Skip to main content

Twee van mijn 3 TV's doen het niet meer.  Foutcode 143 en 842. De daaraan gekoppelde DVS1200's waren rood. Alle tips doorlopen, met iemand van KPN updates uitgevoerd etc etc. Dat duurde iets langer dan een kwartier, dus het gesprek werd beëindigd.

Zonder resultaat, nog steeds dezelfde foutmelding, hoewel de DVS1200 wel wit licht geven nu, maar heel langzaam knipperen (stand by)

Conclusie van tweede telefoontje met KPN, TV-boxen kapot. De derde werkte wel, dus die kon dan tijdelijk beneden in de woonkamer, maar helaas dit werkte niet.

Toen dan maar via laptop update van DVS1200 doorgevoerd (laatste niet geprobeerde optie), maar dat bleek niet nodig, hadden al nieuwste software.

Wie kan mij helpen? Ben hier nu zo'n  3 uur mee bezig en wil TV kijken!

 

*admin: afgesplitst

Eigenlijk moet je niet ze niet willen gebruiken.  Ze zijn heel gevoelig voor kleine oneffenheden in het electriciteitsnetwerk.  Vooral ledverlichting,  zonnepanelen,  telefoonopladers etc. kunnen die problemen veroorzaken.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs's kan beheren.  Wellicht dat het iets oplevert. Als dat niet helpt dan is een kabel trekken de enigste oplossing. 


Hi @Beekboom, welkom op ons forum!

Ik zie dat Joep je al op weg geholpen heeft. Wat hij aangeeft klopt. De Draadloze Verbindingsset kan een mooie uitkomst zijn, je hebt geen kabels door huis lopen. Het heeft ook een keerzijde. Het is een indirecte verbinding is, omgeleid via je stroomnetwerk. Hierdoor is het gevoelig voor verstoringen door andere apparaten.

Het is belangrijk om kritisch te kijken naar hoe je de adapters hebt aangesloten. Zorg ervoor dat ze rechtstreeks in het stopcontact zitten en er liefst geen andere apparaten bij aangesloten zijn. Onze pagina Problemen met de Draadloze Verbindingsset oplossen helpt je hierbij. De Devolo cockpit die Joep bedoelt vind je hier: https://www.devolo.nl/devolo-cockpit


Het beste is en blijft vaste UTP kabels.

Altijd storingvrij en gebruikt ook geen extra energie.

De DVS gebruiken samen toch snel 5 watt aan energie. 

 

2de oplossing is om te werken via Moca's

Dat is via de coax kabel.

Dat is ook perfect en storingvrij, maar verbruikt weer energie en ze zijn prijzig. 


wij hebben de DVS meeverhuisd uit huurwoning. Daarnaast kreeg de installateur van KPN toen we verhuisden de kabels niet doorgetrokken, gevolg gat in mijn plafond en nog geen kabel. Hij heeft toen de DVS die we hadden aangesloten en dat heeft meer dan 3 jaar naar behoren gewerkt.

Uiteindelijk was het niet opgelost overigens, de TV-boxen konden niet kapot zijn, aangezien de enige die wel werkte het nergens anders deed. Die avond via een draadje via de laptop op de TV televisie gekeken.

Als niks meer lukt...stroom eraf. Met andere woorden, hoofdschakelaar uit en weer aan, dat deden we dan maar vlak voordat we naar bed gingen en ongelofelijk maar waar….alles doet het weer. Had ik dat nu maar 's middags om 3 uur gedaan...


wij hebben de DVS meeverhuisd uit huurwoning. Daarnaast kreeg de installateur van KPN toen we verhuisden de kabels niet doorgetrokken, gevolg gat in mijn plafond en nog geen kabel. Hij heeft toen de DVS die we hadden aangesloten en dat heeft meer dan 3 jaar naar behoren gewerkt.

Uiteindelijk was het niet opgelost overigens, de TV-boxen konden niet kapot zijn, aangezien de enige die wel werkte het nergens anders deed. Die avond via een draadje via de laptop op de TV televisie gekeken.

Als niks meer lukt...stroom eraf. Met andere woorden, hoofdschakelaar uit en weer aan, dat deden we dan maar vlak voordat we naar bed gingen en ongelofelijk maar waar….alles doet het weer. Had ik dat nu maar 's middags om 3 uur gedaan...

 

De spanning (in de volksmond stroom) eraf halen wil wel eens helpen.

Alleen de hoofdschakelaar uit is wel drastisch. 

 

Je had de DVS uit het stopcontact kunnen halen en een minuut later er weer in.

Achterop de KPN tv ontvanger zit een schakelaar om de spanning eraf te halen, als je dat doet wacht dan 2 minuten voordat je hem weer aanzet (dan kunnen de condensatoren volledig ontladen). 

De Experiabox kan je gewoon de voeding (het kleine kastje in het stopcontact) er uit halen en 2 minuten later er weer in doen. 

 

DVS is zo wie zo behelpen, omdat er heel erg veel troep (hoogfrequent storing) op het 230 volt netwerk zit.  

Slechte of matige LED lampen.

Kerstboomverlichting.

Föhn

Overspanningsbeveiligingen (de DVS mag daar nooit achter zitten).

Opladers

etc.

 

Moca is misschien ook een oplossing, als er een coax kabel loopt.

Zie hier. (je hebt er wel 2 nodig).

Zelf zou ik dan de coax kabel door een UTP kabel vervangen (dat is de allerbeste optie). 

En tegenwoordig via WIFI. Op de Wifi kan je dan een UTP kabel naar de KPN tv ontvanger doen (hoe dit precies werkt weet ik niet). (ik heb wel elders gelezen dat het werkt met de BOX12, maar niet officieel volgens KPN).  Zie o.a. hier. 

 

 


Dank voor je suggesties, maar die routes had ik die dag al meerdere malen bewandeld, ik gooi niet zo maar de stroom van het hele huis af, maar in dit geval bleek het  de enige succesvolle optie te zijn, vandaar dat ik het hier wilde melden. 

Groeten