Skip to main content

Ik hen helaas hetzelfde probleem maar dan bij de oude box. Bellen naar kpn lukt ook moeizaam want antwoordapparaat verwijst je naar de site. 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welk type ontvanger heeft u? U kunt hier kijken of de ontvanger echt overjarig ishttps://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006


Beste Joep, Ik heb de box gecontroleerd met jouw link en deze lijkt op orde (V10). Meeste internet en de televisie heb ik bekabeld. Sinds ik ben overgestapt op KPN heb ik het probleem dat internet en televisie uitvalt. Door resetten van ontvanger en omvormer (van coax naar vezel) krijg ik dan weer internet. Paar keer monteur gekomen maar de 1 zegt dat ik de Orby voor de Wifi de prullenbak in moet doen en de andere zegt dat ik geen switch mag gebruiken. Had ik bij Ziggo geen last van. Erg frustrerend. Lijkt dat KPN leuk is als je er beperkt gebruik van maakt.


Ik hen helaas hetzelfde probleem maar dan bij de oude box. Bellen naar kpn lukt ook moeizaam want antwoordapparaat verwijst je naar de site. 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Doordat ie afgesplitst is zien we niet meer waar het over gaat.


Beste Admin, jullie hebben de reactie afgesplitst van een eerder probleem van een ander waarop ik heb gereageerd. Het gaat erom dat ik bij opnames kijken direct foutmelding 143 krijg en met moeite de tv weer werkend krijg (KPN bedoel ik hiermee). Kabels gewisseld, resetten, etc. Nu doet alles het weer maar weinig vertrouwen in. Daarnaast vaak probleem met uitval van internet en alles moeten resetten. 


Kan je een duidelijke omschrijving geven van hoe het één en ander is geïnstalleerd? Ik zie coax staan!!??


Glasvezel komt binnen in de meterkast. Daarna met een omvormer naar coax richting woonkamer. In woonkamer omvormer naar glas richting ontvanger. Tussen omvormer en ontvanger heb ik een switch. In de meterkast heb ik op de experiabox bekabeld aangesloten de Orby om in huis een goede Wifi te hebben met een Orby satelliet op de eerste verdieping. Internet klapt er regelmatig uit. Door resetten van omvormer en ontvanger in de woonkamer krijg ik het weer werkend. Dit gebeurd gemiddeld 2 keer per week. Zoals gezegd zegt monteur 1 dat het aan de Orby ligt en monteur 2 aan de switch. Hoor ook wel dat het te maken kan hebben met dynamische IP. eerlijk weet ik niet hoe ik het op moet lossen. Van provider wissel kan een oplossing zijn omdat ik bij Ziggo het probleem niet had. Maar ja dan heb je gene TV in de cloud. Hoofdpijn dossier :-(


Het zou misschien een goed idee zijn om dit proberen te testen zonder de omvormer, orby, etc. Dit is wel apparatuur die niet vaak gebruikt word en mogelijk het zoeken van de oplossing moeilijker maken.

 

Mijn advies zou dan ook zijn om te kijken of je tijdelijk een computer/ontvanger direct bekabeld (dus UTP kabel in de experiabox direct naar de ontvanger/computer) kan aansluiten en of het probleem dan nog voordoet. Als het dan nog steeds voorkomt zou ik ook alle andere apparatuur tijdelijk loshalen van de experiabox om uit te sluiten of het iets in lokale netwerk is.

Als het direct aangesloten zonder andere apparatuur aangesloten al problemen geeft, zou ik of kapotte  apparatuur van KPN verwachten of een probleem met de physieke verbinding.

Als het direct aangesloten met andere apparatuur ook aangesloten wel goed werkt, is er mogelijk een probleem/conflict met uw eigen apparatuur.

 

 


Hoi @Leffers. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je foutcode 143 te zien krijgt. Je krijgt deze foutcode te zien wanneer jouw tv-ontvanger geen verbinding kan maken met ons netwerk. Het lijkt mij daarom inderdaad een goed idee om het te testen zo omvormers, orby, etc. Zoals @Zeonz al aangeeft. Heb je de tv-ontvanger met een vaste (netwerk)kabel aangesloten op de ExperiaBox? Ik ben erg benieuwd of je dan ook deze foutmelding te zien krijgt. We horen graag van je!


Glasvezel komt binnen in de meterkast. Daarna met een omvormer naar coax richting woonkamer. In woonkamer omvormer naar glas richting ontvanger. Tussen omvormer en ontvanger heb ik een switch. In de meterkast heb ik op de experiabox bekabeld aangesloten de Orby om in huis een goede Wifi te hebben met een Orby satelliet op de eerste verdieping. Internet klapt er regelmatig uit. Door resetten van omvormer en ontvanger in de woonkamer krijg ik het weer werkend. Dit gebeurd gemiddeld 2 keer per week. Zoals gezegd zegt monteur 1 dat het aan de Orby ligt en monteur 2 aan de switch. Hoor ook wel dat het te maken kan hebben met dynamische IP. eerlijk weet ik niet hoe ik het op moet lossen. Van provider wissel kan een oplossing zijn omdat ik bij Ziggo het probleem niet had. Maar ja dan heb je gene TV in de cloud. Hoofdpijn dossier :-(

Hallo Lefffers,

Ik kende het apparaat niet, maar ik neem aan dat je praat over een Netgear Orbi RBK5x,  Een apparaat dat programmeerbaar is en een UTP Ethernet uitgang op de Sataliet heeft, voorzover ik begrijp. 

Kan een goede vervanger zijn voor de stroomdraadadapters die KPN levert. Wel flink duurder.

Maar, het impliceert waarschijnlijk ook dat je minstenst 2 TV’s op 2 STB’s hebt aangesloten (Ontvangers in KPN jargon). Als dat zo is, op welke STB krijg je dan de foutkode 143. Op degene met de coax omvormer of op degene op de Orby RBK5x Wifi Lan sataliet.

Uiteraard moet je de Orbi dan zo programmeren dat hij geen vast IP adres heeft, maar dit van de Experiabox ontvangt (dat is een router en geen modem hoewel er ook een xDsl/Etherrnet modem in zit).   

Is het probleem de coaxkabel STB dan heb je volgens mij weinig goede goedkope oplossingen als je een RBK50 hebt. Normaliter kan je met die bestaande coax kabel eerst een touw door je leiding trekken en dan de Coaxkabel samen met een UTP kabel weer terughalen. Ik zou dat dan voor die ongeveer 70 Euro een KPN monteur laten doen, want het monteren van UTP connecters is meestal een crime en eigenlijk onmogelijk als je geen goede UTP tester hebt.


Hoi @Leffers. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je foutcode 143 te zien krijgt. Je krijgt deze foutcode te zien wanneer jouw tv-ontvanger geen verbinding kan maken met ons netwerk. Het lijkt mij daarom inderdaad een goed idee om het te testen zo omvormers, orby, etc. Zoals @Zeonz al aangeeft. Heb je de tv-ontvanger met een vaste (netwerk)kabel aangesloten op de ExperiaBox? Ik ben erg benieuwd of je dan ook deze foutmelding te zien krijgt. We horen graag van je!

We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je een oplossing hebt gevonden voor dit probleem. Als we nog iets voor jou kunnen betekenen, dan horen we dat graag van je!


Goedemorgen, Excuses dat ik niet eerder gereageerd heb maar ik had geen melding gekregen in mijn mailbox dat er antwoorden waren. Probleem is inmiddels opgelost. Er kwam nu gelukkig een kundige monteur die eerst met een UTP rechtstreeks de Experiabox aansloot op de ontvanger. Daarmee was de foutcode direct opgelost. Daarna heeft hij een UTP kabel getrokken van de meterkast naar de Switch in de woonkamer. Volgens hem kunnen de omvormers het gewoonweg niet aan en had bij de installatie direct gekozen moeten worden voor een UTP kabel. Ik ben nu anderhalve week verder en alles gaat nu probleemloos. De les is dat na 3 monteurs er nu iemand kwam die bijna dezelfde conclusie had als een aantal van jullie. Volgens mij was de monteur ook van een externe organisatie en niet van KPN. Je moet gewoon geluk hebben dat er iemand aan je deur staat die iets meer weet dan de box aansluiten en de ontvanger instellen. Ik ben er erg blij mee na een paar jaar van irritatie. 

Jullie bedankt voor je antwoorden  en nogmaals sorry dat ik niet eerder gereageerd heb op jullie waardevolle bijdrage.


Wat goed dat de monteur het probleem heeft verholpen door een netwerkkabel tussen de ExperiaBox en switch te trekken. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag van je!


Reageer