Skip to main content

fout code 1001 Italie op laptop. Alle beveiliging verwijdert...reslotie beeldscherm verlaagt etc. niks opgelost. Geen VPN  Balen nog steeds

Admin: afgesplitst van originele topic

mooie verhalen. Concreet in Italie via open netwerk camping..betalen!!! geen email KPN en geen TV ontvangst. Code 1001. Nooit problemen gehad in buitenland.  Gaat mooi een deel van mijn vakantie naar de knoppen. Oplossing? Geloof er  niet meer in. Alle beveiliging gestopt...had een paar seconden TV ontvangst en floep weer code 1001; Fijn KPN, Oplossen svp

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @Bert44 en bedankt voor jouw berichtje!

Wat zuur dat je vakantie hierdoor naar de knoppen is. Probeerde je te kijken via de website of gebruik je de itv app? 

 


weet het verschil amper. via de website kpn tv. Kan  ook geen email meer verzenden en ontvangen van KPN webmail. inloggen geeft geen reactie ..wachtwood vernieuwd ..hetzelfde resultaat. Geen Tv en geen geen Email. Internet verder prima via open netwerk van Camping Lino in Cervo Italie...zij snappen het ook niet. Vorige week nog overnachting in duitsland. Alles perfect. Echt balen.


Beste, soms zie ik tv op 1 en 2. Met storing en opmerkingen. Ben nu op een open netwerk van een camping in Italië. Nooit problemen gehad met tv en email van kpn. Sta hier drie weken en laptop windows en google en smartphone met Android weigeren tv en email door te geven..tv met 1001 en probeer het later en de telefoon doet het prima met alles, mits ik mijn eigen MB S GEBRUIK .Dat kost me nogal wat als ik een uurtje kijk. Heb ook hier op camping italie betaald voor 3 weken internet. Prima..internet oké maar kpn email en Tvkijken..vergeet het maar . Moedeloos.. uren aan het uitzoeken.. maar krijg steeds antwoorden waar uk niets aan heb..leuk is anders..als je savonds gezellig naar nieuwsuur of Op 1 wilt kijken. Journaal? Dooie avonden..of ik mag via mijn eigen Gb s wel kijken en emails ontvangen. Een gb voor 7.50 euro is zo op en enbheb er de komende weken nog wel wat nodig..fijn als je hier op de camping ook betaald voor internet..echter zonder tv en email. Nu doet email het schijnbaar even goed? Maar morgen? Kpn wordt bedankt met 1001 en probeer het later nog eens.

Groet bert.


Beste, krijg soms tv ...5 minuten en geeft dan naast 1001 afwisselnd..video niet beschikbaar. Wil via abonnements nummer ook een ingang te vinden maar weet mijn pincode niet meer. In het buitenland kan ik dit dus ook niet vernieuwen. Email kpn doet het ook niet meer. Wachtwoord vernieuwd..niets helpt. Op mijn Galaxy S21 Android exact hetzelfde probleem bij verbing met de camping. Wanneer ik exhter mijn eigen MB's gebruik..moet dan bijkopen voor 7,70 euro per 1 GB werkt ALLES prima. TV en email. Maar dat wordt een kostbare aangelegenheid. Fijner zou zijn om op mijn laptop met google chrome gewoon TV te kunnen kijken en te emailen. Ellende voor de komende 3 weken hier in Italie. Vorig jaar frankrijk en daarvoor Spanje ging alles naar wnes met aansluiting groot beeld op mijn laptop. Zit nu al dagen te klooien.. Oplossing graag voor deze veslaafde TV kijker, Nieuws, Niewsuur en OP1.. etc ik mis dat enorm savonds...Hoor graag.. niet met Email.. ontvang ik niet dus. Komop KPN.. bellen wordt 15 minuten in de wacht en dan denk ik ook geen oplossing. Chat? Graag. vriendel;ijke groet, Bert 


beste, doe ik met mijn 78 jaar iets verkeerd?


Goedemorgen @Bert44!

beste, doe ik met mijn 78 jaar iets verkeerd?

Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Mijn inschatting is dat het wifi netwerk (vermoedelijk van de camping) waar je gebruik van maakt, niet sterk genoeg is om ook tv mee te kunnen kijken. Ook omdat je aangeeft dat het via de mobiele data wel gewoon werkt. Er zullen meer mensen op de camping zijn die gebruik maken van hetzelfde wifi netwerk. Hoe meer mensen hier gebruik van maken, des te minder wordt de kwaliteit. Dat is op afstand eigenlijk de enige conclusie die ik hier uit kan halen @Bert44 :( 


Heb lokaal 150 gb gekocht bij een telecom bedrijf. Heb alles. U op mijn smartphone voor een prikkie ipv 7,99 voor 1 gb bij kpn. Ter info.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Maar mijn laptop met Windows 11..hopeloos. geen email en tv. Kpn gebeld..niks aan te doen..italie kan problemen geven. Als ik dat geweten had dan had ik mijn schotel meegenomen..dank voor bericht.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Maar mijn laptop met Windows 11..hopeloos. geen email en tv. Kpn gebeld..niks aan te doen..italie kan problemen geven. Als ik dat geweten had dan had ik mijn schotel meegenomen..dank voor bericht.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Toch graag gedaan @Bert44 al had ik het uiteraard ook graag anders gezien :(
Desondanks wens ik je ondanks deze tegenvaller nog wel een mooie tijd toe in Italië! 


Dank en sluiten


Welk mailprogramma gebruik je?

Kan je wel jouw mail via webmail bekijken?

 


Beste wjb,  gebruik kpn webmail..met laptop niet te gebruiken, met smartphone android wel. 


Beste wjb,  gebruik kpn webmail..met laptop niet te gebruiken, met smartphone android wel. 

Waarom is die met laptop niet te gebruiken?

Wat gebeurt er dan?

Kan je jouw mails wel gewoon inzien en beantwoorden op jouw Android telefoon?


Zoals gemeld doet mijn smartphone alles goed. Laptop gewoon internet..echter geen kpn tv en geen kpm webmail. Bij tv komt een bericht over een onverwachte gebeurtenis..probeer het later nog eens. Code 1001..deze code is niet te vinden onder het zoeken naar codes en wat dan te doen..webmail reageert gewoon niet na inloggen. Beroerd allemaal. Krant lezen en via pkay allemaal goed..genoten can max verstappen.. gewoon ip mijn Windows11 laptop .


Beste,

Zoals eerder uitgelegd werkt mijn smartphone volledig correct..zoals mijn laptop dat in andere genoemde landen dat ook deed. Dus gewoon internet, NL tv en email van kpn webmail. De laatste 2 doen het niet meer sinds aankomst Italië. Krijg berichtt: onverwachte storing. Probeer het later nog eens. Een code 1001..na 10 dagen nog steeds hetzelfde bericht. Lees de krant en VIA PLAY..geen probleem. Dus kpn tv en email werkt niet. Kpn gebeld en kreeg iets van streaming met Italië geblokkeerd. Overal Italië of alleen hier in Ligurgie? Weet ik niet. 


dus niemand weet wat er mis is. Ga in augustus naar Gardameer,,moet ik mijn schotel dan maar weer meenemen? Met alle ellende van de astra zoeken. Straks naar huis en in duitsland overnachten en hub..mijn ITV van KPN werkt weer. Onzekerheid strkas troef.. met Ziggo ervaringen? Hoor graag


Goedemorgen @Bert44,

De foutmelding (1001) wordt veroorzaakt omdat de tv stream op dat moment geen verbinding heeft met een EU netwerk en dat is noodzakelijk vanwege de content rechten van tv programma's, films en series. Waar het in jouw geval dan precies mis gaat, is mij ook nog echt een raadsel. Je gaf eerder al aan dat je geen gebruikt maakt van een VPN of iets dergelijks dus ook dat konden we eerder al uitsluiten. Zoals ik eerder aangaf, heb ik zelf de indruk dat de wifi verbinding van de camping hier de boosdoener is. Er zullen veel mensen gebruik maken van deze verbinding en dat kan helaas problemen geven.