Skip to main content

Ben net van Ziggo naar KPN overgestapt, ervan uitgaande dat FIP in het pakket zit. Mijn teleurstelling is groot dat dit niet het geval blijkt te zijn. FIP is een geweldige zender met zeer brede muziekkeuze en aangename presentatie. Een zender anders dan de gemiddelde radio en daarom een aanwinst voor voor een veelzijdig zenderaanbod! Waarom geeft KPN FIP niet door?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Je checkt toch eerst het zenderaanbod voordat je overstapt lijkt mij. Zeker w.b. dat soort niche zenders. Ziggo is nml de énige die FIP radio in het aanbod heeft.
Alle providers hebben het zenderoverzicht op hun website.

Maar gelukkig bestaat er internet: http://www.fipradio.fr/player .

Verder zijn er diverse andere (radio)zenders bij KPN voor jazz en klassiek.

Ook bij de nonstop kanalen van Stingray.


Dat had ik inderdaad moeten doen. Ik ben er echter vanuit gegaan dat FIP onderdeel uitmaakt van het zenderaanbod van KPN. Gaat dit in de toekomst wel het geval zijn?


Ik acht de kans daarop vrijwel 0. In procenten 0,0000000000001 %.

KPN heeft met niche zenders een beetje het beleid dat als het gewoon via internet te krijgen is zij geen kosten gaan spenderen in het (eigenlijk nogmaals) doorgeven. Ik kan me wel vinden in dat beleid aangezien KPN geen grote international achter zich heeft.

Zoals gezegd: alleen Ziggo heeft 'm. Dat is niet zo maar. (niet ivm kosten, maar ivm luisterdichtheid).

Er zijn genoeg alternatieven met gelijksoortige muziek. Zowel onder de 'gewone’ radiozenders als de nonstopkanalen van Stingray (Sray). En natuurlijk via internet. Die zender FIP en nog 10.000-en anderen.


Ik acht de kans ook nihil, wel een gewaagd statement voor de rest. Weet je 100% zeker dat FIP niet aan Ziggo betaald voor doorgifte?

Zoals Omrop Fryslan ook KPN betaald voor landelijke doorgifte? Mogelijk sta je in heel goed contact met de beleids bepalers van KPN waar het de doorgifte van tv en radio kanalen betreft.

Kan je een onderbouwing geven voor het kosten spenderen voor het ( eigenlijk nogmaals) doorgeven?

Als schrijver van een semi nieuwspagina moet je niks schrijven waar je niet 100% zeker van bent. Uiteraard schrijf je op persoonlijke titel, toch zou ik persoonlijk iets minder stellig zijn.

 

 

 


Weet je 100% zeker dat FIP niet aan Ziggo betaald voor doorgifte?

Het is een Franse zender die geen enkel belang heeft bij doorgifte in Nederland. Evt. reclame is  ook niet Nederlands of hierop gericht. Geen idee of ze overigens reclame hebben, daarvoor heb ik 'm steeds te kort aan n.a.v. van dit soort topics (die er maar heel weinig zijn).

Of Ziggo FIP betaalt… geen idee. I.i.g. moet Ziggo wel (extra) rechten afdragen aan Buma/Stemra voor elke zender.

De zender is gratis te krijgen via internet. Via hun website zelfs nog meer kanalen dan alleen het FIP kanaal. Het is net een soort van Stingray… :wink: .


Geen idee hoe groot de uit Frankrijk afkomstige inwoners in Nederland is op dit moment. Dat kan een belangen groep zijn waar je als provider juist op in kan spelen.

Welk belang hebben de bbc, de duitse en belgse kanalen? 

Ik heb verder niet veel met Franstalige kanalen maar iets meer dan de eenheidsworst bieden maakt in mijn ogen het verschil.

Er is wel meer via het interweb te beluisteren niet iedereen zal over internet radio's of wat dan ook nodig is beschikken. 

Ik zie dat ze onderdeel zijn van de Nationale Franse omroep. Daarmee zou elke van oorsprong Fransman/vrouw die in Nederland woont in direct doelgroep zijn. 


Koop een radio/tuner die internet radio aankan. Dan kun je honderden radiozenders van over de hele wereld beluisteren zonder dat je afhankelijk bent van de keuze van je provider. 

Heb het net even gecontroleerd op een Sonos speaker en er zijn op het web zeker 4 FiP streams beschikbaar om te luisteren.


Koop een radio/tuner die internet radio aankan. Dan kun je honderden radiozenders van over de hele wereld beluisteren zonder dat je afhankelijk bent van de keuze van je provider. 

Heb het net even gecontroleerd op een Sonos speaker en er zijn op het web zeker 4 FiP streams beschikbaar om te luisteren.

Dat bedoel ik dus koop dit, koop dat. Wat heb je dan nog aan een radio en tv pakket bij een provider? Die paar kanalen die niet anders beschikbaar zijn en als het tegen zit enkel in de duurste pakketten beschikbaar.

Of topic

@PeterG

Of Ziggo FIP betaalt… geen idee. I.i.g. moet Ziggo wel (extra) rechten afdragen aan Buma/Stemra voor elke zender.

Elke provider betaalt dus per (radio)zender rechtstreeks of via hun toeleverancier(wba) extra rechten aan Buma/stemra voor de doorgifte? Bovenop de afdracht die de desbtreffende radio omroepen/zenders zelf doen?

Gevonden ik ben verbaasd, lucratief voor die club. Van twee walletjes snoepen komt bij mij op dan mogen we bijna blij zijn dat een provider nog Radio en of TV doorgeeft. Dit zet het doorgifte beleid wel in een ander perspectief.

 


FIP is misschien wel de beste radiozender op het net.

Ook ik heb mijn pakket bij KPN, maar beluister deze eclectische radiozender via mijn Sonos. Via Tuneln kun je veel aanbod beluisteren waaronder dus ook FIP.

Daarnaast kun je de app op je telefoon/iPad installeren. Hier heb je KPN niet voor nodig. KPN bombardeert ons liever met honderden zenders waar geen mens naar kijkt/luistert. Waanzin. Ga meer voor tailor made pakketten en durf los te komen van de bulk!


Reageer