontvanger voor nodig. De ontvanger gaf bij mij aan dat hij klaar was met het updaten van
de software door “uit te gaan”.
Opnieuw aanzetten en weer gewoon uitproberen was in dit geval succesvol….

Overigens zou je denken dat het kastje wanneer hij aangezet wordt zelf zou moeten registreren
dat er een update van de software beschikbaar is en dit dan ook aan de gebruiker/kijken terugkoppelt. Dit is kennelijk te veel gevraagd…
Ook in de mededelingen kon ik niet terug vinden dat er nieuwe software voor de ontvanger beschikbaar is. Wellicht is dit nog een optie om in de toekomst mee te nemen door KPN.

In ieder geval bedankt John want mijn probleem is hiermee opgelost.

 

Groet
Marcel Vlak


Goed om te horen dat de herstart doormiddel van stroomloos maken het heeft opgelost. Hier binnen de community is er een speciaal boards voor alle updates die worden uitgevoerd aan tv-ontvangers, TV+ apps en ook modems. Als jij je abonneert ontvang je altijd bericht via de KPN community dat er een nieuwe update is uitgerold. 

Ik gok trouwens dat je een fervent filmkijker bent? Mogelijk heb je dan ook interesse in onze prijsvraag! @MVuitDH 


Reageer