Skip to main content

Ik heb op de Fire tv stick van Amazon de kpn i tv app geïnstalleerd, na het invullen van mijn ab. nr. en mijn pin code krijg ik de melding dat ik geen tv signaal kan ontvangen omdat ik kpn i tv wil gebruiken via een internet kabel aansluiting die niet van kpn is, en dit klopt want ik gebruik de Fire tv stick middels een internet signaal via de kabel van het park waar mijn stacaravan staat

Ik kan kpn i tv wel kijken op mijn telefoon of tablet die ook het internet signaal van deze kabel krijgen.

Weet iemand of KPN tv wat ik moet doen om toch mijn kpn i tv te kunnen gebruiken

Inderdaad @Nick83 en @Doornekamp33 Ziggo heeft twee apps Ziggo Go en Ziggo Go TV, KPN heeft nu ook  twee Android apps echter met dezelfde naam. Het verschil is veel minder duidelijk, zelfs bij Ziggo worden die twee alles uitmakende letters vaak vergeten.

 

Ik weet dat de providers voor de 'Smart TV' app dezelfde regels hanteren en inderdaad het kan vanuit de zendergroepen en andere content eigenaren komen. Ik geloof daar minder in ik zie dit puur als bedrijfsbeleid.

Ik zie met de beste wil van de wereld het verschil niet tussen app A en app B. De content leveranciers zouden juist blij moeten zijn als er op meer makkelijke manieren naar hun zender gekeken kunnen worden goed voor de reclame inkomsten. 


Voor een Smart TV kan ik de logica voor gebruik thuis ofwel het netwerk van de provider nog begrijpen.

Maar met de Firestick waar het hier over gaat of de Chromecast met GoogleTV of andere makkelijk mee te nemen media apparaat zie ook ik de logica niet waarom dat alleen wordt gezien als optie om thuis op een tweede tv te gebruiken.

 

Zo gek lang hebben de providers de gewone android en ios apps nog niet nog geen 10 jaar. En de Android TV en smart TV apps nog veel korter. Toch lijken veel klanten deze kijk methode helemaal omarmd te hebben, wat ik bij de diverse providerforums zo lees.

 

Tot slot dit is niet de eerste en zeker niet het laatste topic over dit onderwerp beide  fora is het verschil tussen de kijk methoden een vaak terugkerend onderwerp.

 

Wij de klanten kunnen het bedrijfsbeleid wel voor zoete koek slikken maar moeten we dat wel willen? 


Ook kpn heeft onderscheid in beide apps qua benaming,... Echter is het begrijpend lezen in NL blijkbaar veelste moeilijk 🤣

Appstore Google TV

Appstore android tablet.

 

Alleen zijn de benamingen ongelukkig gekozen. Blijft een te grote mond vol. Dit zouden ze eens opnieuw moeten laten beoordelen door de contentcreators. KPN iTV thuis / KPN iTV Android of KPN iTV onderweg / KPN iTV Online. Om iets simpels te zeggen. 


Wat een heerlijk verhaal dit, ik vermaak me kostelijk. Imho zien we hier een achterhoedegevecht gebaseerd op een bedrijfsmodel dat dateert uit het tijdperk van de koude oorlog. De hedendaagse klant wil gewoon zonder gedoe overal en altijd kunnen kijken, luisteren etc. Ik blijf er bij dat je ook vanuit commercieel oogpunt beter naar de wensen van de markt kunt luisteren, dan op deze manier klanten te praten. Onder aan de streep verkoop je dan meer producten en verdien je meer centjes....en dat compenseert het verlies van de fraudeurs ruimschoots denk ik. En ik heb nog altijd geen onderzoek gezien dat bewijst dat mijn positieve insteek niet zou kloppen...dus...bring it on!


@Galdor68 , Klopt Ziggo heeft net als KPN verschillende Apps, maar als ik met de Telefoon thuis op de WiFi zit heb ik meer zenders dan via het 4g netwerk, Ziggo heeft ze in elkaar geschoven sinds kort.

@JeroenB22 KPN iTV app of interactieve TV is voor mij hetzelfde, de i van iTV staat voor intetactieve, dus niet een beetje hetzelfde maar gewoon hetzelfde.

@Gitaarprofeet , Je kan je zeker vermaken, maar links om of rechtsom, koude oorlog tijdperk ja of nee, je zal toch wat anders moeten verzinnen om voor de Hollandse zuinigheid TV te kijken in de 7 maanden op je vakantie adres, het gaat echt niet voor een gitaar profeet aangepast worden.🤪🤪


@Doornekamp33 

Je haalt de mensen door elkaar. Ed is degene die 7 maanden in een chalet zit. Ik ben degene die alles hier netjes voor elkaar heeft en lekker ook lineair kijkt op de firestick...👍😁🤘


@Doornekamp33 bij Ziggo zijn er zover mij bekend nog nooit verschillen geweest in de hoeveelheid beschikbare kanalen via wifi of 4G,  het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen, dat verschil was en zover ik weet is er wel bij de KPN itv app.

 

Ik ben twee jaar klant geweest bij Ziggo als er al iets is veranderd is dat met heel weinig of geen kennisgeving gedaan. Dus ik ben heel benieuwd wat je bedoelt maar dat is iets voor de Ziggo community dat is hier of topic.

 


@Galdor68 Is pas een update geweest, je bent net te vroeg weg, ze hebben nu de koppeling gemaakt.

@Doornekamp33

Je haalt de mensen door elkaar. Ed is degene die 7 maanden in een chalet zit. Ik ben degene die alles hier netjes voor elkaar heeft en lekker ook lineair kijkt op de firestick...👍😁🤘

@Gitaarprofeet Heb jij effe dubbel pech, heb je wel een stick die je buitenshuis niet kan gebruiken maar je hebt ook geen buitenhuis.🙀🙀🙀😁😁😁


@Doornekamp33 geen sprake van pech hoor. Ik ben (ook) de trotse bezitter van een mooi vakantiehuis dat ik naar believen kan gebruiken. Ben er zelfs op dit moment voor een relaxed weekendje. Dus ik zou meer zeggen dat ik dubbel mazzel heb. En een vakantiehuis en ook nog alle mogelijke soorten kijkplezier via de firestick (inclusief lineair dus...👍🏻🤘🏻🙈).