Skip to main content

Wanneer ik de d7022 (fw: 0.29.20) via wifi aansluit en van kanaal wissel, loopt het beeld vaak na ca. 2 seconden vast. Van alles uitgeprobeerd (access point dichterbij, 2.4 GHz-band i.p.v. 5 GHz), maar niets hielp.

Uiteindelijk een work around gevonden die volgens mij ook het probleem verklaart: er wordt niet goed gebufferd bij een wifi-verbinding. De truc is is simpelweg op de terugspoeltoets drukken en daarna loopt de stream weer en blijft stabiel.

Maar dit is volgens mij toch wel een bug waar naar gekeken moet worden?

Welk modem heb je van KPN in bruikleen @kevdb ?


Dag JanD,

Ik heb de ExperiaBox v10 (ik heb dsl, ca. 180 Mb/s / 55 Mb/s). Die werkt prima en stabiel, zo lijkt het. Ik haal via wifi (5 GHz) met m’n tablet bijna de volle snelheid op de plek waar de tv staat. Via ethernet geen probleem met zappen.

Ik heb ook een ander access point geprobeerd, op 5 meter afstand van de TV+ Box in dezelfde kamer, maar dat maakte niets uit.

Na een koude herstart van de TV+ Box duurt het een paar minuten voordat het issue weer opduikt. Ik houd het daarom op een fw-bug.


De tv box kan op bepaalde voorwaarden op wifi draaien. Als je de v10 hebt moet de tv box dus bekabeld worden. 

 


Bedankt voor dat overzicht! Officieel kun je de TV+ Box dus alleen zonder kabel aansluiten op de v12.

Dat het met de work around wel werkt, geeft m.i. aan dat er wellicht via de fw van de TV+ Box wel een slag te slaan is. Misschien dat later een nieuwere versie van Android TV (TV+ Box v11, actueel v14) het issue oplost, maar dit is voor nu de realiteit.


Alle modems krijgen binnen afzienbare tijd dezelfde software waar het dus wel kan. Als je de tv box op unicast zet gaat het wel zover ik weet maar dan is de beeldkwaliteit minder. Nou is bekabeld natuurlijk altijd het beste.


Ook heel erg druk WIFI verkeer kan invloed hebben als je het via WIFI doet.

 

@Joep1965 

Kan dan wel Multicast via de Experibox V10 na de update? 


Alle modems krijgen binnen afzienbare tijd dezelfde software waar het dus wel kan. Als je de tv box op unicast zet gaat het wel zover ik weet maar dan is de beeldkwaliteit minder. Nou is bekabeld natuurlijk altijd het beste.

Dat is goed nieuws! Unicast werkt inderdaad wel, in ieder geval goed genoeg voorlopig.

Bekabeld is uiteraard beter, maar ik zit de komende maanden in een verbouwing en dan is het even een kwestie van behelpen.

Dank allen voor jullie feedback!


Je gaat tijdens de verbouwing toch wel utp kabels trekken door het huis @kevdb ?


Je gaat tijdens de verbouwing toch wel utp kabels trekken door het huis @kevdb ?

Reken maar, elke kamer krijgt cat 6a 🙂.


Reageer