Skip to main content

Ik kan om de een of andere oorzaak geen reaktielink voor dit probleem vinden dus nu maar opnieuw deze vraag/probleem stellen. Ik heb dus al de opstartstappen doorgenomen, keer op keer weer maar heb het dus nu opgegeven. Uiteindelijk bleef zelfs het groene schotelwifi versterkerlampje uit. Dat bleef eerst nog paarsachtig van kleur. Ik heb dus 2 van die witte wifischoteltjes staan. 1 bij de meterkast en 1 bij de tv in de kamer. Die bij de meterkast blijft dus wel groen branden. Op het tv scherm verschijnt steeds de melding dat er geen signaal is terwijl ik wel internetverbinding heb.

Wie weet de oorzaak van dit probleem ?

Alvast bedankt voor enig reaktie.

Hoi @cornelis vd Stadt, je krijgt een foutmelding op tv dus, en die is aangesloten via de SuperWifi punten als ik je goed begrijp? Of is de situatie wat anders dan dat? 

Welk modem en welke tv-ontvanger(s) heb je van ons? 

Als dat het geval is, krijg je die foutmelding dan ook als je de tv-ontvanger met een directe kabel aansluit?

Voordat we kunnen zeggen wat de oorzaak is, moeten we eerst weten wat er precies speelt, met deze vragen kunnen we daar hopelijk een beter beeld van vormen.


Hallo Jasper, 

je hebt de situatie goed begrepen. Chapeau. Na een paar dagen geen tv kijken -  is vervelend maar zonder tv gaat een mens niet dood, alleen wat ontwenningsverschijnselen- heb ik dit probleem inmiddels  zelf weten op te lossen. Het Superwifipunt/schoteltje moest opnieuw door het modem herkend gaan worden.


Goed om te lezen dat het daarmee kon worden opgelost. De Superwifi's horen de verbinding onderling natuurlijk vast te houden, maar blijkbaar had deze even een duwtje nodig om de verbinding te herstellen.