Skip to main content

Regelmatig hoor ik een flinke tik uit de soundbar komen. Het lijkt een ontlading. Ik heb de standaard KPN uitrusting. TV: LG oled55g1rla  Soundbar Bowers & Wilkins panorama 2. Tevens valt soms de geluidsweergave weg waarna deze na enkele seconden weer hervat wordt. Herkent iemand dit?

Welkom bij ons op het forum @RBTD. Zo'n tik klinkt als iets heel irritants, ik herken dit niet. Merk je het alleen als je tv kijkt via onze tv-ontvanger, of ook als je andere dingen kijkt via een andere bron (een app op de LG bijvoorbeeld)? 


Hallo @RBTD probeer eens andere kabels en/of de kabels op andere poorten aan te sluiten waar mogelijk.

Je kunt binnen de tv het geluid een reset geven, dan wordt het weer standaard en de soundbar kun je meestal ook een reset geven of kijken of er een update voor zowel de tv als de soundbar is.

Succes.


Dag Jasper, ik heb het alleen op de zenders,  niet op de apps. Soms met een tik/ontlading maar ook vaak stopt de geluidsweergave even en moet ik liplezen als het ware waarna het geluid weer terug komt. Het wegvallen van het geluid duurt zo'n 2 a 3 seconden 


Dank je @RBTD. Heb je de tip van Jan ook al kunnen proberen, misschien dat dat helpt. Anders ben ik ook benieuwd of dit ook gebeurt als je de soundbar als test loskoppelt. Is de tik er dan ook of is die dan weg?