Skip to main content
Allen,



Het is bizar. Ik heb zeer regelmatig dezelfde 143 melding (ca 1 maal per 2-3 weken) en dan ligt dus alles wat per kabel is aangesloten eruit (TV, Playstation etc).




  • Probleem doet zich voor op zeer willekeurige momenten/tijdstippen (maar heb het vermoeden dat dit zich vooral voordoet op drukke momenten, zoals vandaag, een regenachtige zondagmiddag)
  • Het probleem lost zich op als ik: stekker uit modem haal, 30 sec wacht, alle netwerk kabels uit switch, muur en apparaten haal en alles opnieuw aansluit en opstart (een nogal bewerkelijke, tijdrovende actie). Soms moet ik bovenstaande 3-4 maal herhalen om de verbinding weer werkende te krijgen
  • Het probleem doet zich ook voor als ik de switch (TP-link TL -SG105) ertussen uit haal. Dus aan de switch ligt het niet
  • Alle netwerkkabels zijn direct aangesloten op de Experia box, die kabels komen uit in verschillende kamers in huis
  • NB: we hebben het hier dus over een continue goed werkende netwerk aansluiting die iedere 2-3 weken dus uitvalt

Wie heeft voor mij een structurele oplossing? (zodat we die vervelende 143 melding nooit meer zien en niet meer de bewerkelijke af/aansluit, opstart actie hoeven uitvoeren).



Dank alvast!



Admin: Eigen topic aangemaakt.

@PeterA

jij schreef: Het probleem doet zich ook voor als ik de switch (TP-link TL -SG105) ertussen uit haal. Dus aan de switch ligt het niet


En toch.... is dié switch niet geschikt voor gebruikt van I-TV. Dan moet er een E-tje achter staan. De SG105E is wél geschikt voor I-TV, want deze heeft wel IGMP Snooping en die zonder E heeft het niet.

Zie vooral ook onderstaande artikel (topic) door wjb.

De juiste switch?! Toverwoord: IGMP Snooping



Bij KPN te koop: de GS105E. (deze is van Netgear, dan is 't GS; bij TP-link is het SG)



Als je switch dus op dezelfde LAN poort van de experia in de bedrading zit zal die tv-ontvanger zal daar vast het probleem zijn.