Skip to main content

Nu steeds meer gebruikt wordt gemaakt van de Amazon Firestick: wanneer komt er een applicatie hiervoor?

Ik verwacht niet dat zo'n app er ooit en in ieder geval niet op korte termijn, zal gaan komen.


Zie dat de vraag al 11 mnd oud is maar ik vind het een slechte zakelijke/strategische zet van KPN. 

Heb ook een fire stick en ik gebruik de apps op de stick meer dan op de Arris tv kastje. Heb zelfs alles afgemeld.

Zou het ook op prijs stellen als KPN een app maakt zoals Ziggo al heeft gedaan maar dan wel met keuze voor korting voor niet willen hebben van een tv kastje. 

Op deze manier wordt het tv kastje meer gedwongen en concurrentie zweeft KPN voorbij. 

Een gemiste kans voor KPN alweer en klanten zitten gedwongen met een stroom vreter kastje onder de tv.

 


Een gemiste kans voor KPN alweer en klanten zitten gedwongen met een stroom vreter kastje onder de tv.

Hoeveel abonnees van KPN denk je dat er in Nederland zijn die een Firestick hebben en die van hun TV ontvanger af willen?


Het ontwikkelen van apps voor al die verschillende systemen kost gewoon veel te veel. Daarom word er een keuze gemaakt. De firestick valt zodoende kennelijk buiten de boot. Maar bijvoorbeeld ook de Apple TV. Daar is ook geen app voor.


Als KPN een app voor de android kan maken dan gaat dat zeker makkelijk voor de firestick. De os van de firestick is namelijk android based. Dus die excuses gaat bij mij er niet in. Trouwens KPN kan dan bv de firestick in hun KPN winkel aanbieden en zo ook extra revenue binnen halen. Voor de bv Apple tv kan ik het goed voorstellen. Duidelijk andere os en weinig mensen hebben een Apple tv. Sterker nog, Apple tv heeft een nog kleinere klanten base. 

 


En de kosten die Amazon rekent dat het via hun kan. Ik denk niet dat er voldoende gebruikers zijn die ook nog via dat apparaatje willen gaan kijken om die kosten te verantwoorden. En dan wil je ook nog korting voor niet gebruiken ontvanger. Terwijl KPN TV al zo scherp in de markt staat. 

Verder kom ik weinig heel enthousiaste tests tegen van de Firestick. 


Via Aptoide is de app wel te Sideloaden. Ik ken iemand die heeft het iig werkend 😅