Skip to main content

 

De ontknoping van het F1 seizoen is komend weekend gratis te kijken bij KPN. Lewis Hamilton en Max Verstappen gaan met gelijke punten (369,5) de laatste race van het jaar in. Het is voor het eerst in 47 jaar dat de kanshebbers het zo spannend maken. Heb jij interactieve TV van KPN? Dan kan je de race gratis zien!

 

Hoe kan ik de F1-race kijken?

De race wordt zoals elke race dit seizoen uitgezonden op Ziggo Sport Totaal, dit weekend zijn deze zenders voor iedereen met interactieve TV van KPN gratis te bekijken. Op Digitenne zijn deze zenders niet beschikbaar.

Dit is het tijdschema voor dit raceweekend:

Vrijdag 10 december:
10.25 uur    F1 GP Abu Dhabi: Vrije training 1 (zender 233)
13.55 uur    F1 GP Abu Dhabi: Vrije training 2 (zender 233)
22.30 uur    Formule 1 Café (zender 233)

Zaterdag 11 december:
10.55 uur    F1 GP Abu Dhabi: Vrije training 3 (zender 233)
13.15 uur    F1 GP Abu Dhabi: Kwalificatie (zender 233) - start om 14:00 uur (live)

Zondag 12 december:
12.00 uur    F1 GP Abu Dhabi: Race (zender 233) - start om 14:00 uur (live)

 

Behalve op de tv-ontvanger zijn de uitzendingen ook te kijken op iTV Online en de app op mobiel en tablet

 

F1 2021, spannende titelstrijd

De strijd om deze wereldtitel is er eentje voor de geschiedenisboeken, welke uitkomst er ook is. Hamilton kan de eerste in de historie worden met 8 wereldtitels of Verstappen wordt de eerste Nederlandse F1 wereldkampioen. Genoeg om naar uit te kijken dus! 

De laatste keer dat het kampioenschap op gelijke punten naar de laatste race ging was in 1974, tussen Emerson Fittipaldi en Clay Regazzoni. Fittipaldi pakte toen zijn tweede wereldtitel door 4e te worden. 

Hamilton en Verstappen staan gelijk, maar Verstappen leidt het kampioenschap nog doordat hij 9 overwinningen heeft en Hamilton 8. Als beiden de finish niet halen blijft de stand zoals het is. In de geschiedenis is het vaker op zo'n manier beslist, de laatste keer was in 1997. Michael Schumacher probeerde toen de titel in de laatste race in Jerez veilig te stellen door Jacques Villeneuve van de baan te rijden, dat mislukte en Schumacher werd gediskwalificeerd uit het volledige seizoen. Mika Häkkinen won zijn eerste race en Villeneuve won de titel. Laten we hopen dat we daar geen herhaling van zien.

 

De veranderingen aan het circuit

 

Yas Marina Circuit, een unieke locatie

Het Yas Marina Circuit ligt aan een haven, gaat onder een hotel door en de uitgang van de pitstraat gaat onder de eerste bocht door. De race wordt gereden tijdens zonsondergang, waardoor het unieke beelden oplevert. 

Vorig seizoen was de Red Bull dominant, de jaren daarvoor was het het territorium van Mercedes. Voor dit seizoen is het circuit aangepast, een aantal langzame bochten zijn snellere doordraaiers geworden en enkele krappe 90 graden bochten zijn wat vloeiender gemaakt. De prestaties uit het verleden geven daardoor geen garanties voor beide teams.

 

Kun je kanaal 233 en de overige Ziggo Sport kanalen niet zien?

  • Controleer of je deze zenders verborgen hebt staan.
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Zenders verbergen
  • Heb je ze niet verborgen staan? Herstart dan eens je tv ontvanger
  • Helpt dat niet? Geef je tv ontvanger een frisse start
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Systeem > Frisse start

 

Vanaf volgend jaar zal de Formule 1 worden uitgezonden door Viaplay. Lees hier meer over in het volgende topic: 

 

Wat een gezeik van Toto Wolf! 😡 Allemachtig wat kan die man janken! Stomme kleuter! Die stewards zijn nog aan het bakkeleien of het wel of niet eerlijk is gegaan! 


Wat een spannend slot was dit!

Normaal kijk ik nooit naar de races. Nu wel de laatste twee races gezien. Ik ben wel wat verbaasd over die vreemde regels. Zo kan ik mij eerder dit jaar een race herinneren waarin Lewis Max de baan af knalde. Lewis won toen en haalde daarmee Max in in de tussenstand. Beetje onsportief toch ???? 

En vandaag ligt Lewis vlak voor het einde 12 seconden voor. Er gebeurt een ongeluk, Max gaat banden wisselen en zou daarmee nog verder achter liggen, verwacht je dan. Maar niets is minder waar: Bij de herstart vertrekt Max direct achter Lewis met nieuwe snelle banden. Fantastische spannende ontknoping natuurlijk, maar ik moet wel wennen aan die regels. Maar goed, ik ben geen kenner, zoals jullie nu snappen. En heel Nederland is blij !!!  :checkered_flag:

 


@Alex_P

Gelukkig pfff 

Maar die melding komt van de VIP5202 

Ik neem aan dat dat anders is bij Ziggo 

 

Hier inderdaad ook af en toe stilstaand beeld en een foutmelding dat de verbinding mogelijk was verbroken door het modem. Nooit eerder gehad.

 

Ik begrijp van @Alex_P dat dit aan de doorgifte lag? Gewoon uit nieuwsgierigheid 😉 Is dit gecontroleerd door KPN? Of een aanname van Alex? Anders is het wellicht nog handig voor KPN om dit intern te onderzoeken of er een overbelasting was in het netwerk? 


@Alex_P

Gelukkig pfff 

Maar die melding komt van de VIP5202 

Ik neem aan dat dat anders is bij Ziggo 

 

Hier inderdaad ook af en toe stilstaand beeld en een foutmelding dat de verbinding mogelijk was verbroken door het modem. Nooit eerder gehad.

 

Ik begrijp van @Alex_P dat dit aan de doorgifte lag? Gewoon uit nieuwsgierigheid 😉 Is dit gecontroleerd door KPN? Of een aanname van Alex? Anders is het wellicht nog handig voor KPN om dit intern te onderzoeken of er een overbelasting was in het netwerk? 

Juist. Stuk of 5 keer. Vervelend.


@Alex_P

Gelukkig pfff 

Maar die melding komt van de VIP5202 

Ik neem aan dat dat anders is bij Ziggo 

 

Hier inderdaad ook af en toe stilstaand beeld en een foutmelding dat de verbinding mogelijk was verbroken door het modem. Nooit eerder gehad.

 

Ik begrijp van @Alex_P dat dit aan de doorgifte lag? Gewoon uit nieuwsgierigheid 😉 Is dit gecontroleerd door KPN? Of een aanname van Alex? Anders is het wellicht nog handig voor KPN om dit intern te onderzoeken of er een overbelasting was in het netwerk? 

Juist. Stuk of 5 keer. Vervelend.

Gelukkig dat ik niet de enige ben 

Dacht al dat het aan mijn fritzbox 5490 lag 

Ik denk die laatste firmware van de VIP5202 (in mijn geval) dus het probleem kan zijn 

 


Het beeld staat heel af en toe stil, hier heb ik normaal nooit last van. Wordt het te druk op kanaal 233? 😁 Of gaat de server van Ziggo straks ploffen? 🙈

@Dennis Schreve . Hier hetzelfde. Best wel vaak op Ziggo Select. Net tijdens voetbal ook.

Freeze was tegelijk met mijn moeder dus het is iets bij KPN en niet bij de individuele klant. Verder één keer tijdens zo'n freeze de STB-NMC-400 melding.

En terwijl ik dit typ (om 19:16) weer een freeze met stb-nmc-400 melding op Ziggo Select!

KPN, repareer het! Dit is al ruim een week zo. Had het verleden week met het vorige raceweekend ook al!


@PeterG

Vermoedelijk door die laatste firmware update 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet eerder heb gehad (ja bij een reboot fritzbox)

 


Ik denk dat het vandaag extreem was puur omdat er veel naar Ziggo is gekeken: 

Ik denk dat de hype om Verstappen KPN er niet heeft aan gedacht dat er zoveel zouden kijken. Maar ook bij Ziggo was er af en toe onderbrekingen. Dus ik denk dat de server die het moet verwerken overbelast is geweest. 


Ik denk dat het vandaag extreem was puur omdat er veel naar Ziggo is gekeken: 

Ik denk dat de hype om Verstappen KPN er niet heeft aan gedacht dat er zoveel zouden kijken. Maar ook bij Ziggo was er af en toe onderbrekingen. Dus ik denk dat de server die het moet verwerken overbelast is geweest. 

Ja inderdaad die maar had ik vorige week ook 1x 


Verklaard nog niet waarom ik het ook bij voetbalwedstrijden had vorig weekend en net dus ook nog op Ziggo Select. 

Maar kijk nu N.E.C. - PSV. Via ESPN dus zal storingsvrij zijn :grin::stuck_out_tongue_winking_eye: .

Dilemma:

Formule 1 café gaat door. Echter zijn de races op Viaplay te zien. Wie gaat beide nemen??? 


Verklaard nog niet waarom ik het ook bij voetbalwedstrijden had vorig weekend en net dus ook nog op Ziggo Select. 

Maar kijk nu N.E.C. - PSV. Via ESPN dus zal storingsvrij zijn :grin::stuck_out_tongue_winking_eye: .

Dilemma:

Formule 1 café gaat door. Echter zijn de races op Viaplay te zien. Wie gaat beide nemen??? 

Wordt Ziggo sport dan goedkoper? 

Het is ons alleen te doen om F1 

F1tv pro heb ik al de f1 café vinden we wel weer mooi 


Als het cafe op het gratis sport kanaal van Ziggo blijft, blijf ik kijken, anders jammer maar geen van beiden, word voor de wedstrijden F1tv volgend jaar.


Gelukkig

https://www.nu.nl/formule-1/6172767/protesten-mercedes-afgewezen-verstappen-behoudt-wereldtitel.html


Op kpn hebben we geen gratis sportkanaal van Ziggo Sport Select, @Doornekamp33 .

Als het cafe op het gratis sport kanaal van Ziggo blijft


Ja, terecht. Dat hadden ze nu nooit mer kunnen maken om zo'n protest toe te wijzen. Dan zouden ze ongeloofwaardig zijn. 


Op kpn hebben we geen gratis sportkanaal van Ziggo Sport Select, @Doornekamp33 .

Als het cafe op het gratis sport kanaal van Ziggo blijft

Bij Ziggo zelf wel, op 14 als ik het goed heb.😉


Op kpn hebben we geen gratis sportkanaal van Ziggo Sport Select, @Doornekamp33 .

Als het cafe op het gratis sport kanaal van Ziggo blijft

Bij Ziggo zelf wel, op 14 als ik het goed heb.😉

Kom jij even coax ingraven hier van huis naar het dorp 6km 🤣😅

Dan kan ik ook genieten van kanaal 14 😜


Aangezien meer mensen het hadden lijkt het mij zeker handig dat @Alex_P dit intern laat bekijken. Mocht het aan Ziggo liggen, moet de foutmelding zeker aangepakt worden. Want dit is een rare melding voor een ‘storing’ door TV zender 😃


We gaan intern inderdaad even een balletje opgooien over het blauwe scherm. Heeft hoogstwaarschijnlijk wel met de doorgifte te maken aangezien andere providers hier ook last van hadden, maar dat dit weer wordt gegeven als een KPN foutcode is merkwaardig uiteraard :thinking:


We gaan intern inderdaad even een balletje opgooien over het blauwe scherm. Heeft hoogstwaarschijnlijk wel met de doorgifte te maken aangezien andere providers hier ook last van hadden, maar dat dit weer wordt gegeven als een KPN foutcode is merkwaardig uiteraard :thinking:

Ik ben inderdaad wel benieuwd wat hieruit komt @Maja_. 😉


We gaan intern inderdaad even een balletje opgooien over het blauwe scherm. Heeft hoogstwaarschijnlijk wel met de doorgifte te maken aangezien andere providers hier ook last van hadden, maar dat dit weer wordt gegeven als een KPN foutcode is merkwaardig uiteraard :thinking:

Ik denk niet dat dat vreemd is, STB-NMC-400 betekent feitelijk niets anders dan dat er door de TV ontvanger geen data voor de zender ontvangen wordt. Dat kan natuurlijk ook gebeuren als de aanvoer stokt.


Er zat een hickup in de doorgifte. :(


Blijven de kanalen vandaag ook nog open? Vanavond komt er nog F1 Café op namelijk.


Yes, morgenavond/nacht worden de zenders weer dichtgezet. 


Op kpn hebben we geen gratis sportkanaal van Ziggo Sport Select, @Doornekamp33 .

Als het cafe op het gratis sport kanaal van Ziggo blijft

Bij Ziggo zelf wel, op 14 als ik het goed heb.😉

Kom jij even coax ingraven hier van huis naar het dorp 6km 🤣😅

Dan kan ik ook genieten van kanaal 14 😜

Als jij mij genoeg betaald kan ik dat zeker wel even komen doen hoor, maar niet dieper dan 10 cm.😁😁😁

Ik heb thuis geluk, heb de hele straat aan mijn kant onder het huis liggen, kan zo omschakelen.🙀🙀