Skip to main content

Formule 1 fans opgelet: kijk de GP van Emilia-Romagna kosteloos via KPN

• May 16, 2025
  • 39 reacties
  • 739 keer bekeken
Formule 1 fans opgelet: kijk de GP van Emilia-Romagna kosteloos via KPN
Toon eerste bericht

39 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

we gaan dit allemaal even netjes op een rijtje zetten voor jullie

Volgens mij is dat met het overzicht van ​@Marcia van KPN super goed gelukt. Fijn overzicht!

Ik weet dat Viaplay (via KPN) gloednieuw is, dus dat dingen nog niet perfect zijn. Het is dan ook niet om te pesten of negatief te doen, maar ik kwam wat foutjes/onvolledigheden tegen wat misschien extra verwarring kan veroorzaken voor (nieuwe) klanten:

#1 De Soundbox mist nog in de FAQ

In de FAQ mist de Soundbox ook nog. Gelukkig op de pagina zelf is het al wel aangepast.

#2 Kan gratis Viaplay TV (in basispakket) via mobiel/web in heel EU bekeken worden?

In de FAQ staat dat de gratis zender Viaplay TV wél te zien is in TV+ app op mobiel/web. Ik neem dus aan in heel de EU. 

Echter in het overzicht staat “thuis op tv”, dat moet denk ik worden “Overal in de EU via de KPN TV+ app

#3 Kan (betaalzender) Viaplay TV+ wel of niet in de mobiele app bekeken worden?

Ik dacht op TotaalTV te lezen dat Viaplay TV+ (de betaalzender dus) alleen te zien is via de tv-ontvanger en dus niet via de mobiele app. Waarschijnlijk omdat via de app in de buurt komt van de streamingdienst en ze dat willen voorkomen.

In het overzicht staat “Alleen thuis via je KPN internet verbinding” en in de FAQ staat dit:

Wat is nu de situatie? (Voor het betaalkanaal Viaplay TV+ dus, niet het gratis tv-kanaal)

• Via de TV-ontvanger thuis, smart TV thuis, mobiele KPN TV+ en web app in heel EU
  • Via de TV-ontvanger thuis, smart TV thuis én alleen mobiele KPN TV in heel de EU.
  • Via de TV-ontvanger thuis, smart TV thuis én mobiele TV+ app thuis (via KPN internet)
  • Via de TV-ontvanger thuis en Smart TV thuis (via KPN internet)
  • ALLEEN via de TV-ontvanger thuis (via KPN internet)

Op de site van Odido staat dit:

Of heeft misschien KPN een exclusieve deal met Viaplay kunnen fixen dat het betaalkanaal wel via KPN ook in de app te zien is?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

Op de site van Odido staat dit:

Dat is Odido App voor smartphone (Android), vroeger heet het TV Anywhere nu Online TV. Op SmartTV (Samsung, LG, Android) is Viaplay TV+ gewoon beschikbaar 

Of heeft misschien KPN een exclusieve deal met Viaplay kunnen fixen dat het betaalkanaal wel via KPN ook in de app te zien is?

Het is aan te nemen dat het hier ook  om de KPN TV+ App in SmartTV is en niet de TV+ App voor smartphones.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hi ​@ikheetjeff, dat is een helder verhaal! Heel fijn dat je dit met ons deelt. Ik ga er meteen achteraan om verduidelijking te krijgen.😄

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

Ik kan Viaplay TV gewoon buiten de deur krijgen. Via de laptop (4G hotspot) en via 4G op m'n phone.

Het is dus inderdaad niet “Alleen thuis op tv”.

Ik heb dat eerder ook al '’gebabbeld'’ .

En wat die tv ontvangers betreft:

De 1853 en 8001 zijn er helemaal NIET meer.

De TV+ Soundbox VSB3918 ontbreekt in de tekst.

Ik zou het een beetje raar vinden (zeg maar schandalig) als je voor die € 16,99 buiten de deur niet over dat kanaal Viaplay Tv+ zou mogen / kunnen beschikken.

Als ik NIET ingelogd sta zie ik op 230 Viaplay TV+ gewoon in de gids http://tv.kpn.com .

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@PeterG, het klopt dat je dit, Viaplay TV+, alleen thuis kunt bekijken. Dat hoort bij deze versie. Zie ook onze website voor de verschillen, onderin onder kopje ‘Wat is het verschil tussen Viaplay TV en Viaplay TV+?’

Overigens reageer je off-topic hier. 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

@Alex van KPN schrijft: Overigens reageer je off-topic hier. 😉

Spreek daar dan ook even ​@ikheetjeff , ​@TDN en eigenlijk zelfs ook ​@Marcia van KPN op aan, hè.

Verder hou ik het maar netjes hier 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@Alex van KPN schrijft: Overigens reageer je off-topic hier. 😉

Spreek daar dan ook even ​@ikheetjeff , ​@TDN en eigenlijk zelfs ook ​@Marcia van KPN op aan, hè.

Verder hou ik het maar netjes hier 

Hier heb je wel een punt. Ik hou dit scherp in de gaten. En dankjewel. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dan hier nog even alle antwoorden op een rijtje:

#1 De Soundbox mist nog in de FAQ

Is aangepast!

#2 Kan gratis Viaplay TV (in basispakket) via mobiel/web in heel EU bekeken worden?

Klopt helemaal: Viaplay TV kan via mobiel/web in de EU bekeken worden. De tabel wordt aangepast, ik heb 'm zelf al gewijzigd

#3 Kan (betaalzender) Viaplay TV+ wel of niet in de mobiele app bekeken worden?

Totaal TV had het dan in dit geval niet bij het juiste eind. Je kunt Viaplay TV+ bij ons via de tv-ontvanger, Smart TV+ app en TV+ app bekijken, zolang je dit thuis doet.

Jozjo
Slimmerik
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

Krijg je bij het viaplay tv+ kanaal ook de voorbeschouwingen e.d. te zien bij de F1?

Jasper van KPN
Moderator

Krijg je bij het viaplay tv+ kanaal ook de voorbeschouwingen e.d. te zien bij de F1?

Hoi ​@Jozjo, de uitzending van Monaco op Viaplay TV+ begint zo te zien om 2 uur zondag. De race zelf start om 3 uur. Daar zit wel wat voor dus 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

De nabeschouwing ook ​@Jozjo 😀😉

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Totaal TV had het dan in dit geval niet bij het juiste eind. Je kunt Viaplay TV+ bij ons via de tv-ontvanger, Smart TV+ app en TV+ app bekijken, zolang je dit thuis doet.

@Marcia van KPN Super bedankt dat jullie hier al zo snel naar hebben gekeken! Ik denk dat KPN met bovenstaande toch wel een soort van exclusiviteit te pakken heeft vergeleken Odido/Ziggo/Delta. 

Sowieso vergeleken met Odido waar dus niet via de mobiele app te kijken valt, ook niet thuis:

En Delta volgens TotaalTV:

Ziggo moet nog blijken, maar ik vermoed hetzelfde. Dus.. marketingteam van KPN, maken jullie aantekeningen? 😄

• May 24, 2025

@ikheetjeff  maar je hebt er niks aan als dat duur betaalde kanaal alleen thuis via de app beschikbaar is.

In een gezin met niet Sport liefhebbers geeft het wel een uitwijk mogelijkheid. Toch zal ik iedereen dan de gewone app abonnement adviseren als ik heel eerlijk ben. Dit kanaal is leuk voor klanten zonder smart tv.

Het zijn natuurlijk gewoon bokkesprongen om extra inkomsten binnen te halen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

@Rowi. Heb soortgelijke reactie al hier geplaatst: 

Zo wordt het hier niet off-topic 😅