Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds drie dagen krijgen wij de melding 143 afwisselend met in mindere mate 842. Al vele malen de stappen doorlopen voor zowel code 143 als 842. We hebben 3 DVSĀ in huis voor 3 televisieontvangers, welke allemaal 143 aangeven. De DVS onderling verwisseld om te kijken of de DVS, die direct met de Experia Box verbonden is, wel goed is alsmede de ethernetkabels.Ā 

De Experia Box zelf geeft alle groene lampjes en is ook meerder malen gereset, wat ook onderdeel is van het stappenplan.Ā 

Wellicht iets over het hoofd gezien?

Alvast dank!

Dat is vervelend dat al je ontvangers geen verbinding aangeven!

Probeer het eens met (Ć©Ć©ntje) direct op de experiabox. Zo sluiten we uit dat de centrale voor ITV je aansluiting niet bereikt.

Maar het lijkt mij toch in die set DVS te zitten? Is dat nog een oude DVS 200 set?

BTW voor 3 tv ontvangers zul je toch 4 DVS-en nodig hebben (als ze allemaal via DVS verbonden zijn). EĆ©ntje bij de Experiabox en 3 overige voor bij de ontvangers. De snelheid daalt dramatisch met meerdere DVS-en.

En: welk merk en type tv ontvangers is het?

Beide codes betekenen: er is geen verbinding met het ITV-netwerk. Dat zit meestal in de huisinstallatie. ('wijā€™ zijn niet dolenthousiast over gebruik DVS. Zien het als noodoplossing totdat er ethernetkabels liggen. Dan heb je overal optimale snelheid.)


@Ajb0803Wat ook belangrijk is dat de adapters in dezelfde ā€˜meterā€™ groep moet zitten.
Had hier ook hetzelfde probleem nadat ik, als test, de adapter in een andere groep had aangesloten.
De Experiabox is dus niet de dader, de adapters wel.


Beste @SpacestarĀ en @PeterG,

Dank voor de tips omtrent dit probleem. Vandaag even mee aan de haal gegaan. Uiteindelijk lijkt het probleem in de DVS-en te zitten. Zoals gesuggereerd heb ik een tv ontvanger direct op de Experiabox aangesloten waarna de ontvanger het prima deed.

We maken gebruik van 3 DVS-en (puur voor televisie, niet voor internet): 1 aangesloten op de Experiabox in de meterkast en twee voor de tv in de woonkamer en op de eerste etage. Het zouden er anders vier moeten zijn inderdaad, echter is er op de tweede etage wel een ethernetkabel gelegd naar de meterkast. Dus ook daar geen probleem met de tv ontvanger.

Ook even gecheckt of de DVS-en op dezelfde groep zitten. Dat zitten ze uiteindelijk.Ā Het middelste lampje (DVS 650) bij alle drie de DVS-en doen het niet. Het resetten van de DVS werkt slechts bij 1 van de 3, waarna het powerlampje gaat knipperen. De andere twee geven geen response wanneer ik het reset knopje ingedrukt houd. Het laat alleen kort een rood lampje zien (middelste lampje). Het zal waarschijnlijk nodig zijn deze allen te resetten voordat het spul weer werkt? Het is heel jammer aangezien we de set nog geen 1,5 jaar hebben.Ā 


@Ajb0803 Alle lampjes op uw DVS moeten branden(groen bij die van mij in de juiste groep).
Zodra ik dat ding in een ā€˜verkeerdeā€™ groep stop is de middelste rood en krijg je foutmeldingen.


Kan niet anders dan verwijzen naar:
https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm


Ha @Ajb0803, welkom! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice en dat de DVS toch defect blijkt. Naar wat ik begrijp, worden deze onder de garantie omgeruild. Hopelijk heb je de boel snel weer aan de praat. Zo niet, laat het gerust weten!


Hoi allen,

Excuus voor deze verlate reactie. Het is gebleken dat twee van de drie DVS defect lijken te zijn. Deze worden inderdaad omgeruild na contact gehad te hebben met de klantenservice. Hartelijk dank voor jullie hulp!Ā Dat heeft er voor gezorgd dat we het probleem hebben kunnen lokaliseren. Vanmiddag kan ik de nieuwe DVS-en afhalen en hopelijk is alles dan weer in orde.Ā 

Fijne dagĀ :slight_smile:


Geen enkel probleem hoor. Goed om te lezen dat we samen tot een oplossing zijn gekomen.