Skip to main content

Ik kan een paar items van mijn tv menu niet . Opnemen en Instellingen bijvoorbeeld. Het advies in een ander topic opgevolgd en 30 seconden stroom van de ontvanger gehaald en via de Standby knop de software verwijderd. Echter, tijdens het proces, stopt de installatie en krijg ik foutcode 121. Vervolgens beland de ontvanger in een loop van nieuwe software installeren. Foutcode 121 is echter niet terug te vinden, waardoor ik niet weet hoe ik van het probleem af kom.

 

Wie kan mij helpen?

Hi @EddyD, welkom op ons KPN forum! Je televisie ontvanger kan de software niet van de verbinding halen. Hoe is je modem verbonden met je televisie ontvanger? Is dit draadloos via draadloze adapters of heb je het bekabeld aangesloten op het modem? 
 

Heb je ze via de draadloze adapters aangesloten kan je die terwijl je televisie ontvanger uit staat dan een reset geven? 

Druk 3 tot 5 seconden op het reset-knopje onderop of zijkant van de eerste adapter en laat dan los. Het powerlampje knippert nu(zoals een knipperlicht). Herhaal deze stap binnen 2 minuten ook bij de tweede adapter. Het resultaat hiervan zou moeten zijn dat het tweede lampje groen of wit gaat branden. Is dit laatste niet het geval ga dan verder met de stappen hieronder. Brandt het tweede lampje wel groen of wit dan hebben de adapters verbinding met elkaar. Start daarna de televisie ontvanger weer op. 

 

Mocht je het bekabeld hebben aangesloten wil je dan het modem resetten en de televisie ontvanger daarna opstarten? 

- Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten.
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Als het dan nog steeds niet werkt duik ik er graag wat dieper in! Zou je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂


Bedankt Jiske. Het is een bekabelde aansluiting dus ik heb de experiabox gereset. Helaas heeft dit het probleem niet volledig verholpen. De foutcode is verdwenen maar de update loop blijft helaas. Mijn profiel is aangevuld.


Hi @EddyD, bedankt voor het aanvullen van je gegevens! k zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met de klantenservice en er een monteur ingepland staat. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag!


Reageer