Skip to main content

Beste meneer/mevrouw,

Sinds Telfort is gestopt en ik KPN heb, volgt het ene probleem het andere op. Het begon met de prijsverhoging. Het tijdens een jaarcontract met vooraf besproken prijs tussentijds eenzijdig aanpassen van het tarief is al onfatsoenlijk. Dat het menu en veranderen van kanaal traag gaat, is inmiddels ook al weken zo. Maar ik las dat daaraan gewerkt wordt, oké prima. Ik heb al die tijd niks laten horen want ik klaag niet snel. Alleen is vandaag ineens vanuit het niets ook nog foutcode 143 verschenen en kan ik dus helemaal geen tv meer kijken. De kabel (ik heb geen draadloos dus dat kan het probleem niet zijn) zou niet goed aangesloten zijn. Bijzonder, want ik woon alleen en die kabel is al maanden onaangeroerd. Maar goed, ik heb de kabels er opnieuw ingedaan na wat blazen etc. En uiteraard de herstart een paar keer doorlopen. Eerst snel, toen nog een keer en even een paar minuten gewacht. Maar nee, niks helpt. Ik begin nu toch wel een beetje klaar te raken met KPN hoor.

Welkom bij ons op het forum @MDG87. Bij de automatische overgang van Telfort naar KPN zijn de voorwaarden meegenomen zoals ze waren, daarbij is door ons geen prijswijziging gedaan. Wel kan het zijn dat je enkele maanden daarvoor een wijziging was, zowel bij KPN als Telfort was dat in juli het geval. Dat stond los van het samen verder gaan. Het kan ook zijn dat je bij Telfort een korting had voor een aantal maanden en dat die rond hetzelfde moment afliep. 

Hoe is de snelheid van de tv-ontvangers nu? De update die dat moest verbeteren is inmiddels uitgebracht, heb je die ook gekregen en gaat het nu sneller? 

Foutcode 143 geeft aan dat de tv-ontvanger geen contact kan krijgen met de Experia Box (het modem), hoe is dat aangesloten? Is dat met een directe netwerkkabel, een draadloze verbindingsset of anders? Op deze pagina geven we tips om met deze foutcode om te gaan: Foutcode 143. Wordt het daarmee beter?