Skip to main content

Vandaag ben ik overgestapt van Telfort naar KPN. Ook ik zag direct dat de kleuren flets zijn. Bij Telfort waren de kleuren prima. Ik maak geen gebruik van 4K en heb een Sony Brava 4K.

@KPN wat is de oplossing hiervoor?

admin: eigen topic aangemaakt.

Hallo @PatrickN , welkom.

Die fletse kleuren kunnen misschien liggen aan een verkeerde beeldinstelling. Normaal staat deze op automatisch maar je kan een andere resolutie proberen. Ga hiervoor in het menu naar instellingen -> beeldscherm en kwaliteit instellingen.
Als je een 4K HDMI kabel hebt (bij Action zijn die voor een paar euro te koop) dan kan je met een UHD instelling op jouw 4K tv sowieso dan profiteren van 4K beeld van bijvoorbeeld Netflix of YouTube.


Hoi @PatrickN en welkom op het forum! Is het met de bovenstaande tips gelukt om het beeld te verbeteren? :slight_smile:


Hoi @PatrickN en welkom op het forum! Is het met de bovenstaande tips gelukt om het beeld te verbeteren? :slight_smile:

Nee, nog niet. Ik verwacht de 4K HDMI kabel over 2 weekjes binnen te krijgen. Ik meld mij dan weer hier op het forum.


Inmiddels heb ik de 4K HDMI kabel binnen gekregen. 39,00 euro voor een kabel is wel erg veel geld. :rolling_eyes:  Kwaliteit is nu wel iets beter maar de kleuren blijven een drama. Weinig rood, dus flets. Ook zie ik duidelijke strepen in blauwe luchten. Van donker blauw naar licht blauw onstaan brede banen (geen verloop).

Ik heb naar de instellingen van de Sony Brava Televisie gekeken en deze gereset. Ook zonder resultaat.

Ik ben toen handmatig door de instellingen gelopen en gekeken wat een wezenlijk verschil maakte.

Bij de Brava heb je diverse SCENES. Deze heb ik nu op MUZIEK staan. Maar dat is voor iedereen een andere voorkeur. Wat een belangrijk verschil maakte is de functie HDR bij scenes. Deze staat nu uit, dus op MUZIEK, en nu heb ik geen kleur verlies meer. Hierna heb ik zelf nog even de zwarting en kleur iets op hoog gezet. Nu is het beeld van KPN en bijv. Netflix gelijk aan elkaar.


Fijn dat het met de 4K HDMI kabel en het handmatig aanpassen van de instellingen gelukt is! :grin: Ook top dat je alle stappen hebt omschreven, super handig voor als er meer klanten met Brava Televisies zijn die dezelfde problemen ervaren. Bedankt voor het terugkoppelen en heel veel kijkplezier gewenst! 


Reageer